Oppsiktsvekkjande debut
Det skreddarsydde bandet løfter låtane til Inger Hannisdal.
Inger Hannisdal er fiolinist og komponist.
Foto: OK World Records
Folkemusikk / Jazz / Samtidsmusikk
Inger Hannisdal:
North South East West
Inger Hannisdal, fiolin; Khalid Laaouam, altsaksofon og perkusjon; Frode Haltli, akkordeon; Adrian Myhr, bass; Michaela Antalová, trommer. OK World
Denne hausten har bydd på mange gode utgjevingar. Ei av dei som har overraska mest, er debutplata til Inger Hannisdal. Ho har studert arabisk musikk ved Université Antonine i Libanon og vore med i det syriske folkemusikkbandet Assaáleek. Hannisdal er oppteken av mikrotonalitet og asymmetriske groovar og har gjennom dette funne fellesnemnarar i arabisk musikktradisjon og norsk folkemusikk.
Bandet er skreddarsydd for prosjektet til Hannisdal. Haltli spelar kvarttoneakkordeon, og den marokkanske altsaksofonisten Laaouam fraserer perfekt. Dei vare balladane dominerer, men den underliggjande pulsen er aldri langt unna. Myhr og Antalová demonstrerer at diskresjon er ei dygd. Sjølv ikkje i låtar i raskare tempo, som til dømes «Virvler», går dei ut av den diskrete komprolla.
Up-tempo-låtane er med på å gje plata etterlengta variasjon, men det er i balladane Hannisdal syner låtskrivartalent utanom det vanlege. Det er også i desse låtane samspelet i bandet slår gneistar. Døma er mange, men samspelet mellom Hannisdal og Haltli i «Berceuse» og «Glitter» er to eksempel på musikalsk magi som denne plata har overflod av.
Plata er «både et eksperiment i nye tilnærminger til tonalitet, og et kjærlighetsbrev til multikulturalisme», heiter det i presseskrivet, men plata er først og fremst eit knippe glitrande komposisjonar som dannar grunnlag for uhyre interessant og kjenslevart samspel.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk / Jazz / Samtidsmusikk
Inger Hannisdal:
North South East West
Inger Hannisdal, fiolin; Khalid Laaouam, altsaksofon og perkusjon; Frode Haltli, akkordeon; Adrian Myhr, bass; Michaela Antalová, trommer. OK World
Denne hausten har bydd på mange gode utgjevingar. Ei av dei som har overraska mest, er debutplata til Inger Hannisdal. Ho har studert arabisk musikk ved Université Antonine i Libanon og vore med i det syriske folkemusikkbandet Assaáleek. Hannisdal er oppteken av mikrotonalitet og asymmetriske groovar og har gjennom dette funne fellesnemnarar i arabisk musikktradisjon og norsk folkemusikk.
Bandet er skreddarsydd for prosjektet til Hannisdal. Haltli spelar kvarttoneakkordeon, og den marokkanske altsaksofonisten Laaouam fraserer perfekt. Dei vare balladane dominerer, men den underliggjande pulsen er aldri langt unna. Myhr og Antalová demonstrerer at diskresjon er ei dygd. Sjølv ikkje i låtar i raskare tempo, som til dømes «Virvler», går dei ut av den diskrete komprolla.
Up-tempo-låtane er med på å gje plata etterlengta variasjon, men det er i balladane Hannisdal syner låtskrivartalent utanom det vanlege. Det er også i desse låtane samspelet i bandet slår gneistar. Døma er mange, men samspelet mellom Hannisdal og Haltli i «Berceuse» og «Glitter» er to eksempel på musikalsk magi som denne plata har overflod av.
Plata er «både et eksperiment i nye tilnærminger til tonalitet, og et kjærlighetsbrev til multikulturalisme», heiter det i presseskrivet, men plata er først og fremst eit knippe glitrande komposisjonar som dannar grunnlag for uhyre interessant og kjenslevart samspel.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto via Wikipedia Commons
«Ørjasæter var fyrst god ven med diktarbroren sin frå Gudbrandsdalen, men så fekk han høyre ting om Aukrust som skar han 'gjenom hjarte som eit tvieggja sverd'.»
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub-rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.