Truverdig på Troldhaugen
Den sørkoreanske pianisten Ah Ruem Ahn i Griegs stove på Troldhaugen.
Foto: Magnus Skrede
Konsert
Schubert, Liszt, Grieg, Kreisler:
Klavermusikk
Ah Ruem Ahn, klaver. Troldhaugen i Bergen, fredag 25. mai
Ah Ruem Ahn, som vann Edvard Griegs internasjonale pianokonkurranse i forfjor, var sist sundag solist i Festspillenes signaturverk, Griegs «a-mollkonsert». To dagar før ho opptredde i Grieghallen fekk me høyra henne i intimt format, på Griegs eige Steinway-flygel frå 1892 i bestestova i Griegs villa på Troldhaugen. Framføringa av Griegs Poetiske tonebilder, op. 3, som blei komponerte i København i 1863, var sober. Men verkeleg minneverdig var stykket ho opna med: Sonate i c-moll, D 958, av Franz Schubert (1797–1828), som han skreiv nokre månadar før han døydde i Wien (truleg av tyfus, men han hadde uansett syfilis). Det er som om me her høyrer livsstrevet og dei kunstnarlege røynslene hans i sum, med ei tyngd og eit alvor som ikkje står tilbake for det beste av Beethovens sonatar. Sjølv om Ah Ruem Ahn ikkje har noka utprega utstråling på scena, var det noko ektefølt og truverdig over tolkinga som trollbatt. Både tyngda i anslaget i dei tette mollakkordane som opnar fyrstesatsen «allegro», og den litt formelle elegansen i «adagio»-satsen som fylgjer, vitna om ein ung pianist som verkeleg har noko å fara med.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Schubert, Liszt, Grieg, Kreisler:
Klavermusikk
Ah Ruem Ahn, klaver. Troldhaugen i Bergen, fredag 25. mai
Ah Ruem Ahn, som vann Edvard Griegs internasjonale pianokonkurranse i forfjor, var sist sundag solist i Festspillenes signaturverk, Griegs «a-mollkonsert». To dagar før ho opptredde i Grieghallen fekk me høyra henne i intimt format, på Griegs eige Steinway-flygel frå 1892 i bestestova i Griegs villa på Troldhaugen. Framføringa av Griegs Poetiske tonebilder, op. 3, som blei komponerte i København i 1863, var sober. Men verkeleg minneverdig var stykket ho opna med: Sonate i c-moll, D 958, av Franz Schubert (1797–1828), som han skreiv nokre månadar før han døydde i Wien (truleg av tyfus, men han hadde uansett syfilis). Det er som om me her høyrer livsstrevet og dei kunstnarlege røynslene hans i sum, med ei tyngd og eit alvor som ikkje står tilbake for det beste av Beethovens sonatar. Sjølv om Ah Ruem Ahn ikkje har noka utprega utstråling på scena, var det noko ektefølt og truverdig over tolkinga som trollbatt. Både tyngda i anslaget i dei tette mollakkordane som opnar fyrstesatsen «allegro», og den litt formelle elegansen i «adagio»-satsen som fylgjer, vitna om ein ung pianist som verkeleg har noko å fara med.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.