JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Seriøs humorrockeopera

Spark driv harselas med og hyller musikalformatet på same tid, og det er til å gråte av latter av.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marion Cotillard i ei av hovudrollene i musikalen.

Marion Cotillard i ei av hovudrollene i musikalen.

Foto: CG Cinema International / Tribus P Films International

Marion Cotillard i ei av hovudrollene i musikalen.

Marion Cotillard i ei av hovudrollene i musikalen.

Foto: CG Cinema International / Tribus P Films International

1974
20220923
1974
20220923

Rockeopera / Dokumentar

Sparks:

Annette / The Sparks Brothers

Sony / Universal
Magisk realisme-rockeoperaen Annette er regissert av Leo Carax og har libretto og musikk av glam-, kunstrock- og synthpopbandet Sparks, som har halde den kreative gnisten i gang i over femti år og stadig har humøret intakt. Det hadde ikkje kritikaren som ropte: «Fuck you and get the hell out of Cannes» på pressevisninga i Cannes, der Annette fekk prisen for beste regi.

Sparks på si side vann César-prisen for beste originale musikk i 2022, og lydsporet inneheld litt av kvart. Det heile startar med «So May We Start», eit vampbasert stykke i repeterande klassisk Sparks-stil der eit samla musikalensemble set metatonen for det som skal kome. Og det er ikkje lite: Her får vi høyre mjuke korpusteøvingar på fødeavdelinga og hard rap om latterbiologi på 19 sekund; ein marionettbabydiva syng svulstige ariar i vektlaus tilstand; standuppublikum stemmer i med vill, melodisk latter, så i harnisk over at den etter kvart humørlause komikaren si vitsing om mord – ved kil(l)ing, sjølvmord ved å le seg i hel.

Sparks’ leikne sensibilitet er perfekt for radbrekking av musikalkonvensjonar, og dei har erfaring: Musikalhøyrespelet The Seduction of Ingmar Bergman kom på Sveriges Radio i 2009, og i dokumentaren The Sparks Brothers får vi høyre om havarerte prosjekt med regissørane Jacques Tati og Tim Burton. Godt er det at Annette kom i hamn. Hugs berre å le – kan hende er det best å sjå dokumentaren først, der både Flea og Weird Al Yancovic talar om det Einar Guldvog Staalesen ein gong sa: at humor er noko av det alvorlegaste som finst.

Dokumentaren kjem med konsertvideo som bonus; «Unlimited Edition» av Annette-lydsporet byd på spinnville demoar til glede for Sparks-fansen.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er trommeslagar, DJ, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rockeopera / Dokumentar

Sparks:

Annette / The Sparks Brothers

Sony / Universal
Magisk realisme-rockeoperaen Annette er regissert av Leo Carax og har libretto og musikk av glam-, kunstrock- og synthpopbandet Sparks, som har halde den kreative gnisten i gang i over femti år og stadig har humøret intakt. Det hadde ikkje kritikaren som ropte: «Fuck you and get the hell out of Cannes» på pressevisninga i Cannes, der Annette fekk prisen for beste regi.

Sparks på si side vann César-prisen for beste originale musikk i 2022, og lydsporet inneheld litt av kvart. Det heile startar med «So May We Start», eit vampbasert stykke i repeterande klassisk Sparks-stil der eit samla musikalensemble set metatonen for det som skal kome. Og det er ikkje lite: Her får vi høyre mjuke korpusteøvingar på fødeavdelinga og hard rap om latterbiologi på 19 sekund; ein marionettbabydiva syng svulstige ariar i vektlaus tilstand; standuppublikum stemmer i med vill, melodisk latter, så i harnisk over at den etter kvart humørlause komikaren si vitsing om mord – ved kil(l)ing, sjølvmord ved å le seg i hel.

Sparks’ leikne sensibilitet er perfekt for radbrekking av musikalkonvensjonar, og dei har erfaring: Musikalhøyrespelet The Seduction of Ingmar Bergman kom på Sveriges Radio i 2009, og i dokumentaren The Sparks Brothers får vi høyre om havarerte prosjekt med regissørane Jacques Tati og Tim Burton. Godt er det at Annette kom i hamn. Hugs berre å le – kan hende er det best å sjå dokumentaren først, der både Flea og Weird Al Yancovic talar om det Einar Guldvog Staalesen ein gong sa: at humor er noko av det alvorlegaste som finst.

Dokumentaren kjem med konsertvideo som bonus; «Unlimited Edition» av Annette-lydsporet byd på spinnville demoar til glede for Sparks-fansen.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er trommeslagar, DJ, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis