JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Tilbake til Memphis

Kevin Morby har laga si beste plate så langt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kevin Morby er til å kjenne att på den nyaste plata.

Kevin Morby er til å kjenne att på den nyaste plata.

Pressefoto

Kevin Morby er til å kjenne att på den nyaste plata.

Kevin Morby er til å kjenne att på den nyaste plata.

Pressefoto

3323
20220513
3323
20220513

Rock

Kevin Morby:

This Is a Photograph

Secretly / Playground

Endeleg vert den gåverike røysta Jeff Buckley (1966–1997) heidra på skikkeleg vis i ord og tone, i «Disappearing» og «A Coat of Butterflies», to av fleire høgdepunkt på This Is a Photograph, det nye albumet til Kevin Morby. Dei som har levt lenge nok, minnest sjokket då Buckley forsvann i bølgjene i Mississippi-elva under arbeidet med det som skulle verte andreplata, ei tragisk hending som Morby sirklar rundt utan å gå seg vill – ein er alltid i likvaka til nokon, syng han, «you’re singing while you’re sinking in sand».

Det er fint gjort, i ein elegi som fort kunne ha vorte noko klein, men som heldigvis ikkje er det, og som passar fint inn på dette albumet. This Is a Photograph er ei Memphis-plate, skriven og komponert i rom 409 i the Peabody Hotel, mellom spaserturane Morby hadde i ein av dei mest sentrale musikkbyane i USA.

Referansar

Albumet er dermed heimsøkt av historiske personar, stader og hendingar, utan at det nokon gong vert tilgjort eller stivt, noko som fort kunne ha skjedd med ein artist mindre talentfull enn Morby. Nokre gonger dreier det seg om små allusjonar, andre gonger om opne, utvitydige referansar, til alt frå bandet Big Star til musikken som voks ut frå platestudioet Stax – for å nemne noko.

Kanskje kan ein seie at arbeidet med This Is a Photograph først tok til då faren til Morby vart dårleg og måtte til sjukehus midt i eit måltid, under eit besøk i barndomsheimen i Kansas City. Han kom seg heim igjen, men i nokre timar då alt var uvisst, vart sonen sitjande med ei øskje med gamle fotografi, mellom dei eit av far sin, frå ei tid då han var ein ung mann full av kraft og med framtida føre seg og hadde noko usårleg over seg. Opplevinga, og ikkje minst det konkrete biletet, opna det Morby kallar «eit vindauge til fortida», og la til rette for ein type refleksjon over liv og død fleire lyttarar vil vere fortrulege med.

Attkjennande

Det er ikkje vanskeleg å kjenne att Morby frå tidlegare plater i desse nye songane. Den forteljande snakke-synginga er på plass, og i «A Coat of Butterflies» er harpa (ved Brandee Younger) og gutekoret der, ikkje ulikt stemningane ein kunne finne på Oh My God (2019).

Men gjennomgåande er This Is a Photograph endå råare, som i den kledeleg rufsete americanaballaden «Bittersweet, TN», ein nydeleg duett med Erin Rae (omtalt på desse sidene for nokre veker sidan då Lighten Up kom ut), og med Eric Johnson på banjo, der Morby leverer verselina: «The living took forever but the dying went quick.» Ikkje berre er Rae med og syng denne gongen, det er også Cassandra Jenkins, båe utstyrte med ei røyst som kontrasterer fint med Morbys dylanske, lakoniske tilnærming som vokalist.

This Is a Photograph kjem på eit vis heim i tittelsporet, som er spelt inn i Memphis-studioet Jerry Phillips har teke over etter faren Sam Phillips, der lokale musikarar er med. Krafta som bur i eit fotografi, har framleis noko mystisk over seg, og Morby skildrar henne med eit nyfike blikk, idet han ser på den unge faren i bar overkropp som smiler i sola. Kva seier biletet? «This is what I’ll miss after I die/ this is what I’ll miss about being alive.»

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Kevin Morby:

This Is a Photograph

Secretly / Playground

Endeleg vert den gåverike røysta Jeff Buckley (1966–1997) heidra på skikkeleg vis i ord og tone, i «Disappearing» og «A Coat of Butterflies», to av fleire høgdepunkt på This Is a Photograph, det nye albumet til Kevin Morby. Dei som har levt lenge nok, minnest sjokket då Buckley forsvann i bølgjene i Mississippi-elva under arbeidet med det som skulle verte andreplata, ei tragisk hending som Morby sirklar rundt utan å gå seg vill – ein er alltid i likvaka til nokon, syng han, «you’re singing while you’re sinking in sand».

Det er fint gjort, i ein elegi som fort kunne ha vorte noko klein, men som heldigvis ikkje er det, og som passar fint inn på dette albumet. This Is a Photograph er ei Memphis-plate, skriven og komponert i rom 409 i the Peabody Hotel, mellom spaserturane Morby hadde i ein av dei mest sentrale musikkbyane i USA.

Referansar

Albumet er dermed heimsøkt av historiske personar, stader og hendingar, utan at det nokon gong vert tilgjort eller stivt, noko som fort kunne ha skjedd med ein artist mindre talentfull enn Morby. Nokre gonger dreier det seg om små allusjonar, andre gonger om opne, utvitydige referansar, til alt frå bandet Big Star til musikken som voks ut frå platestudioet Stax – for å nemne noko.

Kanskje kan ein seie at arbeidet med This Is a Photograph først tok til då faren til Morby vart dårleg og måtte til sjukehus midt i eit måltid, under eit besøk i barndomsheimen i Kansas City. Han kom seg heim igjen, men i nokre timar då alt var uvisst, vart sonen sitjande med ei øskje med gamle fotografi, mellom dei eit av far sin, frå ei tid då han var ein ung mann full av kraft og med framtida føre seg og hadde noko usårleg over seg. Opplevinga, og ikkje minst det konkrete biletet, opna det Morby kallar «eit vindauge til fortida», og la til rette for ein type refleksjon over liv og død fleire lyttarar vil vere fortrulege med.

Attkjennande

Det er ikkje vanskeleg å kjenne att Morby frå tidlegare plater i desse nye songane. Den forteljande snakke-synginga er på plass, og i «A Coat of Butterflies» er harpa (ved Brandee Younger) og gutekoret der, ikkje ulikt stemningane ein kunne finne på Oh My God (2019).

Men gjennomgåande er This Is a Photograph endå råare, som i den kledeleg rufsete americanaballaden «Bittersweet, TN», ein nydeleg duett med Erin Rae (omtalt på desse sidene for nokre veker sidan då Lighten Up kom ut), og med Eric Johnson på banjo, der Morby leverer verselina: «The living took forever but the dying went quick.» Ikkje berre er Rae med og syng denne gongen, det er også Cassandra Jenkins, båe utstyrte med ei røyst som kontrasterer fint med Morbys dylanske, lakoniske tilnærming som vokalist.

This Is a Photograph kjem på eit vis heim i tittelsporet, som er spelt inn i Memphis-studioet Jerry Phillips har teke over etter faren Sam Phillips, der lokale musikarar er med. Krafta som bur i eit fotografi, har framleis noko mystisk over seg, og Morby skildrar henne med eit nyfike blikk, idet han ser på den unge faren i bar overkropp som smiler i sola. Kva seier biletet? «This is what I’ll miss after I die/ this is what I’ll miss about being alive.»

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

Foto: Lars Opstad / CODA Oslo International Dance Festival

ReportasjeFeature

Du trur det ikkje når du ser han, at han reiser verda rundt med dansen sin. Marc Brew sit i rullestol.

Marita Liabø
I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

Foto: Lars Opstad / CODA Oslo International Dance Festival

ReportasjeFeature

Du trur det ikkje når du ser han, at han reiser verda rundt med dansen sin. Marc Brew sit i rullestol.

Marita Liabø
Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Grinda kjem!

I dag har eg vore med på å drepe 220 grindkvalar. Ja, mogleg det var 230, eg mista teljinga.

Hallgeir Opedal
Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Grinda kjem!

I dag har eg vore med på å drepe 220 grindkvalar. Ja, mogleg det var 230, eg mista teljinga.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis