Vakkert og dystert
Tord Gustavsen brukar studiokvalitetane for alt dei er verde.
Jazz
Tord Gustavsen Trio:
Opening
Tord Gustavsen, piano og elektronikk; Steinar Raknes, bass og elektronikk; Jarle Vespestad, trommer. ECM
Den femte trioplata til Tord Gustavsen er ein sterk oppfølgjar til utgjevinga for fire år sidan, The Other Side. Også på denne plata kombinerer han eigne låtar med tolking av nokre klassikarar. I 2018 var det Bach og Lindeman, på Opening er Tveitt og Hovland i tillegg til «Visa från Rättvik», gjort udøyeleg av Jan Johanson, men her ein outro til låten «Findings».
Låtane til Gustavsen står seg i det sterke selskapet. Best er han i dei enkle og melodiøse «The Circle» og «The Shepperd Song». «The Longing» vert litt føreseieleg.
Musikken er spelt inn i det vidgjetne kringkastingsstudioet i Lugano Auditorio Stelio Molo. Det er tydelegvis eitt av favorittstudioa til Mannfred Eicher, og sjeldan høyrer ein ei innspeling som lener seg så mykje på kvalitetane studioet har å by på.
Kombinasjonen av studioklangen og bruken av elektronikk av både Gustavsen og Raknes er eit særmerke ved innspelinga. På «Ritual» er elektronisk manipulert strykebass og ditto manipulert klaverklang i det djupe registeret kombinert med den mektige studioklangen med på å skapa eit nærast brutalt dystert musikalsk uttrykk. Raknes brukar med hell bogen også på «Helensburg Tango» og «Re-Opening», men ikkje like brutalt vakkert som på «Ritual».
Jarle Vespestad har vore samarbeidspartnar med Gustavsen heilt frå byrjinga av triokarrieren i 2003. Han leverer på sedvanleg vis sparsamt, stødig spel med utsøkt sans for cymbalklangar.
Raknes glir fint inn i trioen både med nemnde strykebidrag, men elles i ein kontinuerleg og meiningsfull samtale dei tre imellom.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Tord Gustavsen Trio:
Opening
Tord Gustavsen, piano og elektronikk; Steinar Raknes, bass og elektronikk; Jarle Vespestad, trommer. ECM
Den femte trioplata til Tord Gustavsen er ein sterk oppfølgjar til utgjevinga for fire år sidan, The Other Side. Også på denne plata kombinerer han eigne låtar med tolking av nokre klassikarar. I 2018 var det Bach og Lindeman, på Opening er Tveitt og Hovland i tillegg til «Visa från Rättvik», gjort udøyeleg av Jan Johanson, men her ein outro til låten «Findings».
Låtane til Gustavsen står seg i det sterke selskapet. Best er han i dei enkle og melodiøse «The Circle» og «The Shepperd Song». «The Longing» vert litt føreseieleg.
Musikken er spelt inn i det vidgjetne kringkastingsstudioet i Lugano Auditorio Stelio Molo. Det er tydelegvis eitt av favorittstudioa til Mannfred Eicher, og sjeldan høyrer ein ei innspeling som lener seg så mykje på kvalitetane studioet har å by på.
Kombinasjonen av studioklangen og bruken av elektronikk av både Gustavsen og Raknes er eit særmerke ved innspelinga. På «Ritual» er elektronisk manipulert strykebass og ditto manipulert klaverklang i det djupe registeret kombinert med den mektige studioklangen med på å skapa eit nærast brutalt dystert musikalsk uttrykk. Raknes brukar med hell bogen også på «Helensburg Tango» og «Re-Opening», men ikkje like brutalt vakkert som på «Ritual».
Jarle Vespestad har vore samarbeidspartnar med Gustavsen heilt frå byrjinga av triokarrieren i 2003. Han leverer på sedvanleg vis sparsamt, stødig spel med utsøkt sans for cymbalklangar.
Raknes glir fint inn i trioen både med nemnde strykebidrag, men elles i ein kontinuerleg og meiningsfull samtale dei tre imellom.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.