JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Dyrisk moro for born og oss barnslege

Nyveiv av rocka ulv og geit-musikal slår gneistar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Herbert Nordrum som Ulven og Hanne Skille Reitan som Geita. Bak er hønene Ågot Sendstad, Julie Støp Husby, Henriette Marø (kyllingen), Mari Haugen Smistad og Isabel Beth Toming.

Herbert Nordrum som Ulven og Hanne Skille Reitan som Geita. Bak er hønene Ågot Sendstad, Julie Støp Husby, Henriette Marø (kyllingen), Mari Haugen Smistad og Isabel Beth Toming.

Foto: Øyvind Eide

Herbert Nordrum som Ulven og Hanne Skille Reitan som Geita. Bak er hønene Ågot Sendstad, Julie Støp Husby, Henriette Marø (kyllingen), Mari Haugen Smistad og Isabel Beth Toming.

Herbert Nordrum som Ulven og Hanne Skille Reitan som Geita. Bak er hønene Ågot Sendstad, Julie Støp Husby, Henriette Marø (kyllingen), Mari Haugen Smistad og Isabel Beth Toming.

Foto: Øyvind Eide

2452
20181109
2452
20181109

Nationaltheatret

Tyra Tønnesen og Åsmund Flaten:

Ulven

Regi: Tyra Tønnesen
Tekst: Tyra Tønnesen
og Ragnar Olsen
Musikk: Åsmund Flaten
Scenografi og kostyme: Dagny Drage Kleiva

Viljen til å skape nye norske barneteaterklassikarar har vel vore der i fleire tiår alt, men det har vore tøft å leite seg plass mellom Hakkebakkeskog, julestjerne og den vesle byen Kardemomme. Likevel, ting skjer! Eventyret om ulven og geitekillingane har i ulike variantar fascinert små og store i fleire hundreår, og no byr Nationaltheatret på ein frodig, godt elta og langtidssteikt versjon av eit tema på vandring. Mest i gjeld er dei til den rumenske filmmusikalen Rock’n Roll Woolf som Tyra Tønnesen og Åsmund Flaten i førre omgang gjorde ein sceneversjon av som Rockeulven. No har stykket fått heilt ny musikk og ein del justeringar både i handling og visuelt uttrykk. Resultatet er, kort sagt, sjarmerande, iøyrefallande og festleg.

Det magiske i at menneske spelar dyr, og at vi godtek det, sjølv om dei berre sånn løyseleg liknar, er eit trylletriks eigentleg berre teateret kan gje oss. Og her får vi det så det monar, i eit fargerikt skiftande sceneunivers der både superdyktige barneaktørar og Nationaltheatrets faste folk (som vi til dels berre har sett i seriøse roller) syng, dansar og gjøglar i eit tempo og med eit leikent overskot som vippar oss av pinnen. (Ja, orsak, hønemor.) På to kveldar i teateret rakk vi å sjå både Hanne Skille Reitan og Mariann Hole som kjærleg (og samstundes kjærleikslengtande) geitemor, båe med sterk appell, og Herbert Nordrum og Øystein Røger, som gjekk kvarandre ein høg gang som ulven, med spenstige humorpoeng til både born og vaksne, spennande utan å bli nifse. I ei tid da vi eigentleg reknar musikalartistar som ein slags spesialskodespelarar, er det verdt å merke seg at Nationaltheatret har allrounderar som desse.

Teksten og songane held heile tida høg kvalitet. At replikkanne er på vers og rim, er i utgangspunktet koseleg og litt gamaldags eventyraktig. Men samstundes er det kan hende det einaste svake punktet i framsyninga, for det er tydeleg at det ei dialogform som er heller framand for skodespelarar i dag. Fleire innvendingar er det ikkje råd å finne her. Det er berre å kjøpe billett, men ikkje vent dykk eit nytt innlegg i rovdyrdebatten.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret

Tyra Tønnesen og Åsmund Flaten:

Ulven

Regi: Tyra Tønnesen
Tekst: Tyra Tønnesen
og Ragnar Olsen
Musikk: Åsmund Flaten
Scenografi og kostyme: Dagny Drage Kleiva

Viljen til å skape nye norske barneteaterklassikarar har vel vore der i fleire tiår alt, men det har vore tøft å leite seg plass mellom Hakkebakkeskog, julestjerne og den vesle byen Kardemomme. Likevel, ting skjer! Eventyret om ulven og geitekillingane har i ulike variantar fascinert små og store i fleire hundreår, og no byr Nationaltheatret på ein frodig, godt elta og langtidssteikt versjon av eit tema på vandring. Mest i gjeld er dei til den rumenske filmmusikalen Rock’n Roll Woolf som Tyra Tønnesen og Åsmund Flaten i førre omgang gjorde ein sceneversjon av som Rockeulven. No har stykket fått heilt ny musikk og ein del justeringar både i handling og visuelt uttrykk. Resultatet er, kort sagt, sjarmerande, iøyrefallande og festleg.

Det magiske i at menneske spelar dyr, og at vi godtek det, sjølv om dei berre sånn løyseleg liknar, er eit trylletriks eigentleg berre teateret kan gje oss. Og her får vi det så det monar, i eit fargerikt skiftande sceneunivers der både superdyktige barneaktørar og Nationaltheatrets faste folk (som vi til dels berre har sett i seriøse roller) syng, dansar og gjøglar i eit tempo og med eit leikent overskot som vippar oss av pinnen. (Ja, orsak, hønemor.) På to kveldar i teateret rakk vi å sjå både Hanne Skille Reitan og Mariann Hole som kjærleg (og samstundes kjærleikslengtande) geitemor, båe med sterk appell, og Herbert Nordrum og Øystein Røger, som gjekk kvarandre ein høg gang som ulven, med spenstige humorpoeng til både born og vaksne, spennande utan å bli nifse. I ei tid da vi eigentleg reknar musikalartistar som ein slags spesialskodespelarar, er det verdt å merke seg at Nationaltheatret har allrounderar som desse.

Teksten og songane held heile tida høg kvalitet. At replikkanne er på vers og rim, er i utgangspunktet koseleg og litt gamaldags eventyraktig. Men samstundes er det kan hende det einaste svake punktet i framsyninga, for det er tydeleg at det ei dialogform som er heller framand for skodespelarar i dag. Fleire innvendingar er det ikkje råd å finne her. Det er berre å kjøpe billett, men ikkje vent dykk eit nytt innlegg i rovdyrdebatten.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis