Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Nøden på Oslo S

Eirik Svenssons nye ungdomsfilm byr på spennande, gripande og glitrande skodespel.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Foto: Maipo Film

Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Barnevernet pålegg Vilde (Ines Høysæter Asserson) å ta kontakt med faren (NIcolai Cleve Broch) etter at mora døyr.

Foto: Maipo Film

2793
20181123
2793
20181123

Drama / Ungdom

Regi: Eirik Svensson

Harajuku

Med: Ines Høysæter Asserson, Nicolai Cleve Broch, Ingrid Olava

Det er vesle julaftan, og 15-årige Vilde (Asserson) tek toget inn til sentrum for å henga med scenegjengen sin på Oslo S. Då barnevernet får tak i henne eit par timar seinare, fortel dei at mora har teke livet av seg. Ho vert nøydd å kontakta faren (Broch), som ho knapt har hatt kontakt med sidan ho vart fødd.

I frykt for å hamna i fosterheim flyktar Vilde og prøver å koma seg til målet for alle sine fantasiar, bydelen Harajuku i Tokyo.

Ungdomsfilmmakarane

Det har gått fire år sidan regissør Eirik Svensson kom med debutspelefilmen Natt til 17., ein film som tok for seg tenåringsungdom i Oslo sentrum.

Denne gongen har han skifta høgtid frå 17. mai til den særs sårbare juletida. Igjen er det 15-åringar som driv handlinga fram, og igjen har han funne nokre perler av unge skodespelarar.

Eg har ofte problem med å svelgje ungdomsfilmar, sidan eg som oftast endar med å ikkje tru på verken det som skjer, korleis dei oppfører seg, eller at dei kan vera så uendeleg tverre og gjera så mykje som ikkje gagnar dei sjølve eller menneska rundt dei. At Harajuku fungerer så bra trass i at han har alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg godt dialog

Sebastian Torngren Wartin har forfatta dette manuset til liks med manuset til Natt til 17. Svensson har også henta inn same fotograf, Karl Erik Brøndbo. Kanskje det er noko av grunnen til det solide resultatet.

Nyansane

Alle som har snakka med ein fjortis, veit at ubehagelege pausar er del av samtalen. Dialogen her vert framført på usedvanleg truverdig vis, av stødige skodespelarar og utan å verka tilknappa og stiv.

Det er driv i filmen frå starten av, og med unntak av ein del logiske brestar (korleis klarar vektarar, politi og barnevern ikkje å finna Vilde på stasjonen, medan den fråverande faren hennar tilsynelatande går rett til riktig perrong der ho er?) dukkar stadig nye element opp som held oppe spenninga. Ingrid Olava i rolla som kona til faren er kanskje hakket for usympatisk, så teit og kjip er vel ingen? For å vera litt slem med ungdomsfilmsjangeren igjen er det vel mangelen på nyansering som ofte gjer at eg mistar interessa.

Heldigvis tilfører dyktige Ines Høysæter Asserson så mykje finesse til rolla som Vilde at eg sit igjen med meir forståing for den fortvilte situasjonen ho er i, enn irritasjon. Summen av alle dei gode elementa i Harajuku trumfar irritasjonsmomenta, og den summen ligg godt på plussida.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama / Ungdom

Regi: Eirik Svensson

Harajuku

Med: Ines Høysæter Asserson, Nicolai Cleve Broch, Ingrid Olava

Det er vesle julaftan, og 15-årige Vilde (Asserson) tek toget inn til sentrum for å henga med scenegjengen sin på Oslo S. Då barnevernet får tak i henne eit par timar seinare, fortel dei at mora har teke livet av seg. Ho vert nøydd å kontakta faren (Broch), som ho knapt har hatt kontakt med sidan ho vart fødd.

I frykt for å hamna i fosterheim flyktar Vilde og prøver å koma seg til målet for alle sine fantasiar, bydelen Harajuku i Tokyo.

Ungdomsfilmmakarane

Det har gått fire år sidan regissør Eirik Svensson kom med debutspelefilmen Natt til 17., ein film som tok for seg tenåringsungdom i Oslo sentrum.

Denne gongen har han skifta høgtid frå 17. mai til den særs sårbare juletida. Igjen er det 15-åringar som driv handlinga fram, og igjen har han funne nokre perler av unge skodespelarar.

Eg har ofte problem med å svelgje ungdomsfilmar, sidan eg som oftast endar med å ikkje tru på verken det som skjer, korleis dei oppfører seg, eller at dei kan vera så uendeleg tverre og gjera så mykje som ikkje gagnar dei sjølve eller menneska rundt dei. At Harajuku fungerer så bra trass i at han har alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg godt dialog

Sebastian Torngren Wartin har forfatta dette manuset til liks med manuset til Natt til 17. Svensson har også henta inn same fotograf, Karl Erik Brøndbo. Kanskje det er noko av grunnen til det solide resultatet.

Nyansane

Alle som har snakka med ein fjortis, veit at ubehagelege pausar er del av samtalen. Dialogen her vert framført på usedvanleg truverdig vis, av stødige skodespelarar og utan å verka tilknappa og stiv.

Det er driv i filmen frå starten av, og med unntak av ein del logiske brestar (korleis klarar vektarar, politi og barnevern ikkje å finna Vilde på stasjonen, medan den fråverande faren hennar tilsynelatande går rett til riktig perrong der ho er?) dukkar stadig nye element opp som held oppe spenninga. Ingrid Olava i rolla som kona til faren er kanskje hakket for usympatisk, så teit og kjip er vel ingen? For å vera litt slem med ungdomsfilmsjangeren igjen er det vel mangelen på nyansering som ofte gjer at eg mistar interessa.

Heldigvis tilfører dyktige Ines Høysæter Asserson så mykje finesse til rolla som Vilde at eg sit igjen med meir forståing for den fortvilte situasjonen ho er i, enn irritasjon. Summen av alle dei gode elementa i Harajuku trumfar irritasjonsmomenta, og den summen ligg godt på plussida.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

At Harajuku fungerer så bra, trass i alle desse elementa, kjem i stor grad av ein verkeleg god dialog.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.

Foto frå filmen

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Filmglede

Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.

Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund

UtdanningSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Framandspråka forsvinn

Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis