JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Risikabel kunst

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Frå installasjonen «A Show of Hands», (2013–15) av den burmesiske kunstnaren Htein Lin.

Frå installasjonen «A Show of Hands», (2013–15) av den burmesiske kunstnaren Htein Lin.

1744
20181130
1744
20181130

I sekstiåra kasta Per Kleiva seg ut i protestar mot krigføringa i Vietnam, han var imot EEC (EF, EU), atomvåpen og miljøøydeleggingar, for å nemne noko. At dette var viktig arbeid, er det liten tvil om. Mange av verka er framleis augeopnarar for nye generasjonar.

Men samstundes opererte Kleiva i eit stort og sterkt fellesskap. Verka han skapte, var del av sterke, solidariske strøymingar. Han risikerte såleis lite. Like lite som gatekunstnaren Banksy då han tidlegare i haust fekk eit verk til å delvis makulere seg sjølv etter at det var selt på auksjon. Ein kunne tru det var ramsalt institusjonskritikk, det var snarare å lefle med systemet. Neste gong går verket for endå meir svimlande summar.

Samstundes er det mange kunstnarar som risikerer mykje for kunsten sin, og som må konfrontere ein harsk realitet. Det vart internasjonalt oppstuss då den samfunnskritiske kinesiske kunstnaren Ai Weiwei vart arrestert i 2011. Han vart sett fri mot kausjon etter 81 dagar. Likevel vart han buande i Beijing, framleis like dristig i kritikken sin.

Dei fleste kunstnarane som vert urettvist behandla, får slett ikkje same merksemda. Det var først då den burmesiske kunstnaren Htein Lin kom til London, at det vart kjent at han sat i fangenskap i åra 1998–2004, skulda for undergravande verksemd. I 2013 flytta han heim att. Her har han dristig nok laga ein installasjon med gipsavstøypingar av hendene til 400 tidlegare politiske fangar og dokumentert korleis dei overlevde det harde fangenskapet til det tidlegare militærregimet.

Protestar krev eit søkelys, og kunsten tilbyr eit naudsynt offentleg rom der folk kan diskutere. Dessverre er det slik at jo meir motstand kunstnaren risikerer, jo viktigare er gjerninga.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I sekstiåra kasta Per Kleiva seg ut i protestar mot krigføringa i Vietnam, han var imot EEC (EF, EU), atomvåpen og miljøøydeleggingar, for å nemne noko. At dette var viktig arbeid, er det liten tvil om. Mange av verka er framleis augeopnarar for nye generasjonar.

Men samstundes opererte Kleiva i eit stort og sterkt fellesskap. Verka han skapte, var del av sterke, solidariske strøymingar. Han risikerte såleis lite. Like lite som gatekunstnaren Banksy då han tidlegare i haust fekk eit verk til å delvis makulere seg sjølv etter at det var selt på auksjon. Ein kunne tru det var ramsalt institusjonskritikk, det var snarare å lefle med systemet. Neste gong går verket for endå meir svimlande summar.

Samstundes er det mange kunstnarar som risikerer mykje for kunsten sin, og som må konfrontere ein harsk realitet. Det vart internasjonalt oppstuss då den samfunnskritiske kinesiske kunstnaren Ai Weiwei vart arrestert i 2011. Han vart sett fri mot kausjon etter 81 dagar. Likevel vart han buande i Beijing, framleis like dristig i kritikken sin.

Dei fleste kunstnarane som vert urettvist behandla, får slett ikkje same merksemda. Det var først då den burmesiske kunstnaren Htein Lin kom til London, at det vart kjent at han sat i fangenskap i åra 1998–2004, skulda for undergravande verksemd. I 2013 flytta han heim att. Her har han dristig nok laga ein installasjon med gipsavstøypingar av hendene til 400 tidlegare politiske fangar og dokumentert korleis dei overlevde det harde fangenskapet til det tidlegare militærregimet.

Protestar krev eit søkelys, og kunsten tilbyr eit naudsynt offentleg rom der folk kan diskutere. Dessverre er det slik at jo meir motstand kunstnaren risikerer, jo viktigare er gjerninga.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis