JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Slakk spelmeister

Blasse bilete med litt livsvisdom gjev ei middels italiensk filmoppleving.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Foto: AS Fidalgo

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Foto: AS Fidalgo

2464
20180420
2464
20180420

Drama

Regi: Paolo Genovese

The Place

Med: Valerio Mastandrea, Sabrina Ferilli, Marco Giallini

Ein namnlaus mann med notatbok (Mastandrea) sit på kafeen The Place og tar imot menneske med draumar eller lengslar, alle med tru på at ting ordnar seg om dei tar utfordringane hans. Dei er alle slags personar, frå politimann via nonne til bilmekanikarar. Ønska varierer frå at blinde vil sjå, til at Alzheimers sjukdom skal bli lækt, og at ein vil ha sex med ei kalenderkvinne.

Bordleik

Dei skal utføre konkrete, gjerne groteske oppgåver. Her finst alt frå drap til å hjelpe gamle damer over gata. Om mannen er engel eller demon, er uvisst. Kafévert Angela (Ferilli) vakar nyfiken over aktiviteten utan å ana noko.

Regissør Paolo Genovese likar å sette opp spel med klare rammer. I førre film, Perfekte fremmede, sette han nokre vennepar rundt eit bord og lét dei byte mobiltelefonar i ein leik om løgner. Igjen viklar forteljingar seg saman, og The Place har òg uventa vendingar. Premissane og omgjevnadene er enkle, men manus har mang ei overrasking på lager. Som sist forlèt vi aldri åstaden i den nye filmen. Slike eksperiment med strenge avgrensingar opnar ofte for filmatisk fruktbare opplevingar. Hjå dei beste filmskaparane utløyser utfordringane kreativitet med kamera. Det kan ein ikkje seie om The Place.

Vanleg vondskap

Estetisk er filmen meir ordinær enn naudsynt, sjølv om det er eit poeng av vi ser vanlege menneske i daglegdagse omgjevnader. Ein ser aldri at ein kameravinkel eller ei innramming skapar stemning, gjev nytt perspektiv eller er visuelt vakker. Det blir litt lite. Lydsporet lid av lettvint og flittig musikkbruk. Vreng på pedalen fortel om heroiske avgjerder, mjukt piano fortel om flørt, og så bortetter. Alt er for tydeleg. Det blir litt mykje.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål. Vi rettferdiggjer handlingane våre. Vondskap er vanleg. Lukka er lunefull. Djevelen finn vi som kjent i detaljane. Dei har mannen bak bordet full oversikt over. Dei høgfrekvente visittane er stundom småsmarte, men ofte banale. Hadde eg ana meir filmatisk flid, hadde eg sikkert sett større pris på nokre nyanserte knep i forteljinga. Eg lét meg diverre ikkje engasjere. The Place er ingen stor film.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Paolo Genovese

The Place

Med: Valerio Mastandrea, Sabrina Ferilli, Marco Giallini

Ein namnlaus mann med notatbok (Mastandrea) sit på kafeen The Place og tar imot menneske med draumar eller lengslar, alle med tru på at ting ordnar seg om dei tar utfordringane hans. Dei er alle slags personar, frå politimann via nonne til bilmekanikarar. Ønska varierer frå at blinde vil sjå, til at Alzheimers sjukdom skal bli lækt, og at ein vil ha sex med ei kalenderkvinne.

Bordleik

Dei skal utføre konkrete, gjerne groteske oppgåver. Her finst alt frå drap til å hjelpe gamle damer over gata. Om mannen er engel eller demon, er uvisst. Kafévert Angela (Ferilli) vakar nyfiken over aktiviteten utan å ana noko.

Regissør Paolo Genovese likar å sette opp spel med klare rammer. I førre film, Perfekte fremmede, sette han nokre vennepar rundt eit bord og lét dei byte mobiltelefonar i ein leik om løgner. Igjen viklar forteljingar seg saman, og The Place har òg uventa vendingar. Premissane og omgjevnadene er enkle, men manus har mang ei overrasking på lager. Som sist forlèt vi aldri åstaden i den nye filmen. Slike eksperiment med strenge avgrensingar opnar ofte for filmatisk fruktbare opplevingar. Hjå dei beste filmskaparane utløyser utfordringane kreativitet med kamera. Det kan ein ikkje seie om The Place.

Vanleg vondskap

Estetisk er filmen meir ordinær enn naudsynt, sjølv om det er eit poeng av vi ser vanlege menneske i daglegdagse omgjevnader. Ein ser aldri at ein kameravinkel eller ei innramming skapar stemning, gjev nytt perspektiv eller er visuelt vakker. Det blir litt lite. Lydsporet lid av lettvint og flittig musikkbruk. Vreng på pedalen fortel om heroiske avgjerder, mjukt piano fortel om flørt, og så bortetter. Alt er for tydeleg. Det blir litt mykje.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål. Vi rettferdiggjer handlingane våre. Vondskap er vanleg. Lukka er lunefull. Djevelen finn vi som kjent i detaljane. Dei har mannen bak bordet full oversikt over. Dei høgfrekvente visittane er stundom småsmarte, men ofte banale. Hadde eg ana meir filmatisk flid, hadde eg sikkert sett større pris på nokre nyanserte knep i forteljinga. Eg lét meg diverre ikkje engasjere. The Place er ingen stor film.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis