Uferdig og lite interessevekkjande
Røyk over Isdalen er ei årleg utnytting av spennande materiale.
Herman Ljung i stykket som hadde urpremiere i Teaterkjelleren 15. oktober i år.
Foto: Thor Brødreskift
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Aslak Moe:
Røyk over Isdalen
Regi: Aslak Moe
Scenografi, kostyme og foto: Mari Hesjedal
Denne hausten er det 50 år sidan liket av ei sterkt forbrend kvinne blei funnen i Isdalen, like ved ei av Bergens viktigaste drikkevasskjelder. Det har vore skrive og spekulert svært mykje om kven kvinna var, og kva ho gjorde her. Hovudteorien er at ho var spion for ei utanlandsk makt, men i 2018 kom ei grundig bok med ein ikkje like overtydande tese om at ho var prostituert.
I åra 2016–2019 produserte NRK serien Gåten i Isdalen, som også førte til ein podkast laga i samarbeid med BBC. Stykket Aslak Moe har skrive og sjølv har regien på, er dels ei litt farseprega latterleggjering av NRK-serien, som skal ha vore full av feil, dels ei promovering av prostitusjonsteorien.
Kanskje er det ikkje så lett å lage dramatikk av denne historia, men materialet er i seg sjølv så spennande at det skulle vere råd å få til noko meir interessevekkjande enn dette. Moe har gjort det til ein miks av fakta og fiksjon, med fleire roller som dei medverkande går inn og ut av, og med ein slags hovudperson som er ein interessert utanforståande. Men det verkar så halvhjarta og uinspirert at teatersjefen burde ha gripe inn. Å lage teater av lokalt stoff har ein rik tradisjon, men denne framsyninga er av same slaget som den kunstnarlege fiaskoen Skipet de Zee Ploeg på same teateret for halvtanna år sidan.
Med tanke på den sterke, velkomponerte monologen 0+0=4, som Aslak Moe for nokre år sidan var med på å lage om justismord i Noreg, er det uforståeleg at denne lettvinte, ufokuserte framsyninga også ber hans signatur. Regien skulle i alle fall ha vore overlaten til ein annan, som kunne sett på stoffet med distanse og truleg gjort det langt betre.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Teaterkjelleren
Aslak Moe:
Røyk over Isdalen
Regi: Aslak Moe
Scenografi, kostyme og foto: Mari Hesjedal
Denne hausten er det 50 år sidan liket av ei sterkt forbrend kvinne blei funnen i Isdalen, like ved ei av Bergens viktigaste drikkevasskjelder. Det har vore skrive og spekulert svært mykje om kven kvinna var, og kva ho gjorde her. Hovudteorien er at ho var spion for ei utanlandsk makt, men i 2018 kom ei grundig bok med ein ikkje like overtydande tese om at ho var prostituert.
I åra 2016–2019 produserte NRK serien Gåten i Isdalen, som også førte til ein podkast laga i samarbeid med BBC. Stykket Aslak Moe har skrive og sjølv har regien på, er dels ei litt farseprega latterleggjering av NRK-serien, som skal ha vore full av feil, dels ei promovering av prostitusjonsteorien.
Kanskje er det ikkje så lett å lage dramatikk av denne historia, men materialet er i seg sjølv så spennande at det skulle vere råd å få til noko meir interessevekkjande enn dette. Moe har gjort det til ein miks av fakta og fiksjon, med fleire roller som dei medverkande går inn og ut av, og med ein slags hovudperson som er ein interessert utanforståande. Men det verkar så halvhjarta og uinspirert at teatersjefen burde ha gripe inn. Å lage teater av lokalt stoff har ein rik tradisjon, men denne framsyninga er av same slaget som den kunstnarlege fiaskoen Skipet de Zee Ploeg på same teateret for halvtanna år sidan.
Med tanke på den sterke, velkomponerte monologen 0+0=4, som Aslak Moe for nokre år sidan var med på å lage om justismord i Noreg, er det uforståeleg at denne lettvinte, ufokuserte framsyninga også ber hans signatur. Regien skulle i alle fall ha vore overlaten til ein annan, som kunne sett på stoffet med distanse og truleg gjort det langt betre.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar og journalist og fast teatermeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.