Tyggispopen vrengjer sjela
Keshas serverer ei underleg blanding av eksperimentell elektropop og psykedelisk gospel på Gag Order.
Pop
Kesha:
Gag Order
RCA / Kemosabe
Gag Order er den amerikanske popartisten Keshas femte studioalbum. Musikken blei skriven i covid-19-isolasjon og er laga i samarbeid med veteranprodusenten Rick Rubin, som har jobba med eit vell av kjente artistar innan vidt forskjellige sjangrar. Nokre døme: Public Enemy, Run DMC, Aerosmith, Metallica og Johnny Cash.
Albumet er ei eklektisk, personleg og sjenerøs handsaming av vanskelege kjensler som angst, depresjon, aggresjon og sorg. Spor etter Keshas karakteristiske uttrykk er å høyre i mangt eit medrivande riff og songbare melodiline, men tyggispopstilen har blitt lagt til sides til fordel for eit meir mangefasettert og sårt uttrykk.
Her syng Kesha i gospelkor med seg sjølv, og polymetriske vokalostinat ligg i lag etter lag over tunge basstrommer, kjenslevare kassegitarar, TV-spel-aktige synthliner og eksperimentelle komposisjonar kring samplingar av åndelege guruar. Albumet syner at ho har eit langt større register som songar, låtskrivar, arrangør og lyrikar enn iallfall underteikna har vore klar over.
Kesha har fortalt i minst to intervju at Gag Order til dels blei til i kjølvatnet av ei spontan åndeleg oppvakning, som skjedde då katten hennar kom spradande med hovudtelefonar i munnen og slengde dei i fanget hennar som for å seie at det var på tide å meditere. I same handvending har ho sagt at grensa mellom å vere opplyst og sprø er hårfin.
Plata er prega av ein underleg og mangefasettert ubalansegang inn i og mogelegvis gjennom ambivalensen som rett som det er pregar den menneskelege opplevinga. Dette er eit snålt, sårt og fengjande døme på at popmusikken har blitt djupare og meir ærleg etter pandemi. Trur eg.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Kesha:
Gag Order
RCA / Kemosabe
Gag Order er den amerikanske popartisten Keshas femte studioalbum. Musikken blei skriven i covid-19-isolasjon og er laga i samarbeid med veteranprodusenten Rick Rubin, som har jobba med eit vell av kjente artistar innan vidt forskjellige sjangrar. Nokre døme: Public Enemy, Run DMC, Aerosmith, Metallica og Johnny Cash.
Albumet er ei eklektisk, personleg og sjenerøs handsaming av vanskelege kjensler som angst, depresjon, aggresjon og sorg. Spor etter Keshas karakteristiske uttrykk er å høyre i mangt eit medrivande riff og songbare melodiline, men tyggispopstilen har blitt lagt til sides til fordel for eit meir mangefasettert og sårt uttrykk.
Her syng Kesha i gospelkor med seg sjølv, og polymetriske vokalostinat ligg i lag etter lag over tunge basstrommer, kjenslevare kassegitarar, TV-spel-aktige synthliner og eksperimentelle komposisjonar kring samplingar av åndelege guruar. Albumet syner at ho har eit langt større register som songar, låtskrivar, arrangør og lyrikar enn iallfall underteikna har vore klar over.
Kesha har fortalt i minst to intervju at Gag Order til dels blei til i kjølvatnet av ei spontan åndeleg oppvakning, som skjedde då katten hennar kom spradande med hovudtelefonar i munnen og slengde dei i fanget hennar som for å seie at det var på tide å meditere. I same handvending har ho sagt at grensa mellom å vere opplyst og sprø er hårfin.
Plata er prega av ein underleg og mangefasettert ubalansegang inn i og mogelegvis gjennom ambivalensen som rett som det er pregar den menneskelege opplevinga. Dette er eit snålt, sårt og fengjande døme på at popmusikken har blitt djupare og meir ærleg etter pandemi. Trur eg.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.