Stillfaren melodikar
Låtane til Ferstad er ikkje meir snirklete enn det vi toler.
Sondre Ferstad (nr. 3 f.v.) har med seg Morten Stai, Vegard Lien Bjerkan og Heidi Skjerve på det nye albumet.
Pressefoto
Jazz
Sondre Ferstad:
Snirkelsongar
Sondre Ferstad, munnspel og vokal; Heidi Skjerve, vokal; Morten Stai, bass; Vegard Lien Bjerkan, trøorgel og perkusjon.
Øra fonogram
Sunnmøringen Sondre Ferstad er ein sjeldan plante i den norske jazzfloraen. Munnspel høyrer ein knapt, og sjølv om trøorgel har fått sin renessanse, er det ikkje mange som gjer det til sjølve hovudinstrumentet på ei utgjeving. Ferstad er inspirert av Christian Wallumrød, som han meiner er ein meister i «retningsskifte» i musikken.
Melodiane skal ta overraskande vendingar. «Litt som dei er i ein labyrint», skriv Ferstad i presseskrivet. «Ventesong» har ein metatekst til prosjektet skriven av Heidi Skjerve, med ein aldeles nydeleg intro på bass og munnspel: «Så det vi alle ventar på/ er å finne ein forunderleg vakker melodi/ som snirklar seg gjennom ein uventa harmoni». Skjerve har skrive to tekstar til, medan to er førte i pennen av Maren Barlien.
Ferstad er også inspirert av den norsk salmetradisjonen. Ein kan gjerne sjå på ambisjonen om overraskande melodiske vendingar kopla med ei forankring i salmetradisjonen som ein formidabel motsetnad, men Ferstad lever godt i dette «konfliktområdet». Det blir musisert jordnært og upretensiøst, og ensemblet gjev lydaren godt rom til å dvela ved melodiske vendingar og harmoniske løysingar. Ferstad har valt seg eit hand-i-hanske-instrumentarium, og den ordlause fraseringa til Skjerve er gjennomført med dynamisk perfeksjon.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Sondre Ferstad:
Snirkelsongar
Sondre Ferstad, munnspel og vokal; Heidi Skjerve, vokal; Morten Stai, bass; Vegard Lien Bjerkan, trøorgel og perkusjon.
Øra fonogram
Sunnmøringen Sondre Ferstad er ein sjeldan plante i den norske jazzfloraen. Munnspel høyrer ein knapt, og sjølv om trøorgel har fått sin renessanse, er det ikkje mange som gjer det til sjølve hovudinstrumentet på ei utgjeving. Ferstad er inspirert av Christian Wallumrød, som han meiner er ein meister i «retningsskifte» i musikken.
Melodiane skal ta overraskande vendingar. «Litt som dei er i ein labyrint», skriv Ferstad i presseskrivet. «Ventesong» har ein metatekst til prosjektet skriven av Heidi Skjerve, med ein aldeles nydeleg intro på bass og munnspel: «Så det vi alle ventar på/ er å finne ein forunderleg vakker melodi/ som snirklar seg gjennom ein uventa harmoni». Skjerve har skrive to tekstar til, medan to er førte i pennen av Maren Barlien.
Ferstad er også inspirert av den norsk salmetradisjonen. Ein kan gjerne sjå på ambisjonen om overraskande melodiske vendingar kopla med ei forankring i salmetradisjonen som ein formidabel motsetnad, men Ferstad lever godt i dette «konfliktområdet». Det blir musisert jordnært og upretensiøst, og ensemblet gjev lydaren godt rom til å dvela ved melodiske vendingar og harmoniske løysingar. Ferstad har valt seg eit hand-i-hanske-instrumentarium, og den ordlause fraseringa til Skjerve er gjennomført med dynamisk perfeksjon.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.