JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Syntetiske kjensler

Munchi lagar kjapp og atonal dansemusikk tufta på karibiske og latinamerikanske tradisjonar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Munci elskar mambo.

Munci elskar mambo.

Pressefoto

Munci elskar mambo.

Munci elskar mambo.

Pressefoto

1990
20221216
1990
20221216

Elektronisk

Munchi:

Mambo Detonao EP

Nyege Nyege Tapes

Munchi frå Den dominikanske republikken omkalfatrar karibisk og latinamerikansk musikk ved hjelp av elektroniske produksjonsmiddel. Produsenten har samarbeidd med storfolk som M.I.A., og ifølgje Munchis instagramkonto var dette måten nye merengue- og mambolåtskrivarar arbeidde på i ein periode i starten av dette tusenåret: Idear blei noterte med sample-samlingar og piratkopiert digital musikkproduksjonsprogramvare. Korleis musikken skulle framførast av eit band, var noko ein eventuelt fekk finne ut av dersom ein skulle slumpe til å bli populær nok til å spele live. Denne typen hakkete digitale lydbilete var visst vanleg i nokre år, før moderne dansemusikkstilartar som dembow blei populære.

EP-en Mambo Detonao kom nyleg ut på den ugandiske labelen Nyege Nyege Tapes og inneheld oppussa utgåver av låtar produserte kring 2010, inspirert av denne røffe, skisseaktige stilen. Ta til dømes andresporet, «Que Maldito Disco»: ein akustisk, velkjend congatrommerytme flyt over pumpande basstrommer og hurtige, konsise risteegg-samplingar, med eitt blir mønsteret kutta på kontant vis som understrekar det digitale, piano- og syntetisk strengklimpring krydrar det høge registeret. Silkemjuke sirener, virtuell plystring og dissonante reveljar framførte med syntetiske horn annonserer ein flytande collage-rap som, med ord eg kjenner tydinga til, gir danseføtene direkte ordre om å marsjere taktfast ut på dansegolvet.

Musikken går i skyhøgt tempo og er merkeleg fengjande med sine dissonante (eller mikrotonale) melodiar og harmoniar. Siste låt, «Kik Frutilu», handsamar melodramatisk, dyster latinamerikansk musikk, og det læt nesten som om ein robotfriar står og klimprar på robotgitaren i gata nedanfor balkongen. Det er rørande.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, trommis, DJ og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk

Munchi:

Mambo Detonao EP

Nyege Nyege Tapes

Munchi frå Den dominikanske republikken omkalfatrar karibisk og latinamerikansk musikk ved hjelp av elektroniske produksjonsmiddel. Produsenten har samarbeidd med storfolk som M.I.A., og ifølgje Munchis instagramkonto var dette måten nye merengue- og mambolåtskrivarar arbeidde på i ein periode i starten av dette tusenåret: Idear blei noterte med sample-samlingar og piratkopiert digital musikkproduksjonsprogramvare. Korleis musikken skulle framførast av eit band, var noko ein eventuelt fekk finne ut av dersom ein skulle slumpe til å bli populær nok til å spele live. Denne typen hakkete digitale lydbilete var visst vanleg i nokre år, før moderne dansemusikkstilartar som dembow blei populære.

EP-en Mambo Detonao kom nyleg ut på den ugandiske labelen Nyege Nyege Tapes og inneheld oppussa utgåver av låtar produserte kring 2010, inspirert av denne røffe, skisseaktige stilen. Ta til dømes andresporet, «Que Maldito Disco»: ein akustisk, velkjend congatrommerytme flyt over pumpande basstrommer og hurtige, konsise risteegg-samplingar, med eitt blir mønsteret kutta på kontant vis som understrekar det digitale, piano- og syntetisk strengklimpring krydrar det høge registeret. Silkemjuke sirener, virtuell plystring og dissonante reveljar framførte med syntetiske horn annonserer ein flytande collage-rap som, med ord eg kjenner tydinga til, gir danseføtene direkte ordre om å marsjere taktfast ut på dansegolvet.

Musikken går i skyhøgt tempo og er merkeleg fengjande med sine dissonante (eller mikrotonale) melodiar og harmoniar. Siste låt, «Kik Frutilu», handsamar melodramatisk, dyster latinamerikansk musikk, og det læt nesten som om ein robotfriar står og klimprar på robotgitaren i gata nedanfor balkongen. Det er rørande.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, trommis, DJ og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis