JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Moogisk månemusikk

Synthpioneren Mort Garsons bakkatalog er i full elektrosving om dagen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1987
20230901
1987
20230901

Elektronisk musikk / Rock

Mort Garson:

Journey to the Moon and Beyond og Black Eye

Sacred Bones

Det meste kjende stykket til den kanadiske synthpioneren Mort Garson (1928–2008) er Mother Earth’s Plantasia (1976), eit album spelt inn med den den gong splitter nye Moog-synthesizeren og med planter som målgruppe (pluss folk som likar planter).

For nokre år sidan blei denne gjeven ut på nytt av Sacred Bones, eit tilbakeskodande plateselskap som grev djupt og plukkar halvgløymde musikalske juvelar fram i dagens ljos. Nyleg har same selskap sleppt to nye Garson-album: Journey to the Moon and Beyond og Black Eye.

Sistnemnde er lydsporet til ein blacksploitation-film med same namn frå 1974 og byd på musikk med film noir-aktig stemning – ein stil enkelte vil kjenne frå Quincy Jones’ Shaft-soundtrack (og Den rosa panteren).

Det er tale om ei dramatisk form for storbandfunk med ein fot eller tre i easy listening, progrock og jungeljazz à la Duke Ellington. Dette er dramatisk detektivmusikk med høg spaningsgrad og perkusjonist som frontfigur.

Medan Black Eye er framført med storband, er Journey to the Moon and Beyond i stor grad fokusert på den elektroniske delen av Garsons musikk. Mange av spora på denne samlinga – av sjeldan og ikkje tidlegare utgjeve materiale – blei produserte for TV: «Moon Journey» sette stemninga under CBS’ (Canadas svar på NRK) direktesending av Apollo 11-månelandinga i 1969; «Zoos of the World» akkompagnerte eit National Geographics-program frå 1970.

«The D-Bee’s Cat Boogie» inviterer til å danse twist til robotrock&roll. På «Music for Advertising #8» og «#6» blir leiken pling-plong-synth-eksperimentering saman med levande band og orkester.

Desse to utgjevingane kombinert gir eit svært interessant og uventa innblikk i breidda i synthpioneren Mort Garsons produksjon.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk musikk / Rock

Mort Garson:

Journey to the Moon and Beyond og Black Eye

Sacred Bones

Det meste kjende stykket til den kanadiske synthpioneren Mort Garson (1928–2008) er Mother Earth’s Plantasia (1976), eit album spelt inn med den den gong splitter nye Moog-synthesizeren og med planter som målgruppe (pluss folk som likar planter).

For nokre år sidan blei denne gjeven ut på nytt av Sacred Bones, eit tilbakeskodande plateselskap som grev djupt og plukkar halvgløymde musikalske juvelar fram i dagens ljos. Nyleg har same selskap sleppt to nye Garson-album: Journey to the Moon and Beyond og Black Eye.

Sistnemnde er lydsporet til ein blacksploitation-film med same namn frå 1974 og byd på musikk med film noir-aktig stemning – ein stil enkelte vil kjenne frå Quincy Jones’ Shaft-soundtrack (og Den rosa panteren).

Det er tale om ei dramatisk form for storbandfunk med ein fot eller tre i easy listening, progrock og jungeljazz à la Duke Ellington. Dette er dramatisk detektivmusikk med høg spaningsgrad og perkusjonist som frontfigur.

Medan Black Eye er framført med storband, er Journey to the Moon and Beyond i stor grad fokusert på den elektroniske delen av Garsons musikk. Mange av spora på denne samlinga – av sjeldan og ikkje tidlegare utgjeve materiale – blei produserte for TV: «Moon Journey» sette stemninga under CBS’ (Canadas svar på NRK) direktesending av Apollo 11-månelandinga i 1969; «Zoos of the World» akkompagnerte eit National Geographics-program frå 1970.

«The D-Bee’s Cat Boogie» inviterer til å danse twist til robotrock&roll. På «Music for Advertising #8» og «#6» blir leiken pling-plong-synth-eksperimentering saman med levande band og orkester.

Desse to utgjevingane kombinert gir eit svært interessant og uventa innblikk i breidda i synthpioneren Mort Garsons produksjon.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis