JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Stilisert og tilbakehalde

Pianotrioen HÜM står i ein moderne europeisk tradisjon.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1841
20220211
1841
20220211

Jazz

HÜM:

Don’t Take It So Personally

Bojan Marjanovic, piano; Bjørnar Kaldefoss Tveite, bass; Magnus Sefaniassen Eide, trommer. Losen Records

Bojan Marjanovic er ein serbisk pianist busett i Oslo. Han har jobba med fleire leiande jazzmusikarar her til lands, men for tida deler han seg mellom duoprosjektet han har gåande med landsmannen og bassisten Uros Spasojevic, og trioen HÜM. Sjølv om det på omslaget heiter at bandfilosofien til trioen er å jamstella instrumenta i lydbiletet, greier dei ikkje heile tida å leva opp til programerklæringa, sjølv om dei i den EST/In The Country-inspirerte «Artic Ice» er på rett spor.

Marjanovic har komponert all musikken, bortsett frå den serbiske folketonen «Cvkje cafnalo», og solistisk dominerer han sterkt. Til tider pøser Marjanovic på med idear som gjev lite rom for den jambyrdige musikalske samtalen.

Stilistisk plasserer dei seg i ein europeisk moderne pianotriotradisjon, og det improviserte blandar seg med det komponerte og arrangerte på ganske stramt, men funksjonelt vis. Komposisjonane varierer i tempo, men går stort sett i sakte og medium tempo og har gjennomgåande eit molldrag over seg.

Pianostilen til Marjanovic er flytande og klangrik, og det samla lydbiletet kan til tider både vera grandiost og diffust, som i «Peculiar Being», eit av høgdepunkta på plata.

Sjølv om dette er pianistens plate, finn Tveite og Sefaniassen sine roller som stødig komp med fin evne til variasjon, og i dei korte stundene dei er i rampeljoset, nyttar dei høvet godt. Spesielt Tveite kvitterer med nokre inspirerte augneblinkar som til dømes i «Kringsjå blå». Her er det mykje fint frå ein trio som heilt sikkert har meir å gå på.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

HÜM:

Don’t Take It So Personally

Bojan Marjanovic, piano; Bjørnar Kaldefoss Tveite, bass; Magnus Sefaniassen Eide, trommer. Losen Records

Bojan Marjanovic er ein serbisk pianist busett i Oslo. Han har jobba med fleire leiande jazzmusikarar her til lands, men for tida deler han seg mellom duoprosjektet han har gåande med landsmannen og bassisten Uros Spasojevic, og trioen HÜM. Sjølv om det på omslaget heiter at bandfilosofien til trioen er å jamstella instrumenta i lydbiletet, greier dei ikkje heile tida å leva opp til programerklæringa, sjølv om dei i den EST/In The Country-inspirerte «Artic Ice» er på rett spor.

Marjanovic har komponert all musikken, bortsett frå den serbiske folketonen «Cvkje cafnalo», og solistisk dominerer han sterkt. Til tider pøser Marjanovic på med idear som gjev lite rom for den jambyrdige musikalske samtalen.

Stilistisk plasserer dei seg i ein europeisk moderne pianotriotradisjon, og det improviserte blandar seg med det komponerte og arrangerte på ganske stramt, men funksjonelt vis. Komposisjonane varierer i tempo, men går stort sett i sakte og medium tempo og har gjennomgåande eit molldrag over seg.

Pianostilen til Marjanovic er flytande og klangrik, og det samla lydbiletet kan til tider både vera grandiost og diffust, som i «Peculiar Being», eit av høgdepunkta på plata.

Sjølv om dette er pianistens plate, finn Tveite og Sefaniassen sine roller som stødig komp med fin evne til variasjon, og i dei korte stundene dei er i rampeljoset, nyttar dei høvet godt. Spesielt Tveite kvitterer med nokre inspirerte augneblinkar som til dømes i «Kringsjå blå». Her er det mykje fint frå ein trio som heilt sikkert har meir å gå på.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis