JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Sandpapirmusikk

Godfleshs niande slipar i veg på trommehinnene, labyrinten, sniglehuset og medvitet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1880
20230630
1880
20230630

Rock

Godflesh:

Purge

Avalanche

Den Birmingham-baserte industrial-metal-duoen Godflesh, med Justin Broadrick på gitar, vokal og trommemaskiner og Ben Green på bass, platedebuterte på slutten av 80-talet, og Purge er det niande albumet deira.

Albumet går rett på sak med «Nero», «Land Lord» og «Army of Non», som alle er aggressive låtar med rivande gitarriff, stikkande og drivande trommeprogrammering, røff bassing og forvrengde brøl. Fjerdesporet «Lazarus Leper» held til på den seigare og treigare sida med lange bassdrønn, dissonerande piggtrådgitar, trommemaskin i marsjtakt og depressive verseliner om tomleiken i livet og verda, så utvitydige at dei grensar til parodiske. Ingenting gir meining, og det meste er nonsens, skal ein tru denne songen.

«Permission» kombinerer forskrudd surfrock med primalskrik, rytmiske stønn og The Doors-aktig vokal overaust med enorme mengder ekko.

Den klagande songstilen – og bruken av sausete ekkoeffektar – vert teken til uhøyrde nivå på «The Father», medan avslutningslåtane «Mythology of Self» og «You Are the Judge, the Jury, and the Executioner» har eit kontemplativt, messande preg som minner ein aldri så liten smule om post-punk-støyrock-orkesteret Swans’ tunge, dunkle og ritualaktige stil.

Purge tyder «å reinske, lutre, skylje, blåse ut» (i både verb- og substantivform) og kan til dømes ha med tømming av mageinnhald å gjere.

Albumet er svimlande og kvalmande, skarpt og virrande lik ein vinkelslipar i bruk, seigt som ei myr og grovt som sandpapir med korning 40 eller der omkring. Dette er musikk som iherdig høvlar i veg på høyrsla, balansen, medvitet og sjelelivet likeins. Slikt kan ein like. Eller mislike. Det er vel meininga, det.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Godflesh:

Purge

Avalanche

Den Birmingham-baserte industrial-metal-duoen Godflesh, med Justin Broadrick på gitar, vokal og trommemaskiner og Ben Green på bass, platedebuterte på slutten av 80-talet, og Purge er det niande albumet deira.

Albumet går rett på sak med «Nero», «Land Lord» og «Army of Non», som alle er aggressive låtar med rivande gitarriff, stikkande og drivande trommeprogrammering, røff bassing og forvrengde brøl. Fjerdesporet «Lazarus Leper» held til på den seigare og treigare sida med lange bassdrønn, dissonerande piggtrådgitar, trommemaskin i marsjtakt og depressive verseliner om tomleiken i livet og verda, så utvitydige at dei grensar til parodiske. Ingenting gir meining, og det meste er nonsens, skal ein tru denne songen.

«Permission» kombinerer forskrudd surfrock med primalskrik, rytmiske stønn og The Doors-aktig vokal overaust med enorme mengder ekko.

Den klagande songstilen – og bruken av sausete ekkoeffektar – vert teken til uhøyrde nivå på «The Father», medan avslutningslåtane «Mythology of Self» og «You Are the Judge, the Jury, and the Executioner» har eit kontemplativt, messande preg som minner ein aldri så liten smule om post-punk-støyrock-orkesteret Swans’ tunge, dunkle og ritualaktige stil.

Purge tyder «å reinske, lutre, skylje, blåse ut» (i både verb- og substantivform) og kan til dømes ha med tømming av mageinnhald å gjere.

Albumet er svimlande og kvalmande, skarpt og virrande lik ein vinkelslipar i bruk, seigt som ei myr og grovt som sandpapir med korning 40 eller der omkring. Dette er musikk som iherdig høvlar i veg på høyrsla, balansen, medvitet og sjelelivet likeins. Slikt kan ein like. Eller mislike. Det er vel meininga, det.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis