Wallumrødsk folkemusikk
Eit unikt solopianouttrykk er i emning.
Jazz / Samtidsmusikk
Christian Wallumrød:
Speaksome
Christian Wallumrød, piano, synthesizerar, autoharpe og trommemaskin.
Hubro
Christian Wallumrød er i ferd med å utvikla eit unikt uttrykk som solopianist. I dette uttrykket flettar han inn elektroniske instrument som blir brukte diskret, men til tider overraskande. Også pianolyden blir av og til manipulert, men like fullt er det pianoet som legg hovudtyngda av premissane.
Norsk folkemusikk har ein heilt sentral plass i fleire av dei sju komposisjonane – som alle er førte i pennen av Wallumrød. Det er ikkje snakk om slåttespel på piano. Forma er ofte fragmentarisk og «stangar» gjerne inn i kontrasterande musikalske idear eller har eit klangleg og harmonisk underlag som gjev musikken ein klar ambivalens.
Han varierer tempoet, endrar dei groovande figurane og legg inn medvitne «skødd» for å røska lydarane ut av komfortsona. Låtane «Self Volk» og «Nölen und laden» inneheld alt dette og er høgdepunkta på plata.
På den førre solopianoplata, Pianokammer (Hubro, 2015), var inspirasjonen frå Keith Jarrett tydeleg. På denne utgjevinga finn ein den same inspirasjonen i den fornøyelege «Gitar». Tittelkuttet «Speaksome» er ein herleg miks av norsk folkemusikk og blues – ein skikkeleg honnør til Jan Johansson.
No ser eg fram til at me får høyra Christian Wallumrød solopiano på Landskappleiken. God jol!
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz / Samtidsmusikk
Christian Wallumrød:
Speaksome
Christian Wallumrød, piano, synthesizerar, autoharpe og trommemaskin.
Hubro
Christian Wallumrød er i ferd med å utvikla eit unikt uttrykk som solopianist. I dette uttrykket flettar han inn elektroniske instrument som blir brukte diskret, men til tider overraskande. Også pianolyden blir av og til manipulert, men like fullt er det pianoet som legg hovudtyngda av premissane.
Norsk folkemusikk har ein heilt sentral plass i fleire av dei sju komposisjonane – som alle er førte i pennen av Wallumrød. Det er ikkje snakk om slåttespel på piano. Forma er ofte fragmentarisk og «stangar» gjerne inn i kontrasterande musikalske idear eller har eit klangleg og harmonisk underlag som gjev musikken ein klar ambivalens.
Han varierer tempoet, endrar dei groovande figurane og legg inn medvitne «skødd» for å røska lydarane ut av komfortsona. Låtane «Self Volk» og «Nölen und laden» inneheld alt dette og er høgdepunkta på plata.
På den førre solopianoplata, Pianokammer (Hubro, 2015), var inspirasjonen frå Keith Jarrett tydeleg. På denne utgjevinga finn ein den same inspirasjonen i den fornøyelege «Gitar». Tittelkuttet «Speaksome» er ein herleg miks av norsk folkemusikk og blues – ein skikkeleg honnør til Jan Johansson.
No ser eg fram til at me får høyra Christian Wallumrød solopiano på Landskappleiken. God jol!
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.
Foto: Sindre Deschington
Mikrobrikkene som formar framtida
Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.
På 70-talet meinte nokon at Billy Swan song som ein mellomting av Ringo Starr og Elvis. Det held vel til husbruk på eldre dagar.
Foto: Ctsy Monument Records, 1976
Arkivet: Hjelpa er nær
I november for femti år sidan blei genistreken «I Can Help» skriven og framført av ringreven Billy Swan.