JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Reint og aksentfritt

Aust-Japans Bach-kantatelag høyrdest ikkje ut som amatørar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den nye Paulinerkirche, som blei vigsla i 2017, har ypparleg akustikk.

Den nye Paulinerkirche, som blei vigsla i 2017, har ypparleg akustikk.

Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig

Den nye Paulinerkirche, som blei vigsla i 2017, har ypparleg akustikk.

Den nye Paulinerkirche, som blei vigsla i 2017, har ypparleg akustikk.

Foto: Gert Mothes / Bach-Archiv Leipzig

2086
20240614
2086
20240614

Konsert

J.S. Bach:

Kantatar

Aust-Japans Bach-kantatelag; Pauliner Barockensemble; dir.: Clemens Flämig
Paulinerkirche i Leipzig, laurdag 8. juni

Til den andre av dei 16 koralkantatekonsertane henta Bachfest eit kor frå hi sida av kloten, nemleg Aust-Japans Bach-kantatelag, som er ei samanslutning av tre japanske amatørkor. Saman med Pauliner Barockensemble, husbarokkorkesteret til Leipzigs universitetskyrkje St. Pauli framførte dei tre koralkantatar. At japanarane er amatørar, kunne ingen høyra, for dei song reint og sterkt og heilt utan aksent. Bach er elles særs stor i Japan. Landet har eit av dei beste Bach-orkestera i verda (Bach Collegium Japan), og Bachfest har kvart år eit talrikt japansk stampublikum.

Sprengd 1968

Universitetskyrkja (kalla Paulinerkirche på folkemunne) er spesiell. Mellomalderkyrkja som stod her på Bachs tid, blei sprengd av kommunistane i 1968. Den nye blei vigsla i 2017. Ho leikar med gotiske formprinsipp, er heilt kvit inni, og det som blei berga av kyrkjekunst før sprenginga, har atter fått plass i koret.

Akustikken er ypparleg til barokkmusikk av typen me fekk høyra sist laurdag. Den fyrste kantaten, Meine Seel erhebt den Herren, BWV 10, er ei tonesetjing av Marias lovsong frå Lukasevangeliet. Denne er meir kjend under det latinske namnet, Magnificat, men Bach har her altså nytta Luthers tyske omsetjing. Melodien som ligg til grunn for opningssatsen, er den gamle gregorianske songen, som dei japanske korsopranane framførte tydeleg med uthaldne notar. I femtesatsen, ein duett for alt og tenor, kjem den gregorianske melodien att, denne gongen på trompet.

Speleglede

Ein ypparleg instrumental duettprestasjon, her mellom solofiolin og fagott, fekk me i tenorarien «Lass mich kein Lust» (Lat meg inga lyst) frå kantaten Ich ruf zu Dir, Herr Jesu Christ, BWV 177. Dei to instrumentalistane, som diverre ikkje var nemnde i programmet, bobla over av speleglede. Saman med tenoren Florian Sievers sørgde dei for konsertens høgdepunkt.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

J.S. Bach:

Kantatar

Aust-Japans Bach-kantatelag; Pauliner Barockensemble; dir.: Clemens Flämig
Paulinerkirche i Leipzig, laurdag 8. juni

Til den andre av dei 16 koralkantatekonsertane henta Bachfest eit kor frå hi sida av kloten, nemleg Aust-Japans Bach-kantatelag, som er ei samanslutning av tre japanske amatørkor. Saman med Pauliner Barockensemble, husbarokkorkesteret til Leipzigs universitetskyrkje St. Pauli framførte dei tre koralkantatar. At japanarane er amatørar, kunne ingen høyra, for dei song reint og sterkt og heilt utan aksent. Bach er elles særs stor i Japan. Landet har eit av dei beste Bach-orkestera i verda (Bach Collegium Japan), og Bachfest har kvart år eit talrikt japansk stampublikum.

Sprengd 1968

Universitetskyrkja (kalla Paulinerkirche på folkemunne) er spesiell. Mellomalderkyrkja som stod her på Bachs tid, blei sprengd av kommunistane i 1968. Den nye blei vigsla i 2017. Ho leikar med gotiske formprinsipp, er heilt kvit inni, og det som blei berga av kyrkjekunst før sprenginga, har atter fått plass i koret.

Akustikken er ypparleg til barokkmusikk av typen me fekk høyra sist laurdag. Den fyrste kantaten, Meine Seel erhebt den Herren, BWV 10, er ei tonesetjing av Marias lovsong frå Lukasevangeliet. Denne er meir kjend under det latinske namnet, Magnificat, men Bach har her altså nytta Luthers tyske omsetjing. Melodien som ligg til grunn for opningssatsen, er den gamle gregorianske songen, som dei japanske korsopranane framførte tydeleg med uthaldne notar. I femtesatsen, ein duett for alt og tenor, kjem den gregorianske melodien att, denne gongen på trompet.

Speleglede

Ein ypparleg instrumental duettprestasjon, her mellom solofiolin og fagott, fekk me i tenorarien «Lass mich kein Lust» (Lat meg inga lyst) frå kantaten Ich ruf zu Dir, Herr Jesu Christ, BWV 177. Dei to instrumentalistane, som diverre ikkje var nemnde i programmet, bobla over av speleglede. Saman med tenoren Florian Sievers sørgde dei for konsertens høgdepunkt.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis