Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Dommedag over seg sjølv

Den britisk-norske tolkinga av Ibsens epilog har sår varme og kraft.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ragnhild Gudbrandsen og Øystein Røger i framsyninga på Coronet Theatre i London.

Ragnhild Gudbrandsen og Øystein Røger i framsyninga på Coronet Theatre i London.

Foto: Tristam Kenton

Ragnhild Gudbrandsen og Øystein Røger i framsyninga på Coronet Theatre i London.

Ragnhild Gudbrandsen og Øystein Røger i framsyninga på Coronet Theatre i London.

Foto: Tristam Kenton

2356
20220603
2356
20220603

Det Norske Ibsenkompaniet / Coronet Theatre i London (i Ibsen Museum & Teater)

Henrik Ibsen:

Når vi døde våkner

Regi: Kjetil Bang-Hansen
Scenografi/kostyme: Mayou Trikerioti
Lys: Amy Mae
Lyddesign/komponist: Peter Gregson

Det Norske Ibsenkompaniet er eit føretak, initiert av Kåre Conradi, som tek sikte på samarbeidsproduksjonar av Ibsens skodespel, med norske og engelske krefter, for publikum i både Noreg og utlandet. Den no aktuelle oppsetjinga av Når vi døde våkner har vekt stor åtgaum i London og er no på noregsturné.

Denne veka fekk vi sjå framsyninga på Ibsen Museum & Teater. Det var eit vakkert og reinlinja møte med denne Ibsens sluttstrek, som er så urtypisk Ibsen og samstundes slett ikkje det; det har ein pil retta mot symbolismen, av garde frå den stadbundne realismen. Men kjærleikssviket og livsløgna står framleis som beresøyler i diktarærendet.

Historia om kunstnaren som har ofra alt – kjærleik, vennskap, familieliv – på karrierens alter, er trudd til å vere det næraste Ibsen kom til ein sjølvbiografi. Og bilethoggaren Rubek har mellom anna gjort livet surt for båe kvinnene i livet sitt, den unge kjærleiken han sveik – og seinare den livsglade unge hustrua.

I Kjetil Bang-Hansens regi har skodespelarane funne eit spennande balansepunkt mellom resignasjon og opprør. Øystein Røger som Rubek byrjar som ein lettare kynisk eldre levemann og går stillsamt i oppløysing i konfrontasjon med fortida si. Ragnhild Gudbrandsen som Irene, kvinna han sveik, kjem som ein tikkande bombe av ei hemngudinne, eit grensepsykotisk menneskevrak, men enno skarp og klårtsjåande. Og som fru Maja, som kjenner seg forsmådd, men enno er svolten på livet, har Kikki Stormo spontan varme, også i samspel med den virile bjørnejegeren (Eric Todd). (Scenane med han blir spelt på engelsk, og engelske tekstar blir synte på bakveggen gjennom heile stykket.)

Scenebiletet er dominert av ein søppel- og slagghaug, kan hende litt vanskeleg å relatere til i byrjinga. Men når vi blir mint på at det handlar om menneske på ruinane av livet sitt, gjev det etter kvart ei meining. Og dei poetiske og mangetydige replikkane til meisteren kjem betre til sin rett enn vi har høyrt det på lenge.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Ibsenkompaniet / Coronet Theatre i London (i Ibsen Museum & Teater)

Henrik Ibsen:

Når vi døde våkner

Regi: Kjetil Bang-Hansen
Scenografi/kostyme: Mayou Trikerioti
Lys: Amy Mae
Lyddesign/komponist: Peter Gregson

Det Norske Ibsenkompaniet er eit føretak, initiert av Kåre Conradi, som tek sikte på samarbeidsproduksjonar av Ibsens skodespel, med norske og engelske krefter, for publikum i både Noreg og utlandet. Den no aktuelle oppsetjinga av Når vi døde våkner har vekt stor åtgaum i London og er no på noregsturné.

Denne veka fekk vi sjå framsyninga på Ibsen Museum & Teater. Det var eit vakkert og reinlinja møte med denne Ibsens sluttstrek, som er så urtypisk Ibsen og samstundes slett ikkje det; det har ein pil retta mot symbolismen, av garde frå den stadbundne realismen. Men kjærleikssviket og livsløgna står framleis som beresøyler i diktarærendet.

Historia om kunstnaren som har ofra alt – kjærleik, vennskap, familieliv – på karrierens alter, er trudd til å vere det næraste Ibsen kom til ein sjølvbiografi. Og bilethoggaren Rubek har mellom anna gjort livet surt for båe kvinnene i livet sitt, den unge kjærleiken han sveik – og seinare den livsglade unge hustrua.

I Kjetil Bang-Hansens regi har skodespelarane funne eit spennande balansepunkt mellom resignasjon og opprør. Øystein Røger som Rubek byrjar som ein lettare kynisk eldre levemann og går stillsamt i oppløysing i konfrontasjon med fortida si. Ragnhild Gudbrandsen som Irene, kvinna han sveik, kjem som ein tikkande bombe av ei hemngudinne, eit grensepsykotisk menneskevrak, men enno skarp og klårtsjåande. Og som fru Maja, som kjenner seg forsmådd, men enno er svolten på livet, har Kikki Stormo spontan varme, også i samspel med den virile bjørnejegeren (Eric Todd). (Scenane med han blir spelt på engelsk, og engelske tekstar blir synte på bakveggen gjennom heile stykket.)

Scenebiletet er dominert av ein søppel- og slagghaug, kan hende litt vanskeleg å relatere til i byrjinga. Men når vi blir mint på at det handlar om menneske på ruinane av livet sitt, gjev det etter kvart ei meining. Og dei poetiske og mangetydige replikkane til meisteren kjem betre til sin rett enn vi har høyrt det på lenge.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis