Stillferdig julemusikk
Solhov er ein heilskapleg produksjon der alle detaljar stemmer.
Solfrid Nestegard Gjeldokk og Espen Wensaas har laga sitt første album saman.
Foto: Isa Holmgren
Folkemusikk
Solfrid Nestegard Gjeldokk og Espen Wensaas:
Solhov
Solfrid Nestegard Gjeldokk, song; Espen Wensaas, gitarar og fløyte; Lars Inge Tverberg, trøorgel; Johan Hedin, nøkkelharpe; Tuva Syvertsen, produsent og kor. Ta:lik
Ein ting trur eg dei aller fleste musikkinteresserte kan vera samde om: Det finst for mange juleplater i verda. Likevel kjem det nye juleplater kvart år, også her til lands. Difor er det gledeleg at denne plata skil seg ut frå den endelause straumen av julesvisker i dårlege popversjonar.
Her får me høyra ni salmar – dei fleste tilhøyrande julehøgtida, men òg nokre kveldssalmar – og visene «Haugebonden» og «Me skal bryggja til jul». Mange vil kjenna att tekstane, medan dei fleste melodiane er meir ukjende folketonar for dei fleste av oss. Fleire av dei medverkande har tilknyting til Hallingdal, men melodiane er henta frå mange stader i landet. I det heile er produksjonen eit fin døme på rikdomen i den folkelege salmesongtradisjonen.
Dette er den første plata til Solfrid Nestegard Gjeldokk og Espen Wensaas, men framføringa framstår som trygg og rutinert. Gjeldokk har god balanse mellom det kontrollerte og det avslappa og overdriv aldri ornamentikk og kvarttonar.
Det er i det heile ein fin ro over plata. Ingen av musikarane forhastar seg, og det er rikeleg med luft og pausar. Instrumenteringa er gjerne lagd i eit mørkt tonelægje, og klangen av djupe strenger og trøorgel blandar seg perfekt med songen. Nøkkelharpespelet til svenske Johan Hedin, som mellom anna er kjend frå samarbeid med Sigrid Moldestad, glir òg fint inn i ensemblet.
Dette er ei plate som er uvanleg konsekvent gjennomført. Det er ingen kontrastar eller overraskingar. Likevel er det aldri keisamt. Alle detaljar kjennest rette, og det er eit truverdig tilhøve mellom tekst og musikalsk utforming. Dette er ei juleplate som trygt kan hentast fram att år etter år.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Solfrid Nestegard Gjeldokk og Espen Wensaas:
Solhov
Solfrid Nestegard Gjeldokk, song; Espen Wensaas, gitarar og fløyte; Lars Inge Tverberg, trøorgel; Johan Hedin, nøkkelharpe; Tuva Syvertsen, produsent og kor. Ta:lik
Ein ting trur eg dei aller fleste musikkinteresserte kan vera samde om: Det finst for mange juleplater i verda. Likevel kjem det nye juleplater kvart år, også her til lands. Difor er det gledeleg at denne plata skil seg ut frå den endelause straumen av julesvisker i dårlege popversjonar.
Her får me høyra ni salmar – dei fleste tilhøyrande julehøgtida, men òg nokre kveldssalmar – og visene «Haugebonden» og «Me skal bryggja til jul». Mange vil kjenna att tekstane, medan dei fleste melodiane er meir ukjende folketonar for dei fleste av oss. Fleire av dei medverkande har tilknyting til Hallingdal, men melodiane er henta frå mange stader i landet. I det heile er produksjonen eit fin døme på rikdomen i den folkelege salmesongtradisjonen.
Dette er den første plata til Solfrid Nestegard Gjeldokk og Espen Wensaas, men framføringa framstår som trygg og rutinert. Gjeldokk har god balanse mellom det kontrollerte og det avslappa og overdriv aldri ornamentikk og kvarttonar.
Det er i det heile ein fin ro over plata. Ingen av musikarane forhastar seg, og det er rikeleg med luft og pausar. Instrumenteringa er gjerne lagd i eit mørkt tonelægje, og klangen av djupe strenger og trøorgel blandar seg perfekt med songen. Nøkkelharpespelet til svenske Johan Hedin, som mellom anna er kjend frå samarbeid med Sigrid Moldestad, glir òg fint inn i ensemblet.
Dette er ei plate som er uvanleg konsekvent gjennomført. Det er ingen kontrastar eller overraskingar. Likevel er det aldri keisamt. Alle detaljar kjennest rette, og det er eit truverdig tilhøve mellom tekst og musikalsk utforming. Dette er ei juleplate som trygt kan hentast fram att år etter år.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.