Rolling Stone Blues
Om Hackney Diamonds vert siste plate frå The Rolling Stones, så går dei ut med stil.
Ronnie Wood, Mick Jagger og Keith Richards då det nye albumet vart lansert i London 6. september.
Foto: Dave Hogan / Hogan Media / Shutterstock
Rock
Rolling
Stones:
Hackney Diamonds
Universal
«He’s going to be a rollin’ stone», syng Mick Jagger i «Rolling Stone Blues», idet det dagsferske albumet til The Rolling Stones tonar ut. Avslutninga er alt anna enn tilfeldig. Muddy Waters (1913–1983) spela inn låten, ein vri på «Catfish Blues», i 1950, og det har ikkje vore uvanleg å spore «Rollin’ Stone» tilbake til Mississippi-deltaet på 1920-talet.
Når Hackney Diamonds heilt på tampen feirar tradisjon og kontinuitet, skjer det med eit nikk til inspirasjonskjeldene som har vore viktige for bandet heilt sidan dei først kom saman for meir enn seks tiår sidan.
Det lyder som det skal, og «Rolling Stone Blues» kunne passa greitt inn mellom tolkingane på Blue & Lonesome (2016), førre plate frå bandet, men det som verkeleg gjer årets utgiving til stort nytt, er jo at dei for første gong sidan 2005 byr på nyskrivne songar. Korleis er kvaliteten?
Treffer blink
Rockaren «Angry» og gospelballaden «Sweet Sound of Heaven» har fungert som smakebitar, og førsteinntrykket desse gav, held seg i møtet med Hackney Diamonds: Om dette altså vert siste utgiving med nye songar frå denne kanten, og det vert det vel, går karane ut med stil.
Albumet er vesentleg betre enn A Bigger Bang, som altså kom for nesten to tiår sidan, og eg føretrekker det også framføre Bridges to Babylon (1997). Når det er sagt, er eg neppe åleine om på sikt å ville føretrekke å setje på nesten kva som helst slags plate The Rolling Stones laga på 1960- og 1970-talet framfor Hackney Diamonds. Det er eigentleg påfallande kor sentral plass bandet har hatt trass i kor lite nytt dei har kome med sidan 1980-talet – materialet frå gullalderen har vorte resirkulert endelaust og halde seg godt. Dermed ligg alt til rette for ein generisk reproduksjon av ein klassisk Stones-estetikk, med alt det inneber av tropar, riff, og fakter, og med det som mål treffer årets album blink.
Mick Jagger (80) syng som han skal, Keith Richards (79) er umiskjenneleg med gitararbeidet, og Ronnie Wood (76) leverer som forventa – om ein av dei to første skulle falle frå, gir det ikkje lenger meining å gjere bruk av bandnamnet. Steve Jordan erstattar trommis Charlie Watts, som døydde for to år sidan, men Watts rakk å vere med på eit par låtar her. Og jammen dukkar ikkje også Bill Wyman (no 86 år), som var med i bandet til litt utpå 1980-talet, opp på ein song.
Oppsummerer
I det heile har Hackney Diamonds noko oppsummerande ved seg, der gamle og nye venner kjem innom, mellom dei Stevie Wonder, Paul McCartney og Elton John. Ei vel så viktig rolle spelar likevel produsent Adrian Watt, som også trakterer ei heil rekke instrument og faktisk eit par stader er kreditert som medforfattar og medkomponist – han er overalt her.
Det gnistrar verkeleg av gitarane på «Get Close», og låten får eit lite løft når James King får rom til å kline til med ein saksofonsolo.
«Dreamy Skies», der Benmont Tench er med på hammondorgelet, er ein ganske uimotståeleg Exile on Main Street-pastisj.
Sjølv har eg alltid vore svak for Keith Richards-balladane, denne gong representert ved «Tell Me Straight», som er hakket meir tilbakelent enn mykje av det riffdrivne materialet her. Eit par stader er Hackney Diamonds litt meir på det jamne, og låtane framstår som anonyme, men hovudgrepet – å reindyrke Stones-essensen, utan for mange fakter og påfunn – viser seg å vere ein velfungerande strategi, no som før.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Rolling
Stones:
Hackney Diamonds
Universal
«He’s going to be a rollin’ stone», syng Mick Jagger i «Rolling Stone Blues», idet det dagsferske albumet til The Rolling Stones tonar ut. Avslutninga er alt anna enn tilfeldig. Muddy Waters (1913–1983) spela inn låten, ein vri på «Catfish Blues», i 1950, og det har ikkje vore uvanleg å spore «Rollin’ Stone» tilbake til Mississippi-deltaet på 1920-talet.
Når Hackney Diamonds heilt på tampen feirar tradisjon og kontinuitet, skjer det med eit nikk til inspirasjonskjeldene som har vore viktige for bandet heilt sidan dei først kom saman for meir enn seks tiår sidan.
Det lyder som det skal, og «Rolling Stone Blues» kunne passa greitt inn mellom tolkingane på Blue & Lonesome (2016), førre plate frå bandet, men det som verkeleg gjer årets utgiving til stort nytt, er jo at dei for første gong sidan 2005 byr på nyskrivne songar. Korleis er kvaliteten?
Treffer blink
Rockaren «Angry» og gospelballaden «Sweet Sound of Heaven» har fungert som smakebitar, og førsteinntrykket desse gav, held seg i møtet med Hackney Diamonds: Om dette altså vert siste utgiving med nye songar frå denne kanten, og det vert det vel, går karane ut med stil.
Albumet er vesentleg betre enn A Bigger Bang, som altså kom for nesten to tiår sidan, og eg føretrekker det også framføre Bridges to Babylon (1997). Når det er sagt, er eg neppe åleine om på sikt å ville føretrekke å setje på nesten kva som helst slags plate The Rolling Stones laga på 1960- og 1970-talet framfor Hackney Diamonds. Det er eigentleg påfallande kor sentral plass bandet har hatt trass i kor lite nytt dei har kome med sidan 1980-talet – materialet frå gullalderen har vorte resirkulert endelaust og halde seg godt. Dermed ligg alt til rette for ein generisk reproduksjon av ein klassisk Stones-estetikk, med alt det inneber av tropar, riff, og fakter, og med det som mål treffer årets album blink.
Mick Jagger (80) syng som han skal, Keith Richards (79) er umiskjenneleg med gitararbeidet, og Ronnie Wood (76) leverer som forventa – om ein av dei to første skulle falle frå, gir det ikkje lenger meining å gjere bruk av bandnamnet. Steve Jordan erstattar trommis Charlie Watts, som døydde for to år sidan, men Watts rakk å vere med på eit par låtar her. Og jammen dukkar ikkje også Bill Wyman (no 86 år), som var med i bandet til litt utpå 1980-talet, opp på ein song.
Oppsummerer
I det heile har Hackney Diamonds noko oppsummerande ved seg, der gamle og nye venner kjem innom, mellom dei Stevie Wonder, Paul McCartney og Elton John. Ei vel så viktig rolle spelar likevel produsent Adrian Watt, som også trakterer ei heil rekke instrument og faktisk eit par stader er kreditert som medforfattar og medkomponist – han er overalt her.
Det gnistrar verkeleg av gitarane på «Get Close», og låten får eit lite løft når James King får rom til å kline til med ein saksofonsolo.
«Dreamy Skies», der Benmont Tench er med på hammondorgelet, er ein ganske uimotståeleg Exile on Main Street-pastisj.
Sjølv har eg alltid vore svak for Keith Richards-balladane, denne gong representert ved «Tell Me Straight», som er hakket meir tilbakelent enn mykje av det riffdrivne materialet her. Eit par stader er Hackney Diamonds litt meir på det jamne, og låtane framstår som anonyme, men hovudgrepet – å reindyrke Stones-essensen, utan for mange fakter og påfunn – viser seg å vere ein velfungerande strategi, no som før.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.