Stilistisk breidde
Marianne Beate Kielland tek systematisk føre seg Sigurd Lies romansar.
Den norske mezzosopranen Marianne Beate Kielland.
Foto: Liv Øvland
CD
Sigurd Lie:
Songs, Vol. 1
Marianne
Beate Kielland, mezzosopran; Nils Anders Mortensen, klaver. Lawo 2023
«Som komponist er jeg vel hovedsagelig lyriker med impulser væsentlig fra Schumann og Grieg – Wagner har vel ogsaa virket ‘befrugtende’ på mine instrumentalkompositioner.» Dette skreiv den unge Sigurd Lie – med god sjølvinnsikt – til komponistkollegaen Iver Holter i januar 1903. Han var då medviten om at det korte og hektiske musikarlivet hans nærma seg slutten. Månaden etter klaga den tuberkuløse Lie nemleg over ein «følelse af kraftløshed og mathed, som ikke spaar godt», og la til: «Denne vinter blir vel min sidste, er jeg ræd for.»
Dramatisk utlegning
Då Lie døydde 33 år gamal i 1904, etterlét han seg ei kort, men kvalitativt solid verkliste: knappe to dusin mannskorsongar, ymse kammermusikk og orkesterverk, ein symfoni – og nærare 80 romansar. Det er desse delvis ukjende kunstsongane mezzosopranen Marianne Beate Kielland no har fordjupa seg i, saman med Nils Anders Mortensen, hennar faste akkompagnatør. Dette er to musikarar som musiserer på like fot, for klaverstemma kling sjeldan berre som akkompagnement.
Klaverstemma inneheld stundom spennande musikalsk materiale, i kontrast til den enkle songlina. I slike parti maktar Mortensen å framheva stemma si med klår og skjøneleg artikulasjon. Kiellands tolkingar er òg på det høge nivået eg kjenner frå tidlegare album, med fasettrik klang og dramatisk utlegging av poesien. Men denne gongen tykkjer eg diksjonen hennar er meir diffus. Det er stundom vanskeleg å skjøna teksten ho syng.
Fanga dåmen
Dette fyrste albumet (av i alt to) med Lies romansar er ordna kronologisk etter publikasjonsår, med unntak av opningssporet «Sne» (1899). Denne songen til tekst av den danske lyrikaren Helge Rode er Lies mest populære, med god grunn: Dei eksotiske skalatypane gjev eit svip av noko kaldt og lett. Lie har verkeleg greidd å fanga dåmen i det vesle og vakre stemningsdiktet, med jamt gjentekne, luftige klaverakkordar som dalar lett og tett gjennom heile stykket.
Albumet får fint fram den stilistiske breidda i Lies produksjon. Romantiske klangar à la Edvard Grieg høyrer me i «Valborgsnat» (spor 3), frå Seks sange til tekster av Vilhelm Krag, op. 1. Men berre opninga og avslutninga er griegsk. Den dramatiske midtdelen, som byrjar med verselinene «Se der, se der under orekrat!/ Der er dans i skoge ved Valborgsnat», har ei barokk klaverstemme. Her er myldrande kontrapunktikk av typen den Bach-begeistra Robert Schumann var svak for.
Folkemusikalsk prega er derimot Fem sange til tekster av Per Sivle (1898) – på sitt mest malmfulle i «Solkverv» (spor 18) og med mild og skimrande harmonikk i «Ljos» (spor 19).
Sjur Haga Bringeland
Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
CD
Sigurd Lie:
Songs, Vol. 1
Marianne
Beate Kielland, mezzosopran; Nils Anders Mortensen, klaver. Lawo 2023
«Som komponist er jeg vel hovedsagelig lyriker med impulser væsentlig fra Schumann og Grieg – Wagner har vel ogsaa virket ‘befrugtende’ på mine instrumentalkompositioner.» Dette skreiv den unge Sigurd Lie – med god sjølvinnsikt – til komponistkollegaen Iver Holter i januar 1903. Han var då medviten om at det korte og hektiske musikarlivet hans nærma seg slutten. Månaden etter klaga den tuberkuløse Lie nemleg over ein «følelse af kraftløshed og mathed, som ikke spaar godt», og la til: «Denne vinter blir vel min sidste, er jeg ræd for.»
Dramatisk utlegning
Då Lie døydde 33 år gamal i 1904, etterlét han seg ei kort, men kvalitativt solid verkliste: knappe to dusin mannskorsongar, ymse kammermusikk og orkesterverk, ein symfoni – og nærare 80 romansar. Det er desse delvis ukjende kunstsongane mezzosopranen Marianne Beate Kielland no har fordjupa seg i, saman med Nils Anders Mortensen, hennar faste akkompagnatør. Dette er to musikarar som musiserer på like fot, for klaverstemma kling sjeldan berre som akkompagnement.
Klaverstemma inneheld stundom spennande musikalsk materiale, i kontrast til den enkle songlina. I slike parti maktar Mortensen å framheva stemma si med klår og skjøneleg artikulasjon. Kiellands tolkingar er òg på det høge nivået eg kjenner frå tidlegare album, med fasettrik klang og dramatisk utlegging av poesien. Men denne gongen tykkjer eg diksjonen hennar er meir diffus. Det er stundom vanskeleg å skjøna teksten ho syng.
Fanga dåmen
Dette fyrste albumet (av i alt to) med Lies romansar er ordna kronologisk etter publikasjonsår, med unntak av opningssporet «Sne» (1899). Denne songen til tekst av den danske lyrikaren Helge Rode er Lies mest populære, med god grunn: Dei eksotiske skalatypane gjev eit svip av noko kaldt og lett. Lie har verkeleg greidd å fanga dåmen i det vesle og vakre stemningsdiktet, med jamt gjentekne, luftige klaverakkordar som dalar lett og tett gjennom heile stykket.
Albumet får fint fram den stilistiske breidda i Lies produksjon. Romantiske klangar à la Edvard Grieg høyrer me i «Valborgsnat» (spor 3), frå Seks sange til tekster av Vilhelm Krag, op. 1. Men berre opninga og avslutninga er griegsk. Den dramatiske midtdelen, som byrjar med verselinene «Se der, se der under orekrat!/ Der er dans i skoge ved Valborgsnat», har ei barokk klaverstemme. Her er myldrande kontrapunktikk av typen den Bach-begeistra Robert Schumann var svak for.
Folkemusikalsk prega er derimot Fem sange til tekster av Per Sivle (1898) – på sitt mest malmfulle i «Solkverv» (spor 18) og med mild og skimrande harmonikk i «Ljos» (spor 19).
Sjur Haga Bringeland
Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen
Mircea Cărtărescu kastar eit fortrolla lys over barndommen i Melankolien
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?