Tilbakelent perfeksjon
I.P.A. kjem med ein solid manifestasjon.
Atle Nymo, Ingebrigt Håker Flaten, Håkon Mjåset Johansen, Magnus Broo og Mattias Ståhl utgjer I.P.A.
Foto: Pawel K. Kozminsk
Jazz
I.P.A.:
Grimsta
Magnus Broo, trompet; Atle Nymo, tenorsaksofon og kontrabassklarinett; Mattias Ståhl, vibrafon og sopransaksofon; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer. Cuneiform Records
Med den sjette plata manifesterer I.P.A. seg som eit av dei friskaste banda på den nordiske jazzscenen. Tre år har gått sidan dei gav ut Bashing Mushrooms, og dei fem musikarane har vore travle på kvar sin kant, men kjemien er her enno i full mon, og komposisjonane dei har teke med seg i studioet, er forfriskande i alt sitt mangfald.
Framleis er den musikalske inspirasjonskjelda Don Cherry, Ornette Coleman og Eric Dolphy. Sistnemnde har nok inspirert Magnus Broo på opningssporet «Ballet». Her blir melodiske fragment som ein trur ein dreg kjensel på, sveiste saman til ein original konstruksjon på beddinga av eit skiftande pulserande rytmisk underlag der Håkon Mjåset Johansen bidreg med eit svært poengtert trommekor.
Cherry er meir til stades i tittellåten «Grimsta» (Broo) og Atle Nymos «Flow for Feste». Båe komposisjonane har i tillegg tydelege referansar til vestafrikansk musikk. Ståhl har komponert ein av dei store overraskingane på plata, den korte god natt-låten og Strayhorn-hyllinga «Stray». Minst like fascinerande er Nymos «Epic», som med sine kontrastar og lause samanføyingar berre syg til seg merksemd. Her får bandet utfalda seg solistisk, og koret til Broo er komposisjonen i destillert form.
Arrangementa er i stor grad utvikla i studio og gjev musikken eit spontant preg. Flaten og Johansen er i tillegg så samspelte at alle rytmiske krumspring er som ein rusletur i parken. I avslutningslåten med den misvisande tittelen «Pop» tonar det heile ut med eit dommedagsvarsel skapt av kontrabassklarinetten og kontrabassen. Kanskje eit lite apropos til «Go Greta» frå førre plate?
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
I.P.A.:
Grimsta
Magnus Broo, trompet; Atle Nymo, tenorsaksofon og kontrabassklarinett; Mattias Ståhl, vibrafon og sopransaksofon; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer. Cuneiform Records
Med den sjette plata manifesterer I.P.A. seg som eit av dei friskaste banda på den nordiske jazzscenen. Tre år har gått sidan dei gav ut Bashing Mushrooms, og dei fem musikarane har vore travle på kvar sin kant, men kjemien er her enno i full mon, og komposisjonane dei har teke med seg i studioet, er forfriskande i alt sitt mangfald.
Framleis er den musikalske inspirasjonskjelda Don Cherry, Ornette Coleman og Eric Dolphy. Sistnemnde har nok inspirert Magnus Broo på opningssporet «Ballet». Her blir melodiske fragment som ein trur ein dreg kjensel på, sveiste saman til ein original konstruksjon på beddinga av eit skiftande pulserande rytmisk underlag der Håkon Mjåset Johansen bidreg med eit svært poengtert trommekor.
Cherry er meir til stades i tittellåten «Grimsta» (Broo) og Atle Nymos «Flow for Feste». Båe komposisjonane har i tillegg tydelege referansar til vestafrikansk musikk. Ståhl har komponert ein av dei store overraskingane på plata, den korte god natt-låten og Strayhorn-hyllinga «Stray». Minst like fascinerande er Nymos «Epic», som med sine kontrastar og lause samanføyingar berre syg til seg merksemd. Her får bandet utfalda seg solistisk, og koret til Broo er komposisjonen i destillert form.
Arrangementa er i stor grad utvikla i studio og gjev musikken eit spontant preg. Flaten og Johansen er i tillegg så samspelte at alle rytmiske krumspring er som ein rusletur i parken. I avslutningslåten med den misvisande tittelen «Pop» tonar det heile ut med eit dommedagsvarsel skapt av kontrabassklarinetten og kontrabassen. Kanskje eit lite apropos til «Go Greta» frå førre plate?
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.