JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Musikalske klinkekuler

André Roligheten har skreddarsydd musikken for bandet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
André Roligheden (nr. 2 f.v.) har med seg Johan Lindström, Gard Nilssen, Jon Rune Strøm og Matthias Ståhl.

André Roligheden (nr. 2 f.v.) har med seg Johan Lindström, Gard Nilssen, Jon Rune Strøm og Matthias Ståhl.

Foto: Henning Svoren

André Roligheden (nr. 2 f.v.) har med seg Johan Lindström, Gard Nilssen, Jon Rune Strøm og Matthias Ståhl.

André Roligheden (nr. 2 f.v.) har med seg Johan Lindström, Gard Nilssen, Jon Rune Strøm og Matthias Ståhl.

Foto: Henning Svoren

1712
20231027
1712
20231027

Jazz

André Roligheten:

Marbles

André Roligheten, tenor-, sopran- og bassaksofon; Johan Lindström, pedal steel gitar og gitar; Matthias Ståhl, vibrafon; Jon Rune Strøm, bass; Gard Nilssen, trommer.
Odin

André Roligheten har laga åtte musikalske klinkekuler som kvintetten leikar seg med. Han har sagt følgjande om skriveprosessen: «Jeg har hørt for meg referanser og materiale fra musikkhistorien og forsøkt å oversette det til de fire musikerne via min egen fortellerstemme. Resultatet har blitt noe imellom historisk-tilbakeskuende og fremtidsrettet musikk, sett og farget av mine musikkbriller.»

Roligheten har greidd det meisterstykket å skriva musikk med klar identitet, men komposisjonane er samstundes perfekte plattformer for improvisasjon.

Låtane er varierte, men Lindstöms pedal steel i kombinasjon med vibrafonen til Ståhl set sitt bumerke på denne plata. Vaskesetelen seier det på denne måten: «Se for deg at Sonny Rollins og Egberto Gismonti møttes i strandkanten ved et yoga-retreat på Hawaii og bestemte seg for å lage et album sammen!» Eit fint bilete som knapt kan seiast å vera ein innartiar, men musikken til Roligheten er noko for seg sjølv.

I tillegg er plata ei Sareptas krukke av improvisasjon og utsøkt musikalsk samtale. Den slentrande «Sonny River» (hyllinga ligg opp i dagen) og den gladlynte «skalaøvinga» «Pyramide Dance» med eit uhyre interessant midtparti er døme på to av desse låtane som festar seg ved første gjennomhøyring. Det komplekse høyrest ut som ein leik. Å ta del i denne leiken vert tilrådd på det varmaste.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

André Roligheten:

Marbles

André Roligheten, tenor-, sopran- og bassaksofon; Johan Lindström, pedal steel gitar og gitar; Matthias Ståhl, vibrafon; Jon Rune Strøm, bass; Gard Nilssen, trommer.
Odin

André Roligheten har laga åtte musikalske klinkekuler som kvintetten leikar seg med. Han har sagt følgjande om skriveprosessen: «Jeg har hørt for meg referanser og materiale fra musikkhistorien og forsøkt å oversette det til de fire musikerne via min egen fortellerstemme. Resultatet har blitt noe imellom historisk-tilbakeskuende og fremtidsrettet musikk, sett og farget av mine musikkbriller.»

Roligheten har greidd det meisterstykket å skriva musikk med klar identitet, men komposisjonane er samstundes perfekte plattformer for improvisasjon.

Låtane er varierte, men Lindstöms pedal steel i kombinasjon med vibrafonen til Ståhl set sitt bumerke på denne plata. Vaskesetelen seier det på denne måten: «Se for deg at Sonny Rollins og Egberto Gismonti møttes i strandkanten ved et yoga-retreat på Hawaii og bestemte seg for å lage et album sammen!» Eit fint bilete som knapt kan seiast å vera ein innartiar, men musikken til Roligheten er noko for seg sjølv.

I tillegg er plata ei Sareptas krukke av improvisasjon og utsøkt musikalsk samtale. Den slentrande «Sonny River» (hyllinga ligg opp i dagen) og den gladlynte «skalaøvinga» «Pyramide Dance» med eit uhyre interessant midtparti er døme på to av desse låtane som festar seg ved første gjennomhøyring. Det komplekse høyrest ut som ein leik. Å ta del i denne leiken vert tilrådd på det varmaste.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis