Stjernesystemet
Lady Gaga og Bradley Cooper spelar og syng sterkt i ein tradisjonstru storfilm.
Jackson Maine (Bradley Cooper) og Ally (Lady Gaga) møtest, og søt musikk oppstår.
Foto: Warner Bros. Picture
Drama
Regi: Bradley Cooper
A Star Is Born
Med: Lady Gaga, Bradley Cooper
Denne historia om ei kvinne frå små kår som skyt fart mot underhaldningshimmelen, blei først fortald om stjernesystemet i Hollywood med Janet Gaynor i hovudrolla i 1937. Sidan har vi fått musikalske variantar med både Judy Garland og Barbra Streisand. No spelar Lady Gaga servitøren Ally som med si sterke stemme får opptre blant dragartistar på ein lokal bar. Ein kveld ramlar den stupfulle superstjerna og countryrockartisten Jackson Maine (Cooper) inn døra. Søt musikk og kjendisstatus ventar.
Stemmene
Bradley Cooper er kjend som skodespelar, men debuterer som regissør med A Star Is Born. Han har ei stø hand, om enn ikkje vilje eller mot til å gå på tvers av innarbeidde formlar. Lady Gaga har ei usannsynleg sterk stemme, som ho får brukt ofte. Det løftar filmen. Cooper gjer også ein imponerande jobb som songar. Lydsporet er godt og treffer nok breitt på store pop- og countrymarknader i USA. Lady Gaga har skrive mykje musikk sjølv. Luke Nelson, son til Willie, står for store bidrag, og Cooper har gjort sitt, men favoritten min var «Maybe It’s Time» av Jason Isbell. Nyinnspelinga etablerer filmhistoriske referansar når Ally syng strofer frå The Sound of Music i opningssekvensen.
Spelet
Det er ikkje første gong Lady Gaga er å sjå som skodespelar. Truleg blir det heller ikkje siste. Ho er ei stjerne i dette spelet òg, som på musikkscena. Til liks med figuren Ally verkar det som ho veks naturleg med oppgåvene. Styrken i Ally og blandinga av ljos og mørker i Jackson gjev dynamikk. Bifigurane er gode, og fråværet av parodiske skurkar skapar truverd for forteljinga. Musikkbransjen har skuggesider, og dei er tematiske trådar. Jack er seg sjølv. Med det same Ally skal sikte mot stjernene, kjem hårfarge og nase på dagsordenen, og dansarar og koreografi er eit krav. Cooper får fram kjønnsdiskrimineringa i stjernesystemet. Rus, sjølvhevding, kynisme og kjærleik må òg med, men størst av alt er kjærleiken.
Når dei mokar på med meir romantikk og tilbakeblikk på tampen, framfor å gje djupn til temaet tittelen peikar på, er det litt nedtur, sjølv om filmen som heilskap fungerer greitt. Han varar lenger enn naudsynt, men mange vil setje pris på musikken, skodespelet og draumen om stjernene.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Bradley Cooper
A Star Is Born
Med: Lady Gaga, Bradley Cooper
Denne historia om ei kvinne frå små kår som skyt fart mot underhaldningshimmelen, blei først fortald om stjernesystemet i Hollywood med Janet Gaynor i hovudrolla i 1937. Sidan har vi fått musikalske variantar med både Judy Garland og Barbra Streisand. No spelar Lady Gaga servitøren Ally som med si sterke stemme får opptre blant dragartistar på ein lokal bar. Ein kveld ramlar den stupfulle superstjerna og countryrockartisten Jackson Maine (Cooper) inn døra. Søt musikk og kjendisstatus ventar.
Stemmene
Bradley Cooper er kjend som skodespelar, men debuterer som regissør med A Star Is Born. Han har ei stø hand, om enn ikkje vilje eller mot til å gå på tvers av innarbeidde formlar. Lady Gaga har ei usannsynleg sterk stemme, som ho får brukt ofte. Det løftar filmen. Cooper gjer også ein imponerande jobb som songar. Lydsporet er godt og treffer nok breitt på store pop- og countrymarknader i USA. Lady Gaga har skrive mykje musikk sjølv. Luke Nelson, son til Willie, står for store bidrag, og Cooper har gjort sitt, men favoritten min var «Maybe It’s Time» av Jason Isbell. Nyinnspelinga etablerer filmhistoriske referansar når Ally syng strofer frå The Sound of Music i opningssekvensen.
Spelet
Det er ikkje første gong Lady Gaga er å sjå som skodespelar. Truleg blir det heller ikkje siste. Ho er ei stjerne i dette spelet òg, som på musikkscena. Til liks med figuren Ally verkar det som ho veks naturleg med oppgåvene. Styrken i Ally og blandinga av ljos og mørker i Jackson gjev dynamikk. Bifigurane er gode, og fråværet av parodiske skurkar skapar truverd for forteljinga. Musikkbransjen har skuggesider, og dei er tematiske trådar. Jack er seg sjølv. Med det same Ally skal sikte mot stjernene, kjem hårfarge og nase på dagsordenen, og dansarar og koreografi er eit krav. Cooper får fram kjønnsdiskrimineringa i stjernesystemet. Rus, sjølvhevding, kynisme og kjærleik må òg med, men størst av alt er kjærleiken.
Når dei mokar på med meir romantikk og tilbakeblikk på tampen, framfor å gje djupn til temaet tittelen peikar på, er det litt nedtur, sjølv om filmen som heilskap fungerer greitt. Han varar lenger enn naudsynt, men mange vil setje pris på musikken, skodespelet og draumen om stjernene.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Lady Gaga har ei usannsynleg sterk stemme, som ho får brukt ofte.
Det løftar filmen.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.