East Side Story
T-banekulisse gjev rom for treffsikker «bydelsdramatikk».
Jenny Mueni Ndunda og Jydy Nyambura Karanja kjem i snakk med ein full mann på T-banerute 5.
Foto: Magnus Skrede
Det Norske Teatret, Rommen Scene
Don Martin / Zeshan Shakar:
Linje 5
Regi: Cici Henriksen og Hedda Sandvig
Scenografi og kostyme: Even Børsum
Den norske rap- og hiphopartisten Don Martin har alt i nokre år vore ein frisk og original samtidskommentator, ikkje minst i høve til tilpassingsproblematikken mellom dei kritkvite og dei ikkje-kvite i den norske storbyjungelen.
Stykket han no har skrive (saman med Zeshan Shakar) og opptrer i, presenterer nokre enkle, tiltalande kvardagsskisser av menneske på Grorud-bana, denne langstrakte T-baneruta som dreg seg som ein lang orm frå vest til aust og attende i hovudstaden vår. Dei reisande om bord er òg typiske døme på mangfaldet av menneske på denne ruta.
Det er ingen stor og lagnadssvanger dramatikk som går føre seg her, men vi får sjå og høyre korte møte, tilløp til konfliktar, tilløp til nye vennskap og tilnærmingar, alt med svært identifiserbar valør for dei som bur og går rundt i ein norsk storby – eller OK, Oslo, då.
Og samspelet mellom dei durkdrivne Det Norske Teatret-veteranane Marianne Krogh og Per Schaanning og dei unge, spontane aktørane med meir «ræppa» spelestil er stemt saman i ein forbløffande, overtydande heilskap.
Alle gjer det bra, men mykje kviler på Jenny Mueni Ndunda, som i dialog med venninne, med full mann og med tidlegare barnehagetante eksponerer ein heil liten skala av ulike inntrykk og uttrykk, ein frodig og sterkt appellerande prestasjon.
Dei fleste av oss opplever nok ikkje til dagleg så mykje kontakt med andre på ein vanleg T-banetur, sjølv ikkje på line 5. Men det meste av dette kan godt ha hendt og vore sagt i kupeen. Det trur vi på.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske Teatret, Rommen Scene
Don Martin / Zeshan Shakar:
Linje 5
Regi: Cici Henriksen og Hedda Sandvig
Scenografi og kostyme: Even Børsum
Den norske rap- og hiphopartisten Don Martin har alt i nokre år vore ein frisk og original samtidskommentator, ikkje minst i høve til tilpassingsproblematikken mellom dei kritkvite og dei ikkje-kvite i den norske storbyjungelen.
Stykket han no har skrive (saman med Zeshan Shakar) og opptrer i, presenterer nokre enkle, tiltalande kvardagsskisser av menneske på Grorud-bana, denne langstrakte T-baneruta som dreg seg som ein lang orm frå vest til aust og attende i hovudstaden vår. Dei reisande om bord er òg typiske døme på mangfaldet av menneske på denne ruta.
Det er ingen stor og lagnadssvanger dramatikk som går føre seg her, men vi får sjå og høyre korte møte, tilløp til konfliktar, tilløp til nye vennskap og tilnærmingar, alt med svært identifiserbar valør for dei som bur og går rundt i ein norsk storby – eller OK, Oslo, då.
Og samspelet mellom dei durkdrivne Det Norske Teatret-veteranane Marianne Krogh og Per Schaanning og dei unge, spontane aktørane med meir «ræppa» spelestil er stemt saman i ein forbløffande, overtydande heilskap.
Alle gjer det bra, men mykje kviler på Jenny Mueni Ndunda, som i dialog med venninne, med full mann og med tidlegare barnehagetante eksponerer ein heil liten skala av ulike inntrykk og uttrykk, ein frodig og sterkt appellerande prestasjon.
Dei fleste av oss opplever nok ikkje til dagleg så mykje kontakt med andre på ein vanleg T-banetur, sjølv ikkje på line 5. Men det meste av dette kan godt ha hendt og vore sagt i kupeen. Det trur vi på.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.