Triomagi
Lovano, Crispell og Castaldi kommuniserer perfekt.
Jazz
Joe Lovano Trio Tapestry:
Our Daily Bread
Joe Lovano, tenorsaksofon, tárogató og gongar; Marilyn Crispell, piano; Carmen Castaldi, trommer, gongar og tempelbjøller.
ECM
Dette er den tredje utgjevinga til trioen. Debuten kom i januar 2019. Lovano overraska den gongen med eit uttrykk som var både ope og meditativt. Med Our Daily Bread veit ein kva ein får. Meir av det same kunne ein kanskje ha sagt, men det ville ikkje på noko vis ytt innspelinga rettferd. Det ettertenksame og ei veksling mellom det harmonisk opne og enkle pregar framleis det samla uttrykket.
Castaldi er framleis i all hovudsak fargeleggjaren, men det er ein konsentrasjon og intensitet i musiseringa som tydeleg fortel at desse tre har utvikla ei heilt spesiell evne til å kommunisera.
Nettopp denne kombinasjonen av å halda det nedpå, berre spela det naudsynte og utstråla fridom og full kontroll, gjer at ein som lyttar blir sogen inn i det musikalske universet til trioen. Også denne gongen har Lovano skrive all musikken, åtte låtar i alt.
Sjølv om grunnstemninga er gjennomgåande, er komposisjonane varierte i forma. Som tittelen «All Twelve» indikerer, byrjar plata harmonisk ope for så å gå over til «Grace Notes», der Crispell spelar eit ostinat i venstrehanda stykket igjennom. Tittelkuttet er ein melodiøs post-Coltrane-ballade, medan «One for Charlie» er eit vakkert, bluesinspirert og fabulerande stykke for solo tenorsaksofon. Ei flott hylling til den store vesle basshelten.
Our Daily Bread er bergtakande. Det lågmælte uttrykket held tak i deg til siste tone. Den beste Trio Tapestry-plata så langt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Joe Lovano Trio Tapestry:
Our Daily Bread
Joe Lovano, tenorsaksofon, tárogató og gongar; Marilyn Crispell, piano; Carmen Castaldi, trommer, gongar og tempelbjøller.
ECM
Dette er den tredje utgjevinga til trioen. Debuten kom i januar 2019. Lovano overraska den gongen med eit uttrykk som var både ope og meditativt. Med Our Daily Bread veit ein kva ein får. Meir av det same kunne ein kanskje ha sagt, men det ville ikkje på noko vis ytt innspelinga rettferd. Det ettertenksame og ei veksling mellom det harmonisk opne og enkle pregar framleis det samla uttrykket.
Castaldi er framleis i all hovudsak fargeleggjaren, men det er ein konsentrasjon og intensitet i musiseringa som tydeleg fortel at desse tre har utvikla ei heilt spesiell evne til å kommunisera.
Nettopp denne kombinasjonen av å halda det nedpå, berre spela det naudsynte og utstråla fridom og full kontroll, gjer at ein som lyttar blir sogen inn i det musikalske universet til trioen. Også denne gongen har Lovano skrive all musikken, åtte låtar i alt.
Sjølv om grunnstemninga er gjennomgåande, er komposisjonane varierte i forma. Som tittelen «All Twelve» indikerer, byrjar plata harmonisk ope for så å gå over til «Grace Notes», der Crispell spelar eit ostinat i venstrehanda stykket igjennom. Tittelkuttet er ein melodiøs post-Coltrane-ballade, medan «One for Charlie» er eit vakkert, bluesinspirert og fabulerande stykke for solo tenorsaksofon. Ei flott hylling til den store vesle basshelten.
Our Daily Bread er bergtakande. Det lågmælte uttrykket held tak i deg til siste tone. Den beste Trio Tapestry-plata så langt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.