Toppmøte på Victoria
Samarbeidet som stod skrive i stjernene.
Frå venstre: Terje Rypdal, Ståle Storløkken, Nikolai Hængsle og Torstein Lofthus.
Foto: Tord Litleskare
Jazz / Rock
Elephant9 med Terje Rypdal:
Catching Fire
Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, hammondorgel, Fender Rhodes og mellotron; Nikolai Hængsle, bass; Torstein Lofthus, trommer. Rune grammofon
Det har vore kjent at denne plata var i kjømda, og no, meir enn sju år etter konserten på Victoria, er ho klar. Verd å venta på, som det heiter i Bergen om noko anna enn musikk. Bandet spelar igjennom seks låtar frå Elephant9-repertoaret. Bandet har valt å redigera minst mogeleg. Plata gjev eit klart inntrykk av at det var slik det skjedde.
Me som ikkje var der, får òg vera med på konsert, i mest 80 minuttar! Både «I Cover The Mountain Top» og «Dodovoodoo» bikkar 20 minuttar. Det hadde vorte kortare mellom drammane om sistnemnde hadde blitt redigert strammare, medan førstnemnde får ein ekstra dimensjon ved den langsame oppbygginga.
Det er sjølvsagt raske tempo og masse energi og driv som pregar musikken. Repertoaret er likevel så variert at Terje Rypdal i overført tyding får høve til å spela på alle strenger. Dei lange melodilinjene utviklar han i «Fugl Fønix», den røffe bluessolisten står fram i «Psychedelic Backfire», og dei intense riffa dukkar opp fleire gonger. Det er kanskje noko som overraskar mest av alt – Rypdals energiske nærvær. Rypdal er til dei grader påskrudd.
Storløkken og Rypdal hadde samarbeidd i 20 år då konserten fann stad. Dialogen mellom dei to er då også eit sentralt element i musikken. Dei to lener seg på dei aldri kvilande Hængsle og Lofthus. Eit særs viktig dokument og haugevis med utruleg fin musisering.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Rock
Elephant9 med Terje Rypdal:
Catching Fire
Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, hammondorgel, Fender Rhodes og mellotron; Nikolai Hængsle, bass; Torstein Lofthus, trommer. Rune grammofon
Det har vore kjent at denne plata var i kjømda, og no, meir enn sju år etter konserten på Victoria, er ho klar. Verd å venta på, som det heiter i Bergen om noko anna enn musikk. Bandet spelar igjennom seks låtar frå Elephant9-repertoaret. Bandet har valt å redigera minst mogeleg. Plata gjev eit klart inntrykk av at det var slik det skjedde.
Me som ikkje var der, får òg vera med på konsert, i mest 80 minuttar! Både «I Cover The Mountain Top» og «Dodovoodoo» bikkar 20 minuttar. Det hadde vorte kortare mellom drammane om sistnemnde hadde blitt redigert strammare, medan førstnemnde får ein ekstra dimensjon ved den langsame oppbygginga.
Det er sjølvsagt raske tempo og masse energi og driv som pregar musikken. Repertoaret er likevel så variert at Terje Rypdal i overført tyding får høve til å spela på alle strenger. Dei lange melodilinjene utviklar han i «Fugl Fønix», den røffe bluessolisten står fram i «Psychedelic Backfire», og dei intense riffa dukkar opp fleire gonger. Det er kanskje noko som overraskar mest av alt – Rypdals energiske nærvær. Rypdal er til dei grader påskrudd.
Storløkken og Rypdal hadde samarbeidd i 20 år då konserten fann stad. Dialogen mellom dei to er då også eit sentralt element i musikken. Dei to lener seg på dei aldri kvilande Hængsle og Lofthus. Eit særs viktig dokument og haugevis med utruleg fin musisering.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub- rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.
Snart heime: Denne gjengen er klar for å kome heim – fulle av feittsyrer dei har sikra seg i fjellet.
Foto: Siri Helle
Geografisk heimehøyrande lam
Problema oppstår med papirarbeid og pellets.