Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Moogisk månemusikk

Synthpioneren Mort Garsons bakkatalog er i full elektrosving om dagen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1987
20230901
1987
20230901

Elektronisk musikk / Rock

Mort Garson:

Journey to the Moon and Beyond og Black Eye

Sacred Bones

Det meste kjende stykket til den kanadiske synthpioneren Mort Garson (1928–2008) er Mother Earth’s Plantasia (1976), eit album spelt inn med den den gong splitter nye Moog-synthesizeren og med planter som målgruppe (pluss folk som likar planter).

For nokre år sidan blei denne gjeven ut på nytt av Sacred Bones, eit tilbakeskodande plateselskap som grev djupt og plukkar halvgløymde musikalske juvelar fram i dagens ljos. Nyleg har same selskap sleppt to nye Garson-album: Journey to the Moon and Beyond og Black Eye.

Sistnemnde er lydsporet til ein blacksploitation-film med same namn frå 1974 og byd på musikk med film noir-aktig stemning – ein stil enkelte vil kjenne frå Quincy Jones’ Shaft-soundtrack (og Den rosa panteren).

Det er tale om ei dramatisk form for storbandfunk med ein fot eller tre i easy listening, progrock og jungeljazz à la Duke Ellington. Dette er dramatisk detektivmusikk med høg spaningsgrad og perkusjonist som frontfigur.

Medan Black Eye er framført med storband, er Journey to the Moon and Beyond i stor grad fokusert på den elektroniske delen av Garsons musikk. Mange av spora på denne samlinga – av sjeldan og ikkje tidlegare utgjeve materiale – blei produserte for TV: «Moon Journey» sette stemninga under CBS’ (Canadas svar på NRK) direktesending av Apollo 11-månelandinga i 1969; «Zoos of the World» akkompagnerte eit National Geographics-program frå 1970.

«The D-Bee’s Cat Boogie» inviterer til å danse twist til robotrock&roll. På «Music for Advertising #8» og «#6» blir leiken pling-plong-synth-eksperimentering saman med levande band og orkester.

Desse to utgjevingane kombinert gir eit svært interessant og uventa innblikk i breidda i synthpioneren Mort Garsons produksjon.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk musikk / Rock

Mort Garson:

Journey to the Moon and Beyond og Black Eye

Sacred Bones

Det meste kjende stykket til den kanadiske synthpioneren Mort Garson (1928–2008) er Mother Earth’s Plantasia (1976), eit album spelt inn med den den gong splitter nye Moog-synthesizeren og med planter som målgruppe (pluss folk som likar planter).

For nokre år sidan blei denne gjeven ut på nytt av Sacred Bones, eit tilbakeskodande plateselskap som grev djupt og plukkar halvgløymde musikalske juvelar fram i dagens ljos. Nyleg har same selskap sleppt to nye Garson-album: Journey to the Moon and Beyond og Black Eye.

Sistnemnde er lydsporet til ein blacksploitation-film med same namn frå 1974 og byd på musikk med film noir-aktig stemning – ein stil enkelte vil kjenne frå Quincy Jones’ Shaft-soundtrack (og Den rosa panteren).

Det er tale om ei dramatisk form for storbandfunk med ein fot eller tre i easy listening, progrock og jungeljazz à la Duke Ellington. Dette er dramatisk detektivmusikk med høg spaningsgrad og perkusjonist som frontfigur.

Medan Black Eye er framført med storband, er Journey to the Moon and Beyond i stor grad fokusert på den elektroniske delen av Garsons musikk. Mange av spora på denne samlinga – av sjeldan og ikkje tidlegare utgjeve materiale – blei produserte for TV: «Moon Journey» sette stemninga under CBS’ (Canadas svar på NRK) direktesending av Apollo 11-månelandinga i 1969; «Zoos of the World» akkompagnerte eit National Geographics-program frå 1970.

«The D-Bee’s Cat Boogie» inviterer til å danse twist til robotrock&roll. På «Music for Advertising #8» og «#6» blir leiken pling-plong-synth-eksperimentering saman med levande band og orkester.

Desse to utgjevingane kombinert gir eit svært interessant og uventa innblikk i breidda i synthpioneren Mort Garsons produksjon.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis