JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Bra musikk, flautt teater

Kroatisk klassikar vert støyfestival og raveparty på Scene 2.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Det einaste i framsyninga som gjer inntrykk, og som faktisk imponerer, er dei musikalske innslaga, skriv Bent Kvalvik.

Det einaste i framsyninga som gjer inntrykk, og som faktisk imponerer, er dei musikalske innslaga, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Siren Høyland

Det einaste i framsyninga som gjer inntrykk, og som faktisk imponerer, er dei musikalske innslaga, skriv Bent Kvalvik.

Det einaste i framsyninga som gjer inntrykk, og som faktisk imponerer, er dei musikalske innslaga, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Siren Høyland

2685
20180504
2685
20180504

Det Norske Teatret, Scene 2

Miroslav Krleža:

Den siste kongsfesten

Regi: Ivica Buljan
Scenografi: Sven Jonke
Komponist: Mitja Vrhovnik Smrekar

Det er sikkert mykje godt å hente frå dei hjørna av verdsdramatikken norsk teater ikkje har utforska så mykje enno. I utgangspunktet vil vi da gjerne sjå eit stykke av denne Miroslav Krleza, som skal vere ein av Kroatias viktigaste dramatikarar. Stykket Den siste kongsfesten er skrive under første verdskrigen, altså i ei særs turbulent tid. Ifølge førehandsomtala handlar stykket om forelska og sjalu menneske på ein hausttakkefest, der intrigane på ekspresjonistisk vis speglar den storpolitiske maktkampen. Det kunne kan hende ha appell og aktualitet i dag òg.

Moteriktig

Scene 2 på Det Norske er for høvet innramma av eit digert svart sirkustelt, og stykket opnar med at ei kvinne kjem splitter naken ut på framscena, smiler til publikum, kler på seg og ber ein åskodar på første benk om å hjelpe henne med å ta på leppestift. Ein slik interaksjon med publikum er svært moteriktig, vi byrjar å venje oss til det. Men denne gongen vert det i meste laget. Folk frå både første og andre benk vert tvinga ut på scena for å vere med og danse, nokre av oss vert skjelte ut og somme vert forsøkt sjekka opp som horekundar. Etter kvart vert vi bedne på pølser og vin, og det hjelper ikkje å takke nei ein gong. Dei kjem om att og om att.

I det heile tek det ei god stund før vi får oppleve brokkar av noko som kan likne eit skodespel, og desse sekvensane vert så fysiske og valdelege at det meste av teksten forsvinn. Her er til sjuande og sist mogleg å oppfatte korkje konkret eller overført handling. Det einaste i framsyninga som gjer inntrykk, og som faktisk imponerer, er dei musikalske innslaga. Skodespelarane både dansar, syng og trakterer instrument med naturleg og perfeksjonistisk herredøme, og musikken er fin. I desse augneblinkane får vi i det minste ei aning om kor framsyninga vil hen. Resten av tida vert det mest slåssing og støy og vræl.

Krevjande

Og no må dei norske institusjonsteatra snart skjøne at ein ikkje kan spele utanlandske, for nordmenn totalt ukjente, klassikarar i moderne, dekonstruerte oppsetjingar. Vi må faktisk kjenne tradisjonen for å kunne fordøye fornyinga. Elles skjøner vi ikkje bæret. Slik er det berre.

Forbrukarrettleiing: Publikum som ikkje set pris på å bli klådd på av skodespelarar, vert tilrådd å setje seg langt bak.

Meldinga er skriven på grunnlag av generalprøven.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret, Scene 2

Miroslav Krleža:

Den siste kongsfesten

Regi: Ivica Buljan
Scenografi: Sven Jonke
Komponist: Mitja Vrhovnik Smrekar

Det er sikkert mykje godt å hente frå dei hjørna av verdsdramatikken norsk teater ikkje har utforska så mykje enno. I utgangspunktet vil vi da gjerne sjå eit stykke av denne Miroslav Krleza, som skal vere ein av Kroatias viktigaste dramatikarar. Stykket Den siste kongsfesten er skrive under første verdskrigen, altså i ei særs turbulent tid. Ifølge førehandsomtala handlar stykket om forelska og sjalu menneske på ein hausttakkefest, der intrigane på ekspresjonistisk vis speglar den storpolitiske maktkampen. Det kunne kan hende ha appell og aktualitet i dag òg.

Moteriktig

Scene 2 på Det Norske er for høvet innramma av eit digert svart sirkustelt, og stykket opnar med at ei kvinne kjem splitter naken ut på framscena, smiler til publikum, kler på seg og ber ein åskodar på første benk om å hjelpe henne med å ta på leppestift. Ein slik interaksjon med publikum er svært moteriktig, vi byrjar å venje oss til det. Men denne gongen vert det i meste laget. Folk frå både første og andre benk vert tvinga ut på scena for å vere med og danse, nokre av oss vert skjelte ut og somme vert forsøkt sjekka opp som horekundar. Etter kvart vert vi bedne på pølser og vin, og det hjelper ikkje å takke nei ein gong. Dei kjem om att og om att.

I det heile tek det ei god stund før vi får oppleve brokkar av noko som kan likne eit skodespel, og desse sekvensane vert så fysiske og valdelege at det meste av teksten forsvinn. Her er til sjuande og sist mogleg å oppfatte korkje konkret eller overført handling. Det einaste i framsyninga som gjer inntrykk, og som faktisk imponerer, er dei musikalske innslaga. Skodespelarane både dansar, syng og trakterer instrument med naturleg og perfeksjonistisk herredøme, og musikken er fin. I desse augneblinkane får vi i det minste ei aning om kor framsyninga vil hen. Resten av tida vert det mest slåssing og støy og vræl.

Krevjande

Og no må dei norske institusjonsteatra snart skjøne at ein ikkje kan spele utanlandske, for nordmenn totalt ukjente, klassikarar i moderne, dekonstruerte oppsetjingar. Vi må faktisk kjenne tradisjonen for å kunne fordøye fornyinga. Elles skjøner vi ikkje bæret. Slik er det berre.

Forbrukarrettleiing: Publikum som ikkje set pris på å bli klådd på av skodespelarar, vert tilrådd å setje seg langt bak.

Meldinga er skriven på grunnlag av generalprøven.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Vi må faktisk kjenne tradisjonen for å kunne fordøye fornyinga.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis