JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Tradisjon møter samtid

Maurseth integrerer «musique concrète» på eksemplarisk vis.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Benedicte Maurseth er folkemusikar, komponist og forfattar.

Benedicte Maurseth er folkemusikar, komponist og forfattar.

Foto: Øystein Haara

Benedicte Maurseth er folkemusikar, komponist og forfattar.

Benedicte Maurseth er folkemusikar, komponist og forfattar.

Foto: Øystein Haara

2000
20220204
2000
20220204

Folkemusikk/samtidsmusikk

Benedicte Maurseth:

Hárr

Benedicte Maurseth, hardingfele; Mats Eilertsen, kontrabass og elektronikk; Håkon Mørch Stene, vibrafon, perkusjon og elektronikk; Jørgen Træen, elektronikk; Rolf-Erik Nystrøm, saksofon; Stein Urheim langeleik, munnspel, elektronikk, sampling og perkusjon. Hubro Records

Hárr er det norrøne namnet på fjellet Hårteigen, som med si karakteristiske hatteform kneisar 1690 moh. vest på Hardangervidda. Hárr er også namnet på tingingsverket Maurseth framførte på Hardanger Musikkfest i 2019 saman med Eilertsen og Stene, og no tittel på plata der musikken frå tingingsverket utgjer hovudtyngda.

Maurseth har òg funne plass til to låtar av medmusikant og produsent Urheim, «Kollasj I» og «Kollasj II». Sistnemnde inkluderer eit fascinerande utdrag av eit intervju med oldefar til Benedicte, Leif Maurseth.

Maurseth er ein del av ein moderne norsk musikktradisjon der musikarar og komponistar som Nils Økland, Erlend Apneseth, Terje Isungset og Karl Seglem også høyrer med. Hjå Maurseth, som har vore elev av Knut Hamre, er linjene attende til det tradisjonelle slåttespelet tydelege.

Sampling av dyrelydar og stein som slår mot stein, brukt i umodifisert form, gjev saman med studioklangen eit sterkt nærvær og sterke assosiasjonar. Olav H. Hauge avsluttar «Din veg» med «Og vinden stryk ut ditt far i aude fjell». Musikken til Maurseth hjelper deg å finna att desse fara.

Overtoneregisteret i dei akustiske instrumenta smeltar saman med elektronikken og samplingane i ein orkestral heilskap, for så å bli teke ned til dei varaste bjølleklemt. Musikken er heile vegen lågmælt og kontemplativ, men likevel med ein sterk dynamikk. Bandet demonstrerer ei kollektiv fingerspisskjensle som imponerer. Ein musikalsk tur på Hardangervidda med Benedicte Maurseth kan tilrådast på det varmaste.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Folkemusikk/samtidsmusikk

Benedicte Maurseth:

Hárr

Benedicte Maurseth, hardingfele; Mats Eilertsen, kontrabass og elektronikk; Håkon Mørch Stene, vibrafon, perkusjon og elektronikk; Jørgen Træen, elektronikk; Rolf-Erik Nystrøm, saksofon; Stein Urheim langeleik, munnspel, elektronikk, sampling og perkusjon. Hubro Records

Hárr er det norrøne namnet på fjellet Hårteigen, som med si karakteristiske hatteform kneisar 1690 moh. vest på Hardangervidda. Hárr er også namnet på tingingsverket Maurseth framførte på Hardanger Musikkfest i 2019 saman med Eilertsen og Stene, og no tittel på plata der musikken frå tingingsverket utgjer hovudtyngda.

Maurseth har òg funne plass til to låtar av medmusikant og produsent Urheim, «Kollasj I» og «Kollasj II». Sistnemnde inkluderer eit fascinerande utdrag av eit intervju med oldefar til Benedicte, Leif Maurseth.

Maurseth er ein del av ein moderne norsk musikktradisjon der musikarar og komponistar som Nils Økland, Erlend Apneseth, Terje Isungset og Karl Seglem også høyrer med. Hjå Maurseth, som har vore elev av Knut Hamre, er linjene attende til det tradisjonelle slåttespelet tydelege.

Sampling av dyrelydar og stein som slår mot stein, brukt i umodifisert form, gjev saman med studioklangen eit sterkt nærvær og sterke assosiasjonar. Olav H. Hauge avsluttar «Din veg» med «Og vinden stryk ut ditt far i aude fjell». Musikken til Maurseth hjelper deg å finna att desse fara.

Overtoneregisteret i dei akustiske instrumenta smeltar saman med elektronikken og samplingane i ein orkestral heilskap, for så å bli teke ned til dei varaste bjølleklemt. Musikken er heile vegen lågmælt og kontemplativ, men likevel med ein sterk dynamikk. Bandet demonstrerer ei kollektiv fingerspisskjensle som imponerer. Ein musikalsk tur på Hardangervidda med Benedicte Maurseth kan tilrådast på det varmaste.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis