JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Vakkert og dystert

Tord Gustavsen brukar studiokvalitetane for alt dei er verde.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1847
20220429
1847
20220429

Jazz

Tord Gustavsen Trio:

Opening

Tord Gustavsen, piano og elektronikk; Steinar Raknes, bass og elektronikk; Jarle Vespestad, trommer. ECM

Den femte trioplata til Tord Gustavsen er ein sterk oppfølgjar til utgjevinga for fire år sidan, The Other Side. Også på denne plata kombinerer han eigne låtar med tolking av nokre klassikarar. I 2018 var det Bach og Lindeman, på Opening er Tveitt og Hovland i tillegg til «Visa från Rättvik», gjort udøyeleg av Jan Johanson, men her ein outro til låten «Findings».

Låtane til Gustavsen står seg i det sterke selskapet. Best er han i dei enkle og melodiøse «The Circle» og «The Shepperd Song». «The Longing» vert litt føreseieleg.

Musikken er spelt inn i det vidgjetne kringkastingsstudioet i Lugano Auditorio Stelio Molo. Det er tydelegvis eitt av favorittstudioa til Mannfred Eicher, og sjeldan høyrer ein ei innspeling som lener seg så mykje på kvalitetane studioet har å by på.

Kombinasjonen av studioklangen og bruken av elektronikk av både Gustavsen og Raknes er eit særmerke ved innspelinga. På «Ritual» er elektronisk manipulert strykebass og ditto manipulert klaverklang i det djupe registeret kombinert med den mektige studioklangen med på å skapa eit nærast brutalt dystert musikalsk uttrykk. Raknes brukar med hell bogen også på «Helensburg Tango» og «Re-Opening», men ikkje like brutalt vakkert som på «Ritual».

Jarle Vespestad har vore samarbeidspartnar med Gustavsen heilt frå byrjinga av triokarrieren i 2003. Han leverer på sedvanleg vis sparsamt, stødig spel med utsøkt sans for cymbalklangar.

Raknes glir fint inn i trioen både med nemnde strykebidrag, men elles i ein kontinuerleg og meiningsfull samtale dei tre imellom.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Tord Gustavsen Trio:

Opening

Tord Gustavsen, piano og elektronikk; Steinar Raknes, bass og elektronikk; Jarle Vespestad, trommer. ECM

Den femte trioplata til Tord Gustavsen er ein sterk oppfølgjar til utgjevinga for fire år sidan, The Other Side. Også på denne plata kombinerer han eigne låtar med tolking av nokre klassikarar. I 2018 var det Bach og Lindeman, på Opening er Tveitt og Hovland i tillegg til «Visa från Rättvik», gjort udøyeleg av Jan Johanson, men her ein outro til låten «Findings».

Låtane til Gustavsen står seg i det sterke selskapet. Best er han i dei enkle og melodiøse «The Circle» og «The Shepperd Song». «The Longing» vert litt føreseieleg.

Musikken er spelt inn i det vidgjetne kringkastingsstudioet i Lugano Auditorio Stelio Molo. Det er tydelegvis eitt av favorittstudioa til Mannfred Eicher, og sjeldan høyrer ein ei innspeling som lener seg så mykje på kvalitetane studioet har å by på.

Kombinasjonen av studioklangen og bruken av elektronikk av både Gustavsen og Raknes er eit særmerke ved innspelinga. På «Ritual» er elektronisk manipulert strykebass og ditto manipulert klaverklang i det djupe registeret kombinert med den mektige studioklangen med på å skapa eit nærast brutalt dystert musikalsk uttrykk. Raknes brukar med hell bogen også på «Helensburg Tango» og «Re-Opening», men ikkje like brutalt vakkert som på «Ritual».

Jarle Vespestad har vore samarbeidspartnar med Gustavsen heilt frå byrjinga av triokarrieren i 2003. Han leverer på sedvanleg vis sparsamt, stødig spel med utsøkt sans for cymbalklangar.

Raknes glir fint inn i trioen både med nemnde strykebidrag, men elles i ein kontinuerleg og meiningsfull samtale dei tre imellom.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis