Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Dødsdans på høggir

Bakgrunnshistoria veiknar i elles sprekt spela Strindberg-tolking.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jon Øigarden, Pia Tjelta og Thorbjørn Harr på Torshovteatret.

Jon Øigarden, Pia Tjelta og Thorbjørn Harr på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

Jon Øigarden, Pia Tjelta og Thorbjørn Harr på Torshovteatret.

Jon Øigarden, Pia Tjelta og Thorbjørn Harr på Torshovteatret.

Foto: Erika Hebbert

1560
20221021
1560
20221021

Nationaltheatret / Torshovteatret

August Strindberg:

Dødsdansen

Omsett av Kjell Askildsen
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi og kostymedesign: Even Børsum
Komponist: Nils Petter Molvær

Dødsdansen er eit av dei Strindberg-stykka som oftast vert sett opp att. Det er ein tekst med gode sjansar for at skodespelarane får utteljing, rikt som det er på giftige og desperate dialogar. Men handlingstrådane hjå Strindberg er ikkje like lineært logiske som hjå Ibsen. Strindberg strekte seg òg mot ein annan type naturalisme enn den norske konkurrenten.

I Marit Moum Aunes nye, kjapt temperamentsfulle oppsetjing på Torshovteatret er originalteksten så pass komprimert at vi må streve litt for å skjøne relasjonane og fortidsskrømta hjå personane. Ut over det har dei god dekning for rollene.

Pia Tjelta og Jon Øigarden, som det hatefullt lagnadsdømde ekteparet, og Thorbjørn Harr, som den kriseutløysande tredjepersonen, får situasjonane til å akselerere ganske så vilt i det intime rommet på Torshovteatret, etter kvart omgjevne av utstoppa dyr på alle kantar. Eit grotesk bilete på død og tørke.

Vi vert vel meir imponerte enn eigentleg gripne, og tanken snik seg innpå: Vert tempoet for høgt og kvilelaust, kan ei teaterframsyning gå i retning av å bli ei rein teknikk- og kondisjonsøving. Så gale har det ikkje gått, men denne Dødsdansen hadde ikkje hatt vondt av eit par skeier ettertanke i spelestilen.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret / Torshovteatret

August Strindberg:

Dødsdansen

Omsett av Kjell Askildsen
Regi: Marit Moum Aune
Scenografi og kostymedesign: Even Børsum
Komponist: Nils Petter Molvær

Dødsdansen er eit av dei Strindberg-stykka som oftast vert sett opp att. Det er ein tekst med gode sjansar for at skodespelarane får utteljing, rikt som det er på giftige og desperate dialogar. Men handlingstrådane hjå Strindberg er ikkje like lineært logiske som hjå Ibsen. Strindberg strekte seg òg mot ein annan type naturalisme enn den norske konkurrenten.

I Marit Moum Aunes nye, kjapt temperamentsfulle oppsetjing på Torshovteatret er originalteksten så pass komprimert at vi må streve litt for å skjøne relasjonane og fortidsskrømta hjå personane. Ut over det har dei god dekning for rollene.

Pia Tjelta og Jon Øigarden, som det hatefullt lagnadsdømde ekteparet, og Thorbjørn Harr, som den kriseutløysande tredjepersonen, får situasjonane til å akselerere ganske så vilt i det intime rommet på Torshovteatret, etter kvart omgjevne av utstoppa dyr på alle kantar. Eit grotesk bilete på død og tørke.

Vi vert vel meir imponerte enn eigentleg gripne, og tanken snik seg innpå: Vert tempoet for høgt og kvilelaust, kan ei teaterframsyning gå i retning av å bli ei rein teknikk- og kondisjonsøving. Så gale har det ikkje gått, men denne Dødsdansen hadde ikkje hatt vondt av eit par skeier ettertanke i spelestilen.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis