Tradisjon og nyskaping
Like born leikar best.
Jazz
Sissel Vera
Pettersen & Vigleik Storaas:
Consolations
Sissel Vera Pettersen, vokal og elektronikk; Vigleik Storaas, piano.
Øra fonogram
Pettersen og Storaas har hatt det moro i studioet med eit materiale som inneheld åtte låtar/improvisasjonar. Dei balanserer fint mellom det komponerte og det lause og improviserte. Dei greier med sikker formsans å skapa ein heilskap. Låtane dei har gjort saman, er truleg utvikla/improviserte fram i studioet og fungerer fint som mellomspel eller intro til det skrivne stoffet.
«First Conversation» byggjer bru mellom dei to Kenny Wheeler-låtane «Consolation» og «Winter Sweet». «Second Conversation» er ein kort og effektiv kontrast til den meditative «Psaumes des Arbes» og ein pussig intro til klassikaren «Alone Together». Den avsluttande «Third Conversation» er eit apropos til «Lemon Drops» og ein artig leik med referanse til standardlåten «Over the Rainbow». («Lemon Drops» låner vel frå verselinja «Where trouble melts like lemon drops» i den nemnde standarden?)
Musikken kan til tider minna om noko så forskjellig som trioen Azimuth (Wheeler, Norma Winstone og John Taylor) og duoen Maria Joao og Mário Laginha, men i høgdepunktet på plata, Vigleik Storaas-låten «Psaumes des Arbes», skapar dei to eit originalt uttrykk, meditativt og kraftfullt på same tid, som sit i lenge etter at musikken har tona ut. Den enkle kombinasjonen av piano, vokal og liveelektronikk skapar ein monumental musikalsk sekvens som åleine gjer det verdt å skaffa seg plata.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilansjournalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Sissel Vera
Pettersen & Vigleik Storaas:
Consolations
Sissel Vera Pettersen, vokal og elektronikk; Vigleik Storaas, piano.
Øra fonogram
Pettersen og Storaas har hatt det moro i studioet med eit materiale som inneheld åtte låtar/improvisasjonar. Dei balanserer fint mellom det komponerte og det lause og improviserte. Dei greier med sikker formsans å skapa ein heilskap. Låtane dei har gjort saman, er truleg utvikla/improviserte fram i studioet og fungerer fint som mellomspel eller intro til det skrivne stoffet.
«First Conversation» byggjer bru mellom dei to Kenny Wheeler-låtane «Consolation» og «Winter Sweet». «Second Conversation» er ein kort og effektiv kontrast til den meditative «Psaumes des Arbes» og ein pussig intro til klassikaren «Alone Together». Den avsluttande «Third Conversation» er eit apropos til «Lemon Drops» og ein artig leik med referanse til standardlåten «Over the Rainbow». («Lemon Drops» låner vel frå verselinja «Where trouble melts like lemon drops» i den nemnde standarden?)
Musikken kan til tider minna om noko så forskjellig som trioen Azimuth (Wheeler, Norma Winstone og John Taylor) og duoen Maria Joao og Mário Laginha, men i høgdepunktet på plata, Vigleik Storaas-låten «Psaumes des Arbes», skapar dei to eit originalt uttrykk, meditativt og kraftfullt på same tid, som sit i lenge etter at musikken har tona ut. Den enkle kombinasjonen av piano, vokal og liveelektronikk skapar ein monumental musikalsk sekvens som åleine gjer det verdt å skaffa seg plata.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilansjournalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.