Teksten som katalysator
Med Jon Fält på laget er ensemblet komplett.
Anders Jormin (t.h.) med ensemblet: Jon Fält, Lena Willemark, Karin Nakagawa.
Foto: Magnus Bergstrom
Jazz / Samtidsmusikk
Anders Jormin:
Pasado en claro
Lena Willemark, vokal, fiolin og bratsj; Karin Nakagawa, koto; Jon Fält, trommer og perkusjon; Anders Jormin, bass.
Med utgangspunkt i jazz og folkemusikk har Anders Jormin og Lena Willemark funne ein felles grunn i eit uttrykk som sameiner ulike musikalske impulsar og tradisjonar med ei sterk vektlegging av lyrikk. Samarbeidet på plate byrja med In Winds, in Light (ECM, 2003). Med Trees of Light (ECM, 2015) kom også Karin Nakagawa med, og hennar 25-strengs koto sette sterkt preg på uttrykket. Med Jon Fält med på laget har uttrykket naturlegvis fått eit meir pulserande preg.
Jormin har sett musikk til så ulike poetar som Yamabe no Akahito, Ouyang Xiu, Petrarca, Octavio Paz, Anna Greta Wide, Tomas Tranströmer og Jörgen Lind. Willemark har komponert den einaste reine instrumentalen på plata, «Wedding Polska». Ho leverer også tre komposisjonar med eigne tekstar, to av dei på hennar «morsmål» älvdalsk.
Sjølv om ordet kan seiast å vera sjølve dreiemomentet, brukar ensemblet også tekstane som inspirasjon til lange instrumentalsekvensar med få, men vesentlege improvisasjonsparti. Det mest spanande dømet på sistnemnde er det kollektive bidraget på «Petrarca». Uttrykket pendlar mellom det djupt alvorsame og ei sorgstenkt eller ettertenksam glede. Musikken har eit eterisk preg, men med bassen som ankerfeste. Dette er ei plate med mange fasettar, ei plate å venda attende til – gong etter gong.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Samtidsmusikk
Anders Jormin:
Pasado en claro
Lena Willemark, vokal, fiolin og bratsj; Karin Nakagawa, koto; Jon Fält, trommer og perkusjon; Anders Jormin, bass.
Med utgangspunkt i jazz og folkemusikk har Anders Jormin og Lena Willemark funne ein felles grunn i eit uttrykk som sameiner ulike musikalske impulsar og tradisjonar med ei sterk vektlegging av lyrikk. Samarbeidet på plate byrja med In Winds, in Light (ECM, 2003). Med Trees of Light (ECM, 2015) kom også Karin Nakagawa med, og hennar 25-strengs koto sette sterkt preg på uttrykket. Med Jon Fält med på laget har uttrykket naturlegvis fått eit meir pulserande preg.
Jormin har sett musikk til så ulike poetar som Yamabe no Akahito, Ouyang Xiu, Petrarca, Octavio Paz, Anna Greta Wide, Tomas Tranströmer og Jörgen Lind. Willemark har komponert den einaste reine instrumentalen på plata, «Wedding Polska». Ho leverer også tre komposisjonar med eigne tekstar, to av dei på hennar «morsmål» älvdalsk.
Sjølv om ordet kan seiast å vera sjølve dreiemomentet, brukar ensemblet også tekstane som inspirasjon til lange instrumentalsekvensar med få, men vesentlege improvisasjonsparti. Det mest spanande dømet på sistnemnde er det kollektive bidraget på «Petrarca». Uttrykket pendlar mellom det djupt alvorsame og ei sorgstenkt eller ettertenksam glede. Musikken har eit eterisk preg, men med bassen som ankerfeste. Dette er ei plate med mange fasettar, ei plate å venda attende til – gong etter gong.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.