Seriøs humorrockeopera
Spark driv harselas med og hyller musikalformatet på same tid, og det er til å gråte av latter av.
Marion Cotillard i ei av hovudrollene i musikalen.
Foto: CG Cinema International / Tribus P Films International
Rockeopera / Dokumentar
Sparks:
Annette / The Sparks Brothers
Sony / Universal
Magisk realisme-rockeoperaen Annette er regissert av Leo Carax og har libretto og musikk av glam-, kunstrock- og synthpopbandet Sparks, som har halde den kreative gnisten i gang i over femti år og stadig har humøret intakt. Det hadde ikkje kritikaren som ropte: «Fuck you and get the hell out of Cannes» på pressevisninga i Cannes, der Annette fekk prisen for beste regi.
Sparks på si side vann César-prisen for beste originale musikk i 2022, og lydsporet inneheld litt av kvart. Det heile startar med «So May We Start», eit vampbasert stykke i repeterande klassisk Sparks-stil der eit samla musikalensemble set metatonen for det som skal kome. Og det er ikkje lite: Her får vi høyre mjuke korpusteøvingar på fødeavdelinga og hard rap om latterbiologi på 19 sekund; ein marionettbabydiva syng svulstige ariar i vektlaus tilstand; standuppublikum stemmer i med vill, melodisk latter, så i harnisk over at den etter kvart humørlause komikaren si vitsing om mord – ved kil(l)ing, sjølvmord ved å le seg i hel.
Sparks’ leikne sensibilitet er perfekt for radbrekking av musikalkonvensjonar, og dei har erfaring: Musikalhøyrespelet The Seduction of Ingmar Bergman kom på Sveriges Radio i 2009, og i dokumentaren The Sparks Brothers får vi høyre om havarerte prosjekt med regissørane Jacques Tati og Tim Burton. Godt er det at Annette kom i hamn. Hugs berre å le – kan hende er det best å sjå dokumentaren først, der både Flea og Weird Al Yancovic talar om det Einar Guldvog Staalesen ein gong sa: at humor er noko av det alvorlegaste som finst.
Dokumentaren kjem med konsertvideo som bonus; «Unlimited Edition» av Annette-lydsporet byd på spinnville demoar til glede for Sparks-fansen.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er trommeslagar, DJ, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rockeopera / Dokumentar
Sparks:
Annette / The Sparks Brothers
Sony / Universal
Magisk realisme-rockeoperaen Annette er regissert av Leo Carax og har libretto og musikk av glam-, kunstrock- og synthpopbandet Sparks, som har halde den kreative gnisten i gang i over femti år og stadig har humøret intakt. Det hadde ikkje kritikaren som ropte: «Fuck you and get the hell out of Cannes» på pressevisninga i Cannes, der Annette fekk prisen for beste regi.
Sparks på si side vann César-prisen for beste originale musikk i 2022, og lydsporet inneheld litt av kvart. Det heile startar med «So May We Start», eit vampbasert stykke i repeterande klassisk Sparks-stil der eit samla musikalensemble set metatonen for det som skal kome. Og det er ikkje lite: Her får vi høyre mjuke korpusteøvingar på fødeavdelinga og hard rap om latterbiologi på 19 sekund; ein marionettbabydiva syng svulstige ariar i vektlaus tilstand; standuppublikum stemmer i med vill, melodisk latter, så i harnisk over at den etter kvart humørlause komikaren si vitsing om mord – ved kil(l)ing, sjølvmord ved å le seg i hel.
Sparks’ leikne sensibilitet er perfekt for radbrekking av musikalkonvensjonar, og dei har erfaring: Musikalhøyrespelet The Seduction of Ingmar Bergman kom på Sveriges Radio i 2009, og i dokumentaren The Sparks Brothers får vi høyre om havarerte prosjekt med regissørane Jacques Tati og Tim Burton. Godt er det at Annette kom i hamn. Hugs berre å le – kan hende er det best å sjå dokumentaren først, der både Flea og Weird Al Yancovic talar om det Einar Guldvog Staalesen ein gong sa: at humor er noko av det alvorlegaste som finst.
Dokumentaren kjem med konsertvideo som bonus; «Unlimited Edition» av Annette-lydsporet byd på spinnville demoar til glede for Sparks-fansen.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er trommeslagar, DJ, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.