JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Å høyre til ein stad, med ryggen rak

Utafor er eit engasjerande og sympatisk stykke om identitet og einsemd i fleirkulturen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Heile ensemblet på scena.

Heile ensemblet på scena.

Foto: Dag Jenssen

Heile ensemblet på scena.

Heile ensemblet på scena.

Foto: Dag Jenssen

2439
20180420
2439
20180420

Det Norske Teatret

Svein Tindberg i samarbeid med JustUnity:

Utafor

Regi: Svein Tindberg
Scenografi og lysdesign: Torkel Skjærven

JustUnity er ein organisasjon som arbeider for å nedkjempe ekstremisme blant unge menneske i Noreg, i alle miljø og kulturar. I «realityframsyninga» Det Norske Teatret no presenterer, med fundament i nett JustUnity, får vi i ei regissert utforming møte fire unge menneske med kvar si historie om å kjenne seg på sida av samfunnet, av di dei på ulike vis har hamna i annleiskvoten. Dette er såleis ikkje skodespelarar, men ein slags standupartistar med alvorleg bodskap. Dei fire er omgjevne av ytterlegare ni unge sceneartistar av ymse etnisk identitet, som skaper bakgrunn og miljø for historiene. Realityteater er for så vidt ein sjanger i vinden, men denne framsyninga er alvorlegare og viktigare enn det meste vi har sett av den slags.

Dei fire er for det første Faten Mahdi Al-Husseini, som for lengst er ei profilert antiekstremistisk talskvinne i det norske mediebiletet, og Yousef Bartho Al-Nahi, som opphavleg er ein etnisk-norsk konvertitt til islam. Båe har stått sterkt i kampen mot religiøs radikalisering, og dei er medgrunnleggjarar av JustUnity. Vidare møter vi Siri Marie Seim Sønstelie, som har ein solid akademisk bakgrunn for menneskerettsarbeid og ikkje minst er ei av dei overlevande frå 22. juli, og vi møter Tor Itai Keilen, som er norsk-jødisk og har opplevd politisk press ut frå identiteten sin åleine. Sistnemnde er elles den einaste her som òg er skodespelar og regissør.

Historiene dei fortel, er gjorde med nøktern ro, og framsyninga er gjennomført med ein stilisert, antiteatralsk eleganse. Det vert òg understreka av Torkel Skjærvens multimediale scenebilete, der sceneelementa gjev aktørane både dekorativt og funksjonelt spelerom, og med Belinda Brazas fine koreografi som hjelp.

For Svein Tindberg, som i seinare år har laga mykje teater om tru og tvil og «meininga med livet», er framsyninga Utafor ein stor, ny triumf. Her har den røynde teatermannen og kjenslemennesket Tindberg sydd ei teateroppleving som gjennom rørande vitnesbyrd og avvæpnande humor gjev god von for ei betre norsk framtid. Rett og slett.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret

Svein Tindberg i samarbeid med JustUnity:

Utafor

Regi: Svein Tindberg
Scenografi og lysdesign: Torkel Skjærven

JustUnity er ein organisasjon som arbeider for å nedkjempe ekstremisme blant unge menneske i Noreg, i alle miljø og kulturar. I «realityframsyninga» Det Norske Teatret no presenterer, med fundament i nett JustUnity, får vi i ei regissert utforming møte fire unge menneske med kvar si historie om å kjenne seg på sida av samfunnet, av di dei på ulike vis har hamna i annleiskvoten. Dette er såleis ikkje skodespelarar, men ein slags standupartistar med alvorleg bodskap. Dei fire er omgjevne av ytterlegare ni unge sceneartistar av ymse etnisk identitet, som skaper bakgrunn og miljø for historiene. Realityteater er for så vidt ein sjanger i vinden, men denne framsyninga er alvorlegare og viktigare enn det meste vi har sett av den slags.

Dei fire er for det første Faten Mahdi Al-Husseini, som for lengst er ei profilert antiekstremistisk talskvinne i det norske mediebiletet, og Yousef Bartho Al-Nahi, som opphavleg er ein etnisk-norsk konvertitt til islam. Båe har stått sterkt i kampen mot religiøs radikalisering, og dei er medgrunnleggjarar av JustUnity. Vidare møter vi Siri Marie Seim Sønstelie, som har ein solid akademisk bakgrunn for menneskerettsarbeid og ikkje minst er ei av dei overlevande frå 22. juli, og vi møter Tor Itai Keilen, som er norsk-jødisk og har opplevd politisk press ut frå identiteten sin åleine. Sistnemnde er elles den einaste her som òg er skodespelar og regissør.

Historiene dei fortel, er gjorde med nøktern ro, og framsyninga er gjennomført med ein stilisert, antiteatralsk eleganse. Det vert òg understreka av Torkel Skjærvens multimediale scenebilete, der sceneelementa gjev aktørane både dekorativt og funksjonelt spelerom, og med Belinda Brazas fine koreografi som hjelp.

For Svein Tindberg, som i seinare år har laga mykje teater om tru og tvil og «meininga med livet», er framsyninga Utafor ein stor, ny triumf. Her har den røynde teatermannen og kjenslemennesket Tindberg sydd ei teateroppleving som gjennom rørande vitnesbyrd og avvæpnande humor gjev god von for ei betre norsk framtid. Rett og slett.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

For Svein Tindberg er framsyninga Utafor ein stor, ny triumf.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis