JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Polert klang

Ei sober tolking av Galliards sonatar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Cembalisten Angelica Selmo og blokkfløytisten Fabiano Martignago.

Cembalisten Angelica Selmo og blokkfløytisten Fabiano Martignago.

Foto: Brilliant Classics

Cembalisten Angelica Selmo og blokkfløytisten Fabiano Martignago.

Cembalisten Angelica Selmo og blokkfløytisten Fabiano Martignago.

Foto: Brilliant Classics

3034
20211224
3034
20211224

CD

Johann Ernst Galliard; Henry Purcell:

6 Sonatas

Fabiano Martignago, blokkfløyte; Angelica Selmo, cembalo. Brilliant Classics 2021

På ein måte er det jo best at eit album eller ein konsert blir meld av ein ekspert som av eiga røynsle kjenner instrumenta og musikken som blir spelte. På ei anna side kan dette bli problematisk, all den tid mange utøvarar er for tett på stoffet. I møte med prestasjonen til kollegaar klarer dei gjerne ikkje å leggja frå seg sine urokkelege oppfatningar om korleis instrumentet skal trakterast og repertoaret tolkast.

Slik blir det gjerne med kjenslesterke kunstnarpersonlegdomar som har nytta halve livet på å finna fram til sin eigen unike måte å nærma seg metieret på. Kall det gjerne ein hermenautisk yrkesskade.

Eksil i England

Med dette i bakhovudet nærmar eg meg som blokkfløytist det nye albumet til dei unge italienske barokkmusikarane Fabiano Martignago på blokkfløyte og Angelica Selmo på cembalo. Dei har spelt inn eit knippe sonatar av Johann Ernst Galliard (1687–1747) og to solostykke for cembalo av Henry Purcell (1659–1695).

Den fyrste komponisten treng ein grundigare introduksjon enn den andre. Galliard var mellom dei mange tyske musikarane som emigrerte til England for å freista lukka i musikkindustrien der. Industri kan det kallast av di musikklivet i London langt på veg var styrt av konsumentane og ikkje regulert gjennom hoff og bystyre, slik dei fleste tyske småstatane var.

Galliard drog frå heimbyen Celle då hofforkestert der blei oppløyst i 1706. I London skapte han seg eit namn som virtuos obo- og fløytespelar, mellom anna i operaorkesteret til landsmannen Händel. I tillegg gav han ut kammermusikk for både blokkfløyte, cello og fagott. Duodesimalsystemet bestemte den gongen slike utgjevingar; sonatane kom i dosar på eit dusin eller eit halvdusin.

Unngår ekstrema

Den songlege italienske stilen dominerer i Six Sonatas for a Flute and a Thorough Bass frå 1711. Men stilen har òg innslag av lærd, tysk kontrapunktikk og engelsk folkemusikk, den sistnemnde med usymmetriske melodiske periodar og «vrikkande» rytmikk.

Teknisk spelar blokkfløytisten Martignago sobert. Artikulasjonen er presis, og han får til jamn klang gjennom heile registeret. Stundom blir klangen likevel litt «flat». Eg kunne ynskt meg meir bruk av vibrato, både for å tilføra enkelttonane plastisitet og for å gje frasane retning. Når det gjeld tolkinga som heilskap, merkar me at både Martignago og cembalisten Selmo unngår det ekstreme. Spelet er delikat, særleg i dei rolege satsane, og i dei snøgge unngår dei for høge tempo.

Kan henda hadde albumet tent på meir villskap, særleg i dei dansande finalesatsane? Selmo er i alle høve i stand til ei råare tilnærming, noko me merkar i solostykket Suite for cembalo nr. 1 i G-dur av Purcell. Sistesatsen, som er ei rekkje variasjonar over eit byksande basstema, har aggressivt driv.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Johann Ernst Galliard; Henry Purcell:

6 Sonatas

Fabiano Martignago, blokkfløyte; Angelica Selmo, cembalo. Brilliant Classics 2021

På ein måte er det jo best at eit album eller ein konsert blir meld av ein ekspert som av eiga røynsle kjenner instrumenta og musikken som blir spelte. På ei anna side kan dette bli problematisk, all den tid mange utøvarar er for tett på stoffet. I møte med prestasjonen til kollegaar klarer dei gjerne ikkje å leggja frå seg sine urokkelege oppfatningar om korleis instrumentet skal trakterast og repertoaret tolkast.

Slik blir det gjerne med kjenslesterke kunstnarpersonlegdomar som har nytta halve livet på å finna fram til sin eigen unike måte å nærma seg metieret på. Kall det gjerne ein hermenautisk yrkesskade.

Eksil i England

Med dette i bakhovudet nærmar eg meg som blokkfløytist det nye albumet til dei unge italienske barokkmusikarane Fabiano Martignago på blokkfløyte og Angelica Selmo på cembalo. Dei har spelt inn eit knippe sonatar av Johann Ernst Galliard (1687–1747) og to solostykke for cembalo av Henry Purcell (1659–1695).

Den fyrste komponisten treng ein grundigare introduksjon enn den andre. Galliard var mellom dei mange tyske musikarane som emigrerte til England for å freista lukka i musikkindustrien der. Industri kan det kallast av di musikklivet i London langt på veg var styrt av konsumentane og ikkje regulert gjennom hoff og bystyre, slik dei fleste tyske småstatane var.

Galliard drog frå heimbyen Celle då hofforkestert der blei oppløyst i 1706. I London skapte han seg eit namn som virtuos obo- og fløytespelar, mellom anna i operaorkesteret til landsmannen Händel. I tillegg gav han ut kammermusikk for både blokkfløyte, cello og fagott. Duodesimalsystemet bestemte den gongen slike utgjevingar; sonatane kom i dosar på eit dusin eller eit halvdusin.

Unngår ekstrema

Den songlege italienske stilen dominerer i Six Sonatas for a Flute and a Thorough Bass frå 1711. Men stilen har òg innslag av lærd, tysk kontrapunktikk og engelsk folkemusikk, den sistnemnde med usymmetriske melodiske periodar og «vrikkande» rytmikk.

Teknisk spelar blokkfløytisten Martignago sobert. Artikulasjonen er presis, og han får til jamn klang gjennom heile registeret. Stundom blir klangen likevel litt «flat». Eg kunne ynskt meg meir bruk av vibrato, både for å tilføra enkelttonane plastisitet og for å gje frasane retning. Når det gjeld tolkinga som heilskap, merkar me at både Martignago og cembalisten Selmo unngår det ekstreme. Spelet er delikat, særleg i dei rolege satsane, og i dei snøgge unngår dei for høge tempo.

Kan henda hadde albumet tent på meir villskap, særleg i dei dansande finalesatsane? Selmo er i alle høve i stand til ei råare tilnærming, noko me merkar i solostykket Suite for cembalo nr. 1 i G-dur av Purcell. Sistesatsen, som er ei rekkje variasjonar over eit byksande basstema, har aggressivt driv.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis