Nytt blikk på gamalt stoff
Sara Aldén er også ein framifrå låtskrivar.
Sara Alden og bandet på jazzfestivalen i Tallin.
Foto: Gethe Maria Eljas
Jazz
Sara Aldén:
There Is No Future
Sara Aldén, vokal; August Björn, tangentinstrument og vokal (4,8); Daniel Andersson, bass og vokal (4,8); Johannes Lundberg, vokal (1); Malin Kjellgren, harpe (1); Hannes Bennich, altsaksofon (2); Johan Björklund trommer (4)
Prophone
Å finna nye vriar på standardrepertoaret er ei velkjend øving. Den svenske vokalisten Sara Aldén gjer nettopp dette på den siste plata si, som vart gjeven ut for nokre månader sidan.
Aldén er ikkje skuggeredd. Ho har valt «Misty», «Someday My Prince Will Come», «Somewhere over the Rainbow», «They Can’t Take That Away from Me» og «What a Wonderful World». Å finna nye innfallsvinklar til eit repertoar som er så velbrukt, er ikkje lett, men Aldén gjer det med bravur. Det er ein styrke ved plata at klassikarane blir kombinerte med ei handfull sjølvlaga låtar.
Aldén gøymer seg heller ikkje bak mangfaldig instrumentarium. Tangentinstrumenta og kontrabassen traktert av Björn og Andersson er med heile vegen, men arrangementa er ofte minimalistiske. «What a Wonderful World» er glitrande døme på den forenkla forma, men den absolutt mest spenstige tolkinga gjer ho av «Misty».
Aldén brukar dynamikk og temposkifte for alt det er verdt. Ho har ikkje ei påfallande mektig stemme, men ho trakkar nokre gonger til heilt på grensa av det røysta toler. Det er noko ærleg og oppriktig i uttrykket.
Samstundes fortel det noko om Aldén som låtskrivar og tekstforfattar at den sjølvlaga tittellåten er eit av høgdepunkta på plata. Låten balanserer på den vidkjende knivseggen mellom det bittersøte og den beiske vonløysa. Sjekk ut Sara Aldén, men det er denne plata som gjeld.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Sara Aldén:
There Is No Future
Sara Aldén, vokal; August Björn, tangentinstrument og vokal (4,8); Daniel Andersson, bass og vokal (4,8); Johannes Lundberg, vokal (1); Malin Kjellgren, harpe (1); Hannes Bennich, altsaksofon (2); Johan Björklund trommer (4)
Prophone
Å finna nye vriar på standardrepertoaret er ei velkjend øving. Den svenske vokalisten Sara Aldén gjer nettopp dette på den siste plata si, som vart gjeven ut for nokre månader sidan.
Aldén er ikkje skuggeredd. Ho har valt «Misty», «Someday My Prince Will Come», «Somewhere over the Rainbow», «They Can’t Take That Away from Me» og «What a Wonderful World». Å finna nye innfallsvinklar til eit repertoar som er så velbrukt, er ikkje lett, men Aldén gjer det med bravur. Det er ein styrke ved plata at klassikarane blir kombinerte med ei handfull sjølvlaga låtar.
Aldén gøymer seg heller ikkje bak mangfaldig instrumentarium. Tangentinstrumenta og kontrabassen traktert av Björn og Andersson er med heile vegen, men arrangementa er ofte minimalistiske. «What a Wonderful World» er glitrande døme på den forenkla forma, men den absolutt mest spenstige tolkinga gjer ho av «Misty».
Aldén brukar dynamikk og temposkifte for alt det er verdt. Ho har ikkje ei påfallande mektig stemme, men ho trakkar nokre gonger til heilt på grensa av det røysta toler. Det er noko ærleg og oppriktig i uttrykket.
Samstundes fortel det noko om Aldén som låtskrivar og tekstforfattar at den sjølvlaga tittellåten er eit av høgdepunkta på plata. Låten balanserer på den vidkjende knivseggen mellom det bittersøte og den beiske vonløysa. Sjekk ut Sara Aldén, men det er denne plata som gjeld.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.