Seig samanheng
Taylor Swifts album inneheld enkelte friske songar, men samansetninga er underleg monoton.
Pop
Taylor Swift:
Midnights
Republic / Universal
Taylor Swifts Midnights er inspirert av tretten søvnlause netter. Her blir flust av kjenslemotsetnader handsama, men albumet som heilskap er prega av ein myrliknande monotoni – med nokre få friske augeblunk her og der.
Det startar lovande med «Lavender Haze», ei sub-bass-driven neo-soul-sak med fistelvokal som kan minne om Childish Gambino. Andresporet «Maroon» er mindre vellukka. Teksten kjennest pressa inn i noko uoriginale melodiliner, og dream-pop-produksjonen er overmetta. Det er underleg med tredjesporet «Anti-Hero»: Slik det er plassert på albumet, kjennest det som å høyre på Wham i første gir i motbakke med synthbjelleklang.
Dersom ein ser musikkvideoen, gir songen derimot meir meining. Dei tre forskjellige Taylor Swift-versjonane – ein av dei ei kjempe lik lampeånda i den framifrå filmen Three Thousand Years Of Longing – er ein effektiv illustrasjon av teksten, ei fundering rundt dei forskjellige aspekta ein person kan kjenne seg delt opp i.
Bridge-delen på «Question...?» inneheld ein mildt oppsiktsvekkjande produksjonsdetalj som manar fram ei kjensle av innovervend, sarkastisk augerulling; den halvtunge trap- og James Bond-aktige hemnsongen «Vigilante ****» bringar dynamikken opp eit lite hakk. På «Bejeweled», ein av singellåtane frå albumet, blir samlivsproblem handsama på meir generøst vis – repetisjonen av ordet nice er høgdepunktet på plata. «Midnight Rain» inneheld eit islett underleg dissonerande synthkrydder.
Men når eg høyrer albumet frå starten, blir den seige monotonien overveldande. Det er noko med forholdet mellom låtane som gjer det heile seigt og strevsamt.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Taylor Swift:
Midnights
Republic / Universal
Taylor Swifts Midnights er inspirert av tretten søvnlause netter. Her blir flust av kjenslemotsetnader handsama, men albumet som heilskap er prega av ein myrliknande monotoni – med nokre få friske augeblunk her og der.
Det startar lovande med «Lavender Haze», ei sub-bass-driven neo-soul-sak med fistelvokal som kan minne om Childish Gambino. Andresporet «Maroon» er mindre vellukka. Teksten kjennest pressa inn i noko uoriginale melodiliner, og dream-pop-produksjonen er overmetta. Det er underleg med tredjesporet «Anti-Hero»: Slik det er plassert på albumet, kjennest det som å høyre på Wham i første gir i motbakke med synthbjelleklang.
Dersom ein ser musikkvideoen, gir songen derimot meir meining. Dei tre forskjellige Taylor Swift-versjonane – ein av dei ei kjempe lik lampeånda i den framifrå filmen Three Thousand Years Of Longing – er ein effektiv illustrasjon av teksten, ei fundering rundt dei forskjellige aspekta ein person kan kjenne seg delt opp i.
Bridge-delen på «Question...?» inneheld ein mildt oppsiktsvekkjande produksjonsdetalj som manar fram ei kjensle av innovervend, sarkastisk augerulling; den halvtunge trap- og James Bond-aktige hemnsongen «Vigilante ****» bringar dynamikken opp eit lite hakk. På «Bejeweled», ein av singellåtane frå albumet, blir samlivsproblem handsama på meir generøst vis – repetisjonen av ordet nice er høgdepunktet på plata. «Midnight Rain» inneheld eit islett underleg dissonerande synthkrydder.
Men når eg høyrer albumet frå starten, blir den seige monotonien overveldande. Det er noko med forholdet mellom låtane som gjer det heile seigt og strevsamt.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.