JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Viktige meldingar frå Surman

Her er det duka for musikalsk rundebordskonferanse.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
John Surman, Thomas Strønen, Rolf Luft og Rob Waring.

John Surman, Thomas Strønen, Rolf Luft og Rob Waring.

Foto: Erik Fuglseth

John Surman, Thomas Strønen, Rolf Luft og Rob Waring.

John Surman, Thomas Strønen, Rolf Luft og Rob Waring.

Foto: Erik Fuglseth

1921
20240301
1921
20240301

Jazz

John
Surman:

Words Unspoken

John Surman, bassklarinett, baryton- og sopransaksofon; Rob Luft, gitar; Rob Waring, vibrafon; Thomas Strønen, trommer. ECM

John Surman har vore eit sentralt namn på den internasjonale jazzscenen i meir enn 50 år. Han har gjeve ut 20 plater på ECM og er såleis ein av dei med den rikaste porteføljen på dette selskapet. I august fyller han 80 år.

Tonen i både sopran- og barytonsaksofonen avslører Surman ganske raskt, men stilistisk og sjangermessig er han ganske mangfaldig. Han opererer innanfor triangelet jazz, folkemusikk og samtidsmusikk, men kor tyngdepunktet ligg, kan variera frå innspeling til innspeling. Formata på ensembla varierer også stort – frå storband til solo. Surman er ein instrumentalist og komponist med ein tydeleg identitet i alt mangfaldet.

Tittelen Unspoken Words har i denne samanhengen to tydingar. Surman har late seg fascinera av korleis assosiasjonane hjå lyttaren framkallar eit så rikt spekter av opplevingar av eit musikkstykke. Samstundes har han nytta det usagde som ein metodikk i arbeidet med plata, det vil seia at Surman har kome til bandet med musikalske idear/skisser utan detaljerte instruksar. Bandet har utvikla dette til det ein kan høyra på plata.

Metodikken har fungert. Samtalen flyt aldeles utvungen uansett form og tempo. «Bitter Aloe» er eit døme på musikalsk replikkunst som gjev ein svært så meiningsfull heilskap. Waring og Luft har funne plassen sin i lydbilete som gjev totaliteten eit krystallklart preg trass i klangrikdomen. Plata inneheld ikkje éin likegyldig augneblink, men her er små perler undervegs som begeistrar ekstra. Lytt på den lange duetten mellom Surman og Strønen i introen til «Hawksmoor». Slikt gjer berre musikarar på aller øvste hylle.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

John
Surman:

Words Unspoken

John Surman, bassklarinett, baryton- og sopransaksofon; Rob Luft, gitar; Rob Waring, vibrafon; Thomas Strønen, trommer. ECM

John Surman har vore eit sentralt namn på den internasjonale jazzscenen i meir enn 50 år. Han har gjeve ut 20 plater på ECM og er såleis ein av dei med den rikaste porteføljen på dette selskapet. I august fyller han 80 år.

Tonen i både sopran- og barytonsaksofonen avslører Surman ganske raskt, men stilistisk og sjangermessig er han ganske mangfaldig. Han opererer innanfor triangelet jazz, folkemusikk og samtidsmusikk, men kor tyngdepunktet ligg, kan variera frå innspeling til innspeling. Formata på ensembla varierer også stort – frå storband til solo. Surman er ein instrumentalist og komponist med ein tydeleg identitet i alt mangfaldet.

Tittelen Unspoken Words har i denne samanhengen to tydingar. Surman har late seg fascinera av korleis assosiasjonane hjå lyttaren framkallar eit så rikt spekter av opplevingar av eit musikkstykke. Samstundes har han nytta det usagde som ein metodikk i arbeidet med plata, det vil seia at Surman har kome til bandet med musikalske idear/skisser utan detaljerte instruksar. Bandet har utvikla dette til det ein kan høyra på plata.

Metodikken har fungert. Samtalen flyt aldeles utvungen uansett form og tempo. «Bitter Aloe» er eit døme på musikalsk replikkunst som gjev ein svært så meiningsfull heilskap. Waring og Luft har funne plassen sin i lydbilete som gjev totaliteten eit krystallklart preg trass i klangrikdomen. Plata inneheld ikkje éin likegyldig augneblink, men her er små perler undervegs som begeistrar ekstra. Lytt på den lange duetten mellom Surman og Strønen i introen til «Hawksmoor». Slikt gjer berre musikarar på aller øvste hylle.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis