JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Tverrpersonleg technokorsong

Björks tiande er ein Alice i Eventyrland-aktig gravetur gjennom jordsmonn og det umedvitne.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Björk er ute med album nummer ti.

Björk er ute med album nummer ti.

Björk er ute med album nummer ti.

Björk er ute med album nummer ti.

1921
20221028
1921
20221028

Pop / elektronisk

Björk:

Fossora

One Little Independent

Fossora er den islandske artisten Björks tiande studioalbum, og gildet opnar med låten «Atopos», skrive og produsert i samarbeid med indonesiske Gabber Modus Operandi. Tittelen refererer til filosofen Roland Barthes idé om det atopiske, den underlege kvaliteten som oppstår kring usedvanlege opplevingar eller kjensler, og komposisjonen læt, med sine seks bassklarinettar og hardtechno-basstrommer, nøyaktig som eit alveskulekorps.

Albumet har ein trippy, psykedelisk og psykoanalytisk kvalitet over seg, og undergrunnen står sentralt. På «Mycelia» syng eit effektspekka kor, og kor dominerer òg sporet som følgjer, «Sorrowful Soil»; det første har ein eigen, integrert, slutta, nettverksaktig kvalitet, det andre er meir mangefasettert og utflytande, slik jordsmonnet gjerne er. Her eksisterer akustikk, tradisjonelle kor og elektroniske effektar side om side, dei vert blanda saman.

Det er forunderleg korleis Fossora fluktuerer mellom det private, transpersonlege og fellesskaplege, men innimellom stikk lyrikk med overtydeleg 2020-tals massemediepreg seg ut og pressar seg på på intenst vagt vis – teksten på «Ancenstress» svingar nonchalant innom legeforakt, «Fungal City» prøver å vere altfor smart om det trøytte omgrepet «polarisering», «Victimhood» er på same tid for vag og for tydeleg om sensitiv tematikk, og det er ikkje godt å seie kva Björk eigentleg meiner om offer.

Det er i dei mest abstrakte eller minst utsegnstilsulka sekvensane Fossora er best. Til dømes på tiande spor, «Tölla-Gabba», ei psykedelisk nynne- og basstrommemaskinvise som læt som kjenningsmelodien til Dovregubbens leikne, men apokalyptiske generasjon z-niese. Eller noko.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar for Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop / elektronisk

Björk:

Fossora

One Little Independent

Fossora er den islandske artisten Björks tiande studioalbum, og gildet opnar med låten «Atopos», skrive og produsert i samarbeid med indonesiske Gabber Modus Operandi. Tittelen refererer til filosofen Roland Barthes idé om det atopiske, den underlege kvaliteten som oppstår kring usedvanlege opplevingar eller kjensler, og komposisjonen læt, med sine seks bassklarinettar og hardtechno-basstrommer, nøyaktig som eit alveskulekorps.

Albumet har ein trippy, psykedelisk og psykoanalytisk kvalitet over seg, og undergrunnen står sentralt. På «Mycelia» syng eit effektspekka kor, og kor dominerer òg sporet som følgjer, «Sorrowful Soil»; det første har ein eigen, integrert, slutta, nettverksaktig kvalitet, det andre er meir mangefasettert og utflytande, slik jordsmonnet gjerne er. Her eksisterer akustikk, tradisjonelle kor og elektroniske effektar side om side, dei vert blanda saman.

Det er forunderleg korleis Fossora fluktuerer mellom det private, transpersonlege og fellesskaplege, men innimellom stikk lyrikk med overtydeleg 2020-tals massemediepreg seg ut og pressar seg på på intenst vagt vis – teksten på «Ancenstress» svingar nonchalant innom legeforakt, «Fungal City» prøver å vere altfor smart om det trøytte omgrepet «polarisering», «Victimhood» er på same tid for vag og for tydeleg om sensitiv tematikk, og det er ikkje godt å seie kva Björk eigentleg meiner om offer.

Det er i dei mest abstrakte eller minst utsegnstilsulka sekvensane Fossora er best. Til dømes på tiande spor, «Tölla-Gabba», ei psykedelisk nynne- og basstrommemaskinvise som læt som kjenningsmelodien til Dovregubbens leikne, men apokalyptiske generasjon z-niese. Eller noko.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar for Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis