Superless is more
Godkjensla er der frå første til siste tone.
Superless er Ingebrigt Håker Flaten, Jeff Parker, Eirik Hegdal og Øyvind Skarbø.
Foto: Thor Brødreskift
Jazz
Superless:
Superless
Eirik Hegdal, C-melodisaksofon, sopranino, bassklarinett og synth; Jeff Parker, gitar; Ingebrigt Ha°ker Flaten, bass; og Øyvind Skarbø, trommer og perkusjon. Øyvind jazzforum
Eg fekk ikkje med meg konserten deira på Nattjazz i 2022. Eg visste såleis ikkje kva eg kunne venta meg frå denne plata, anna enn at dette er fire musikarar som kan overraska. Det gjer dei til gagns. Dei må ha hatt det som motto for dei to dagane i det gamle NRK-studioet på Minde: Her skal det vera låge skuldrer, og den meditative godkjensla skal rå.
Dei tre norske musikarane treng ikkje nærare presentasjon. Det gjer vel heller ikkje Jeff Parker, men dette er altså gitaristen som har skapt seg eit namn gjennom band som Tortoise, Chicago Underground og Brian Blades Fellowship.
Hegdal har komponert fem av dei åtte låtane, Skarbø to og Håker Flaten den coltraneske «Julesong» med ein rørande vakker kontrabassintro. Komposisjonane er ei brokete samling lånte fjør, men det heile er skrudd saman originalt og elegant. Eller som dei seier sjølve: «Superless er eit ensemble i spagat; med ein fot langt nede i jazzhistoria, mens den andre sklir rundt og prøver a° fa° fotfeste ein plass mellom post-rock og Messiaen.» Uansett kor dette er i det musikalske landskapet, så er det ein fin plass å vera.
Musikken byr på ei mengd spanande detaljar, små vriar på arrangementa og korte improviserte strekk, men alt saman innordna den tilbakelente minimalismen – «superless is more».
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Superless:
Superless
Eirik Hegdal, C-melodisaksofon, sopranino, bassklarinett og synth; Jeff Parker, gitar; Ingebrigt Ha°ker Flaten, bass; og Øyvind Skarbø, trommer og perkusjon. Øyvind jazzforum
Eg fekk ikkje med meg konserten deira på Nattjazz i 2022. Eg visste såleis ikkje kva eg kunne venta meg frå denne plata, anna enn at dette er fire musikarar som kan overraska. Det gjer dei til gagns. Dei må ha hatt det som motto for dei to dagane i det gamle NRK-studioet på Minde: Her skal det vera låge skuldrer, og den meditative godkjensla skal rå.
Dei tre norske musikarane treng ikkje nærare presentasjon. Det gjer vel heller ikkje Jeff Parker, men dette er altså gitaristen som har skapt seg eit namn gjennom band som Tortoise, Chicago Underground og Brian Blades Fellowship.
Hegdal har komponert fem av dei åtte låtane, Skarbø to og Håker Flaten den coltraneske «Julesong» med ein rørande vakker kontrabassintro. Komposisjonane er ei brokete samling lånte fjør, men det heile er skrudd saman originalt og elegant. Eller som dei seier sjølve: «Superless er eit ensemble i spagat; med ein fot langt nede i jazzhistoria, mens den andre sklir rundt og prøver a° fa° fotfeste ein plass mellom post-rock og Messiaen.» Uansett kor dette er i det musikalske landskapet, så er det ein fin plass å vera.
Musikken byr på ei mengd spanande detaljar, små vriar på arrangementa og korte improviserte strekk, men alt saman innordna den tilbakelente minimalismen – «superless is more».
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.