JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Tonande politikk

Årets Händel-festspel i Halle handla om musikk og makt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Georg Friedrich Händels (1685–1759) fødehus i Halle er no Händel-museum.

Georg Friedrich Händels (1685–1759) fødehus i Halle er no Händel-museum.

Foto: Sjur Haga Bringeland

Georg Friedrich Händels (1685–1759) fødehus i Halle er no Händel-museum.

Georg Friedrich Händels (1685–1759) fødehus i Halle er no Händel-museum.

Foto: Sjur Haga Bringeland

3062
20230630
3062
20230630

Festivalbrev

Händel-Festspiele Halle

Halle an der Saale, Tyskland, 26. mai­–11. juni

Det er merkeleg å tenkja på: Johann Sebastian Bach og Georg Friedrich Händel blei fødde same året, og Händels heimby Halle (ein times togtur sør for Berlin) er naboby til Leipzig, der Bach var kantor. Likevel møttest dei aldri personleg. Kvifor?

Bach freista å treffa Händel, men denne var tilsynelatande ikkje interessert. Som kunstnarar og menneske var dei då òg særs ulike. Den konservative kyrkjemusikaren Bach heldt seg stort sett heime, medan Händel var sjølve sinnbiletet på komponisten som kosmopolitt: ein kunstpolitisk entreprenør som elegant omgjekst Europas fyrstar og kongelege.

Uansett: I juni har dei kvar sin internasjonalt største festival, berre fire mil unna kvarandre. Medan hovudfokuset under Bachfest i Leipzig er på kyrkjemusikken, er det operaane som dominerer Händel-Festspiele i Halle. Denne 17 dagar lange festivalen, som feira 100-årsjubileum i fjor, baud i år på 70 konsertar fordelte på 17 spelestadar.

Orlando på Tinder

Seks av Händels i alt 42 operaar blei sette opp under årets Händel-festspel, mellom anna hovudverk som Serse, Rinaldo, Giulio Cesare og Orlando. Den sistnemnde (frå 1733) tek utgangspunkt i det gamalfranske Rolandskvadet frå 1100-talet, med Roland (Orlando på italiensk) i hovudrolla, ein elskhugssjuk hærførar på kong Karl den stores tid.

Orlando-fram­føringa til Händel­festspiel­orchester i operahuset i Halle 7. juni, der den britiske barokkoperaeksperten Christian Curnyn dirigerte, var musikalsk ypparleg. Iscenesetjinga til den britiske regissøren Walter Sutcliffe kunne eg derimot styra meg for. Det var typisk regiteater, med halvnakne damer og riddaren Roland som hyperaktiv på bileteappen Instagram og sjekkeappen Tinder.

Kroningshymnen

Ei anna musikalsk oppleving var konserten Händel vs. Bononcini, som fann stad 6. juni i aulaen til Martin-Luther-Universität-Halle-Wittenberg (Tysklands lengste universitetsnamn?). Ensemblet Il Groviglio spelte her operaariar av Händel og Giovanni Bononcini (1670–1747), Händels argaste komponistkonkurrent i Londons operamiljø. Spesielt ved framføringa var at solisten, den italienske tenoren Marco Angioloni, også dirigerte orkesteret – medan han song. Slikt har eg aldri opplevd før. Det lyt likevel seiast: Han var betre som dirigent enn som songar.

Interessant var òg temporærutstillinga Kroninga – Händel og det britiske kongehuset i Händels fødehus, som tematiserte musikk og politikk. Aldri har nokon komponist vore nærare knytt til det britiske kongehuset enn Händel. I 1727, same året som han blei britisk statsborgar, komponerte han kroningshymnen Zadok the Priest til kong George IIs kroningsseremoni i Westminster Abbey. Sidan då har hymnen blitt spelt ved alle britiske kroningar, også den i mai, nærare bestemt under den mest heilage og høgtidsame akta: sjølve salvinga av monarken.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Festivalbrev

Händel-Festspiele Halle

Halle an der Saale, Tyskland, 26. mai­–11. juni

Det er merkeleg å tenkja på: Johann Sebastian Bach og Georg Friedrich Händel blei fødde same året, og Händels heimby Halle (ein times togtur sør for Berlin) er naboby til Leipzig, der Bach var kantor. Likevel møttest dei aldri personleg. Kvifor?

Bach freista å treffa Händel, men denne var tilsynelatande ikkje interessert. Som kunstnarar og menneske var dei då òg særs ulike. Den konservative kyrkjemusikaren Bach heldt seg stort sett heime, medan Händel var sjølve sinnbiletet på komponisten som kosmopolitt: ein kunstpolitisk entreprenør som elegant omgjekst Europas fyrstar og kongelege.

Uansett: I juni har dei kvar sin internasjonalt største festival, berre fire mil unna kvarandre. Medan hovudfokuset under Bachfest i Leipzig er på kyrkjemusikken, er det operaane som dominerer Händel-Festspiele i Halle. Denne 17 dagar lange festivalen, som feira 100-årsjubileum i fjor, baud i år på 70 konsertar fordelte på 17 spelestadar.

Orlando på Tinder

Seks av Händels i alt 42 operaar blei sette opp under årets Händel-festspel, mellom anna hovudverk som Serse, Rinaldo, Giulio Cesare og Orlando. Den sistnemnde (frå 1733) tek utgangspunkt i det gamalfranske Rolandskvadet frå 1100-talet, med Roland (Orlando på italiensk) i hovudrolla, ein elskhugssjuk hærførar på kong Karl den stores tid.

Orlando-fram­føringa til Händel­festspiel­orchester i operahuset i Halle 7. juni, der den britiske barokkoperaeksperten Christian Curnyn dirigerte, var musikalsk ypparleg. Iscenesetjinga til den britiske regissøren Walter Sutcliffe kunne eg derimot styra meg for. Det var typisk regiteater, med halvnakne damer og riddaren Roland som hyperaktiv på bileteappen Instagram og sjekkeappen Tinder.

Kroningshymnen

Ei anna musikalsk oppleving var konserten Händel vs. Bononcini, som fann stad 6. juni i aulaen til Martin-Luther-Universität-Halle-Wittenberg (Tysklands lengste universitetsnamn?). Ensemblet Il Groviglio spelte her operaariar av Händel og Giovanni Bononcini (1670–1747), Händels argaste komponistkonkurrent i Londons operamiljø. Spesielt ved framføringa var at solisten, den italienske tenoren Marco Angioloni, også dirigerte orkesteret – medan han song. Slikt har eg aldri opplevd før. Det lyt likevel seiast: Han var betre som dirigent enn som songar.

Interessant var òg temporærutstillinga Kroninga – Händel og det britiske kongehuset i Händels fødehus, som tematiserte musikk og politikk. Aldri har nokon komponist vore nærare knytt til det britiske kongehuset enn Händel. I 1727, same året som han blei britisk statsborgar, komponerte han kroningshymnen Zadok the Priest til kong George IIs kroningsseremoni i Westminster Abbey. Sidan då har hymnen blitt spelt ved alle britiske kroningar, også den i mai, nærare bestemt under den mest heilage og høgtidsame akta: sjølve salvinga av monarken.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis