Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Slakk spelmeister

Blasse bilete med litt livsvisdom gjev ei middels italiensk filmoppleving.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Foto: AS Fidalgo

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål.

Foto: AS Fidalgo

2464
20180420
2464
20180420

Drama

Regi: Paolo Genovese

The Place

Med: Valerio Mastandrea, Sabrina Ferilli, Marco Giallini

Ein namnlaus mann med notatbok (Mastandrea) sit på kafeen The Place og tar imot menneske med draumar eller lengslar, alle med tru på at ting ordnar seg om dei tar utfordringane hans. Dei er alle slags personar, frå politimann via nonne til bilmekanikarar. Ønska varierer frå at blinde vil sjå, til at Alzheimers sjukdom skal bli lækt, og at ein vil ha sex med ei kalenderkvinne.

Bordleik

Dei skal utføre konkrete, gjerne groteske oppgåver. Her finst alt frå drap til å hjelpe gamle damer over gata. Om mannen er engel eller demon, er uvisst. Kafévert Angela (Ferilli) vakar nyfiken over aktiviteten utan å ana noko.

Regissør Paolo Genovese likar å sette opp spel med klare rammer. I førre film, Perfekte fremmede, sette han nokre vennepar rundt eit bord og lét dei byte mobiltelefonar i ein leik om løgner. Igjen viklar forteljingar seg saman, og The Place har òg uventa vendingar. Premissane og omgjevnadene er enkle, men manus har mang ei overrasking på lager. Som sist forlèt vi aldri åstaden i den nye filmen. Slike eksperiment med strenge avgrensingar opnar ofte for filmatisk fruktbare opplevingar. Hjå dei beste filmskaparane utløyser utfordringane kreativitet med kamera. Det kan ein ikkje seie om The Place.

Vanleg vondskap

Estetisk er filmen meir ordinær enn naudsynt, sjølv om det er eit poeng av vi ser vanlege menneske i daglegdagse omgjevnader. Ein ser aldri at ein kameravinkel eller ei innramming skapar stemning, gjev nytt perspektiv eller er visuelt vakker. Det blir litt lite. Lydsporet lid av lettvint og flittig musikkbruk. Vreng på pedalen fortel om heroiske avgjerder, mjukt piano fortel om flørt, og så bortetter. Alt er for tydeleg. Det blir litt mykje.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål. Vi rettferdiggjer handlingane våre. Vondskap er vanleg. Lukka er lunefull. Djevelen finn vi som kjent i detaljane. Dei har mannen bak bordet full oversikt over. Dei høgfrekvente visittane er stundom småsmarte, men ofte banale. Hadde eg ana meir filmatisk flid, hadde eg sikkert sett større pris på nokre nyanserte knep i forteljinga. Eg lét meg diverre ikkje engasjere. The Place er ingen stor film.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Paolo Genovese

The Place

Med: Valerio Mastandrea, Sabrina Ferilli, Marco Giallini

Ein namnlaus mann med notatbok (Mastandrea) sit på kafeen The Place og tar imot menneske med draumar eller lengslar, alle med tru på at ting ordnar seg om dei tar utfordringane hans. Dei er alle slags personar, frå politimann via nonne til bilmekanikarar. Ønska varierer frå at blinde vil sjå, til at Alzheimers sjukdom skal bli lækt, og at ein vil ha sex med ei kalenderkvinne.

Bordleik

Dei skal utføre konkrete, gjerne groteske oppgåver. Her finst alt frå drap til å hjelpe gamle damer over gata. Om mannen er engel eller demon, er uvisst. Kafévert Angela (Ferilli) vakar nyfiken over aktiviteten utan å ana noko.

Regissør Paolo Genovese likar å sette opp spel med klare rammer. I førre film, Perfekte fremmede, sette han nokre vennepar rundt eit bord og lét dei byte mobiltelefonar i ein leik om løgner. Igjen viklar forteljingar seg saman, og The Place har òg uventa vendingar. Premissane og omgjevnadene er enkle, men manus har mang ei overrasking på lager. Som sist forlèt vi aldri åstaden i den nye filmen. Slike eksperiment med strenge avgrensingar opnar ofte for filmatisk fruktbare opplevingar. Hjå dei beste filmskaparane utløyser utfordringane kreativitet med kamera. Det kan ein ikkje seie om The Place.

Vanleg vondskap

Estetisk er filmen meir ordinær enn naudsynt, sjølv om det er eit poeng av vi ser vanlege menneske i daglegdagse omgjevnader. Ein ser aldri at ein kameravinkel eller ei innramming skapar stemning, gjev nytt perspektiv eller er visuelt vakker. Det blir litt lite. Lydsporet lid av lettvint og flittig musikkbruk. Vreng på pedalen fortel om heroiske avgjerder, mjukt piano fortel om flørt, og så bortetter. Alt er for tydeleg. Det blir litt mykje.

Tematisk tar Genovese opp kva kompromiss folk vil inngå for kva mål. Vi rettferdiggjer handlingane våre. Vondskap er vanleg. Lukka er lunefull. Djevelen finn vi som kjent i detaljane. Dei har mannen bak bordet full oversikt over. Dei høgfrekvente visittane er stundom småsmarte, men ofte banale. Hadde eg ana meir filmatisk flid, hadde eg sikkert sett større pris på nokre nyanserte knep i forteljinga. Eg lét meg diverre ikkje engasjere. The Place er ingen stor film.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

Frisk debut

Litt forenkla kan ein seie at Gina Tandberg bygger opp eit heilt fagfelt, for så å rive det ned.

Ingvild Bræin
Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

Frisk debut

Litt forenkla kan ein seie at Gina Tandberg bygger opp eit heilt fagfelt, for så å rive det ned.

Ingvild Bræin
Den tyske fotografen og filmskaparen Leni Riefenstahl saman med blant andre Adolf Hitler.

Den tyske fotografen og filmskaparen Leni Riefenstahl saman med blant andre Adolf Hitler.

Foto: NTB

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Portrett av ei kvinne i flammar

Kvart år får eit knippe filmkritikarar presentera ein utvald film på Tromsø Internasjonale Filmfestival. Eg valde ein dokumentar som etter nok eit gjensyn gjer meg usikker og fascinert.

Bollar til alle – alltid: Her er det sjølvaste Slottet som deler ut 3400 bollar i høve eit kongeleg jubileum.

Bollar til alle – alltid: Her er det sjølvaste Slottet som deler ut 3400 bollar i høve eit kongeleg jubileum.

Foto: Lise Åserud / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Kor mange syrer må til for å lage ein sjokoladebolle?

Familien Nerdrum ved garden i Stavern.

Familien Nerdrum ved garden i Stavern.

Foto: Agnete Brun / NRK

KunstKultur
Kaj Skagen

Ikkje alt er politikk

Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

Foto: Hallgeir Opedal

Feature

Berre røre, ikkje sjå

Otto Prytz (81) er fødd blind, men takka vere ein ung franskmann blei han ikkje analfabet. Han blei akademikar.

Hallgeir Opedal
– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

Foto: Hallgeir Opedal

Feature

Berre røre, ikkje sjå

Otto Prytz (81) er fødd blind, men takka vere ein ung franskmann blei han ikkje analfabet. Han blei akademikar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis