JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

På veg mot livet

Indiestjerna Greta Gerwig tek godt grep om eigen regi.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Christine (Ronan) som kallar seg Lady Bird, vil ut og oppleve noko.

Christine (Ronan) som kallar seg Lady Bird, vil ut og oppleve noko.

Foto: United International Pictures

Christine (Ronan) som kallar seg Lady Bird, vil ut og oppleve noko.

Christine (Ronan) som kallar seg Lady Bird, vil ut og oppleve noko.

Foto: United International Pictures

2416
20180316
2416
20180316

Komedie / Drama

Regi: Greta Gerwig

Lady Bird

Med: Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts

Christine (Ronan) kallar seg Lady Bird og går siste året på vidaregåande skule i Sacramento. Ho kranglar støtt med mor si (Metcalf), medan den konfliktsky faren (Letts) støtt stør dottera. På skulen heng Lady Bird med venninna Julie, forelskar seg, keiar seg og viser null fagleg interesse utover draumen om ei framtid på universitet i den kulturelle hovudstaden New York. Ho vil oppleve noko.

Mødrer og døtrer

Lady Bird er først og fremst ei god gamaldags oppveksthistorie. Som tenåringar flest er Lady Bird skråsikker på så mangt før ho i neste augneblink utbasunerer noko heilt anna. Saoirse Ronan formidlar sjølvsikker skjørskap med sjølvsagt overtyding. Nervar og aggresjon tyt ut. Ho attrår både rikdom og kulturell kapital. Kjærleik og sex er heller ikkje noko å kimse av. Mora har ein typisk kritisk tone mot dottera som nok blir krassare av doble vakter i helsevesenet. Ein merkar at manus har heitt «Mødrer og døtrer».

Greta Gerwig er ein røynd manusskribent og har arbeidd godt med manus på den første filmen ho regisserer aleine. Ho fortel ei historie som har likskapar med eigen oppvekst i Sacramento. Det kjennest som om Lady Bird er Greta før dei mange rollene ho har spelt som intellektuell indiestjerne med Joe Swanberg og Noah Baumbach i New York.

God stemning

Rollelista er rik. Laurie Metcalf som mora er tindrande og trugande. Timothée Chalamet parodierer den pretensiøst intellektuelle rolla frå Call Me by Your Name. Lucas Hedges er ein strigla, skjør og katolsk variant av rolla si i Manchester by the Sea. Stephen Henderson er ein hjarteknusar som Fader Leviatch, medan Beanie Feldstein som venninna og Lois Smith som Søster Sarah Joan begge sjarmerer.

Lady Bird er full av gode observasjonar. Ein trekker stendig på smilebandet over dei mange frekke eller malplasserte replikkane. Så mykje kjem feil ut når æra og framtida står på spel. Filmen hastar rastlaust av garde som ein ungdom på veg mot livet. Skildringa kjennest realistisk og hjarteleg. Debuten til Greta Gerwig er prega av god stemning. Vonleg blir ho frå no av å sjå både framom og bak kamera.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie / Drama

Regi: Greta Gerwig

Lady Bird

Med: Saoirse Ronan, Laurie Metcalf, Tracy Letts

Christine (Ronan) kallar seg Lady Bird og går siste året på vidaregåande skule i Sacramento. Ho kranglar støtt med mor si (Metcalf), medan den konfliktsky faren (Letts) støtt stør dottera. På skulen heng Lady Bird med venninna Julie, forelskar seg, keiar seg og viser null fagleg interesse utover draumen om ei framtid på universitet i den kulturelle hovudstaden New York. Ho vil oppleve noko.

Mødrer og døtrer

Lady Bird er først og fremst ei god gamaldags oppveksthistorie. Som tenåringar flest er Lady Bird skråsikker på så mangt før ho i neste augneblink utbasunerer noko heilt anna. Saoirse Ronan formidlar sjølvsikker skjørskap med sjølvsagt overtyding. Nervar og aggresjon tyt ut. Ho attrår både rikdom og kulturell kapital. Kjærleik og sex er heller ikkje noko å kimse av. Mora har ein typisk kritisk tone mot dottera som nok blir krassare av doble vakter i helsevesenet. Ein merkar at manus har heitt «Mødrer og døtrer».

Greta Gerwig er ein røynd manusskribent og har arbeidd godt med manus på den første filmen ho regisserer aleine. Ho fortel ei historie som har likskapar med eigen oppvekst i Sacramento. Det kjennest som om Lady Bird er Greta før dei mange rollene ho har spelt som intellektuell indiestjerne med Joe Swanberg og Noah Baumbach i New York.

God stemning

Rollelista er rik. Laurie Metcalf som mora er tindrande og trugande. Timothée Chalamet parodierer den pretensiøst intellektuelle rolla frå Call Me by Your Name. Lucas Hedges er ein strigla, skjør og katolsk variant av rolla si i Manchester by the Sea. Stephen Henderson er ein hjarteknusar som Fader Leviatch, medan Beanie Feldstein som venninna og Lois Smith som Søster Sarah Joan begge sjarmerer.

Lady Bird er full av gode observasjonar. Ein trekker stendig på smilebandet over dei mange frekke eller malplasserte replikkane. Så mykje kjem feil ut når æra og framtida står på spel. Filmen hastar rastlaust av garde som ein ungdom på veg mot livet. Skildringa kjennest realistisk og hjarteleg. Debuten til Greta Gerwig er prega av god stemning. Vonleg blir ho frå no av å sjå både framom og bak kamera.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Lady Bird er full av gode observasjonar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis