Sjarmerande og dønn ærleg
Ny kvartett debuterer med americana-album.
The Red Barn er ein bergensbasert kvartett.
Foto: Per Finne
Jazz / Americana
The Red Barn:
The Red Barn
Aksel Røed, saksofonar; Mathias Marstrander, gitar, pedal steel og perkusjon; Arne Toivo Fjose, bass, cello og perkusjon; Kåre Opheim, trommer og perkusjon.
Musicwelike Records
Kva er det med countrymusikken som fascinerer og inspirerer så mange jazzmusikarar? I møte med kvartetten The Red Barn er det grunn til å stilla spørsmålet. Den bergensbaserte kvartetten med vossingen Kåre Opheim som seniormedlem er av heller ny dato. Musikken er spelt inn for vel eit år sidan, og Fjose og Marstrander har komponert fire låtar kvar, medan Røeds «So Close, So Come» avrundar side A. (Eg har lytta på vinyl, som de forstår.)
Sjangernemninga americana blir brukt om eit vidt spekter av musikalske uttrykk med utgangspunkt i amerikansk populærmusikalsk tradisjon. The Red Barn spelar ein variant av instrumental americana, og dei gjer det med overtyding. Ikkje på noko tidspunkt verkar sjangerrammene hemmande. Sjølv i den tradisjonelle «Blue Stream» tippar det ikkje over i ufrivillig sentimentalitet. Dei gjev seg medan leiken er god.
Gitaren og pedal steel-en til Marstrander pregar lydbiletet sterkt. Temaa blir ofte presenterte og utvikla på mest delikate vis av Røed og Marstrander i lag. Fjose og Opheim held i gang eit enkelt og effektivt komp som aldri overlesser eller går i vegen, men dei er der på botnsolid vis. Det er avgrensa rom for improvisasjon i musikken, men både Marstrander og Røed har nokre få korte innspel som løfter musikken, spesielt det dei gjer på Fjoses «Mr. Goomba», peikar mot ein opnare konsertversjon av bandet. Musikken er leiken og sjarmerande, men samstundes dønn ærleg.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Americana
The Red Barn:
The Red Barn
Aksel Røed, saksofonar; Mathias Marstrander, gitar, pedal steel og perkusjon; Arne Toivo Fjose, bass, cello og perkusjon; Kåre Opheim, trommer og perkusjon.
Musicwelike Records
Kva er det med countrymusikken som fascinerer og inspirerer så mange jazzmusikarar? I møte med kvartetten The Red Barn er det grunn til å stilla spørsmålet. Den bergensbaserte kvartetten med vossingen Kåre Opheim som seniormedlem er av heller ny dato. Musikken er spelt inn for vel eit år sidan, og Fjose og Marstrander har komponert fire låtar kvar, medan Røeds «So Close, So Come» avrundar side A. (Eg har lytta på vinyl, som de forstår.)
Sjangernemninga americana blir brukt om eit vidt spekter av musikalske uttrykk med utgangspunkt i amerikansk populærmusikalsk tradisjon. The Red Barn spelar ein variant av instrumental americana, og dei gjer det med overtyding. Ikkje på noko tidspunkt verkar sjangerrammene hemmande. Sjølv i den tradisjonelle «Blue Stream» tippar det ikkje over i ufrivillig sentimentalitet. Dei gjev seg medan leiken er god.
Gitaren og pedal steel-en til Marstrander pregar lydbiletet sterkt. Temaa blir ofte presenterte og utvikla på mest delikate vis av Røed og Marstrander i lag. Fjose og Opheim held i gang eit enkelt og effektivt komp som aldri overlesser eller går i vegen, men dei er der på botnsolid vis. Det er avgrensa rom for improvisasjon i musikken, men både Marstrander og Røed har nokre få korte innspel som løfter musikken, spesielt det dei gjer på Fjoses «Mr. Goomba», peikar mot ein opnare konsertversjon av bandet. Musikken er leiken og sjarmerande, men samstundes dønn ærleg.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Ruslan Gorovij sender pengane han tener som artist, heim til Kyiv, der vener kjøper vedlass til ukrainarar som treng varme i vinter.
Foto: Ukrainian online sales
Eit nytt lovframlegg som legg opp til at det skal bli straffbart å selje ulovleg hogd skog, vil ikkje minst råke folk i øydelagde hus.
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.
Ein førjulsdag får Vilma (Kjersti Dalseide) patologen Robert (Ole Christoffer Ertvaag) og presten Ivar (Tobias Santelmann) på døra. Dei har med seg ein dødsbodskap.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
Julefilmen til Charlotte Blom er litt frisk, litt traust og litt tam.
Den neste presidenten i USA, Donald Trump, har sterke retoriske evner, meiner Gjermund Stenberg Eriksen.
Foto: Brian Snyder / Reuters / NTB