Trombone på nye måtar
Henrik Munkeby Nørstebø byr på eit stramt komponert verk.
Samtidsmusikk
Henrik Munkeby Nørstebø:
Dystopian Dancing. For amplified trombone and object orchestra
Made now music
Henrik Munkeby Nørstebø er ein trombonist som arbeider med improvisasjonsbasert samtidsmusikk, ofte i samarbeid med dansarar eller biletkunstnarar, men òg som ensemblemusikar i gruppene Skadedyr og Aksiom.
Dystoping Dancing er den tredje soloplata hans, som ber undertittelen For amplified trombone and object orchestra. Det er tale om konsentrert arbeid med utforsking av trombonens klanglege potensial, ofte på ein slik måte at instrumentet framstår som uattkjenneleg. I tillegg til elektronikk vert det nytta ulike tilleggsobjekt som manipulerer lyden – noko som er i slekt med det meir kjende fenomenet «preparert piano», der ein puttar ymse ting mellom strengane på pianoet for å endra klangen.
Medan mykje av dagens musikk berre er digitalt tilgjengeleg, er dette ein slags hybrid: Musikken er tilgjengeleg frå ymse strøymetenester, eller – med høgare lydkvalitet – via nedlastingskode. Men det ein elles kjenner som plateomslag eller cover, er ein fysisk publikasjon i form av eit lekkert hefte som inneheld små fotokunstverk utførte av komponisten under innspelingsperioden.
Og som så mange alternative produksjonar er ikkje dette spelt inn i noko vanleg studio, men dels i eit nedlagt skulehus og dels i Emanuel Vigeland mausoleum, som har vidgjeten etterklang.
Denne utgjevinga utgjer ein stramt komponert verk der lyden og den medfylgjande trykksaka (eller omvendt) utgjer ein fascinerande heilskap.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Henrik Munkeby Nørstebø:
Dystopian Dancing. For amplified trombone and object orchestra
Made now music
Henrik Munkeby Nørstebø er ein trombonist som arbeider med improvisasjonsbasert samtidsmusikk, ofte i samarbeid med dansarar eller biletkunstnarar, men òg som ensemblemusikar i gruppene Skadedyr og Aksiom.
Dystoping Dancing er den tredje soloplata hans, som ber undertittelen For amplified trombone and object orchestra. Det er tale om konsentrert arbeid med utforsking av trombonens klanglege potensial, ofte på ein slik måte at instrumentet framstår som uattkjenneleg. I tillegg til elektronikk vert det nytta ulike tilleggsobjekt som manipulerer lyden – noko som er i slekt med det meir kjende fenomenet «preparert piano», der ein puttar ymse ting mellom strengane på pianoet for å endra klangen.
Medan mykje av dagens musikk berre er digitalt tilgjengeleg, er dette ein slags hybrid: Musikken er tilgjengeleg frå ymse strøymetenester, eller – med høgare lydkvalitet – via nedlastingskode. Men det ein elles kjenner som plateomslag eller cover, er ein fysisk publikasjon i form av eit lekkert hefte som inneheld små fotokunstverk utførte av komponisten under innspelingsperioden.
Og som så mange alternative produksjonar er ikkje dette spelt inn i noko vanleg studio, men dels i eit nedlagt skulehus og dels i Emanuel Vigeland mausoleum, som har vidgjeten etterklang.
Denne utgjevinga utgjer ein stramt komponert verk der lyden og den medfylgjande trykksaka (eller omvendt) utgjer ein fascinerande heilskap.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.