Mellom kaffikoppen og vinglaset
Margo Cilker er ein framifrå låtskrivar.
Margo Cilker kjem no med album nummer to.
Foto: Jen Borst
Country
Margo Cilker:
Valley Of Heart’s Delight
Loose Music
Kva gjer eg med det i midten, mellom den første kaffikoppen og det siste vinglaset? Det er Margo Cilker som spør, i «With the Middle», ein av dei finaste songane på andreplata Valley Of Heart’s Delight, som er ute i dag: «What do I do with the middle between the coffee and the wine?»
For dei fleste vil det jo vere mesteparten av dagen, og Cilkers song er laga til trøyst for dei av oss som er inne i ein periode der alle dei timane verkar litt tunge å komme gjennom. «With the Middle» fortel mykje om artistens store kvalitetar som låtskrivar. Det er ei stemning og ein livssituasjon som har vorte skildra før, men aldri akkurat på denne måten.
Spor av reiser
To år har gått sidan eg løfta fram den jordnære americanaen på debutalbumet Pohorylle på desse sidene. I likskap med mange andre som skreiv om plata, merka eg meg korleis Margo Cilkers mange reiser, både i heimlandet og på det europeiske kontinentet, såg ut til leggje etter seg spor i songane hennar, i stemningane og i menneskeskildringane.
Sidan den gong har ho slege seg til ro, i alle fall for ei stund, på ein ranch i delstaten Washington, med mann og hestar – og kanskje er det difor ho kan lage ein song som utfaldar seg i det kvardagslege med slik stor truverd. Det eksistensielle i «With the Middle» er sett frå kjøkkenglaset, i rommet der dagen tek til og nokre timar seinare tek slutt. Slik kan jo livet vere, ein sirkel der ein heile tida må rykke tilbake til start, og det kan kjennest som ein ikkje kjem vidare. Skrapar ein litt i verselinene, finst det ei einsemd under, i det som ikkje vert sagt.
Stor variasjon
I andre songar er det å slå rot ei kjelde til forankring og livsfred, som i «Lowland Trail», som dessutan viser Cilker frå ei svært radiovennleg side, meir enn tilfellet var på Pohorylle. Dette kan ha si forklaring i at låtskrivaren visstnok har lytta til mykje popcountry frå 1980-talet dei siste åra og funne inspirasjon der.
Variasjonen er stor på Valley Of Heart’s Delight, som rommar både ettertenksame balladar og låtar som er lette på foten, med kvikke, smittande refreng, utan at det nokon gong sprikar. Ein viktig medspelar for å få dette til er Sera Cahoone, som har produsert og er med på trommer. Dei solide musikarane har elles bakgrunn frå band som The Decemberists, Band Of Horses og Beirut.
Treng ein song ekstra utsmykking, til dømes i form av blåsarar, så får vi blåsarar, som på sjarmerande «Keep It On A Burner». Akkurat den songen viser også godt Cilkers glimt i auget – og livsvisdommen hennar. Det er ikkje for ingenting at 30-åringen kallar seg ei gammal sjel.
Med Valley Of Heart’s Delight teiknar det seg eit bilete av ein artist som ser ut til å verte ein av sin generasjons fremste låtskrivarar.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Country
Margo Cilker:
Valley Of Heart’s Delight
Loose Music
Kva gjer eg med det i midten, mellom den første kaffikoppen og det siste vinglaset? Det er Margo Cilker som spør, i «With the Middle», ein av dei finaste songane på andreplata Valley Of Heart’s Delight, som er ute i dag: «What do I do with the middle between the coffee and the wine?»
For dei fleste vil det jo vere mesteparten av dagen, og Cilkers song er laga til trøyst for dei av oss som er inne i ein periode der alle dei timane verkar litt tunge å komme gjennom. «With the Middle» fortel mykje om artistens store kvalitetar som låtskrivar. Det er ei stemning og ein livssituasjon som har vorte skildra før, men aldri akkurat på denne måten.
Spor av reiser
To år har gått sidan eg løfta fram den jordnære americanaen på debutalbumet Pohorylle på desse sidene. I likskap med mange andre som skreiv om plata, merka eg meg korleis Margo Cilkers mange reiser, både i heimlandet og på det europeiske kontinentet, såg ut til leggje etter seg spor i songane hennar, i stemningane og i menneskeskildringane.
Sidan den gong har ho slege seg til ro, i alle fall for ei stund, på ein ranch i delstaten Washington, med mann og hestar – og kanskje er det difor ho kan lage ein song som utfaldar seg i det kvardagslege med slik stor truverd. Det eksistensielle i «With the Middle» er sett frå kjøkkenglaset, i rommet der dagen tek til og nokre timar seinare tek slutt. Slik kan jo livet vere, ein sirkel der ein heile tida må rykke tilbake til start, og det kan kjennest som ein ikkje kjem vidare. Skrapar ein litt i verselinene, finst det ei einsemd under, i det som ikkje vert sagt.
Stor variasjon
I andre songar er det å slå rot ei kjelde til forankring og livsfred, som i «Lowland Trail», som dessutan viser Cilker frå ei svært radiovennleg side, meir enn tilfellet var på Pohorylle. Dette kan ha si forklaring i at låtskrivaren visstnok har lytta til mykje popcountry frå 1980-talet dei siste åra og funne inspirasjon der.
Variasjonen er stor på Valley Of Heart’s Delight, som rommar både ettertenksame balladar og låtar som er lette på foten, med kvikke, smittande refreng, utan at det nokon gong sprikar. Ein viktig medspelar for å få dette til er Sera Cahoone, som har produsert og er med på trommer. Dei solide musikarane har elles bakgrunn frå band som The Decemberists, Band Of Horses og Beirut.
Treng ein song ekstra utsmykking, til dømes i form av blåsarar, så får vi blåsarar, som på sjarmerande «Keep It On A Burner». Akkurat den songen viser også godt Cilkers glimt i auget – og livsvisdommen hennar. Det er ikkje for ingenting at 30-åringen kallar seg ei gammal sjel.
Med Valley Of Heart’s Delight teiknar det seg eit bilete av ein artist som ser ut til å verte ein av sin generasjons fremste låtskrivarar.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen, og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.