JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Effektiv, men litt flat Oslo-historikk

Christensens retrospektiv på etterkrigs-Oslo vantar koloritt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Foto: Lars Opstad

Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Bobo Solan Hedin og Mari Hauge Einbu på scena.

Foto: Lars Opstad

1858
20220211
1858
20220211

Oslo Nye Teater

Lars Saabye Christensen:

Byens spor. Maj og Ewald.

Dramatisert av Toril Solvang
Regi: Petter Næss
Scenografi/kostyme: Dagny Drage Kleiva
Komponist: Nils Petter Molvær
Lysdesign: Øyvind Wangensteen

Lars Saabye Christensens sujett Byens spor hadde utgangspunkt i gamle protokollar frå Fagerborg Røde Kors. Ved å lese dei kunne forfattaren spinne historier rundt eit persongalleri ein her kunne lese om mellom linene.

Når Oslo Nye Teater no har teke første bandet av denne bokserien til scena, har dei fått med eit nennsamt riss av den mangslungne grupperomanen. Men ei historie som er så pass knytt til konkrete ting og hendingar, er vanskeleg å få heilt overtydande når scenebiletet og rekvisittane er stiliserte, og når skodespelarane speler fleire roller – og berre delvis illuderer som typar.

Scenografien er elegant i sitt funkisliknande rektangellandskap. Kostyme og frisyrar verkar tidsriktige. Skodespelarane er oppriktige, men den som får mest utteljing for innsatsen, er vesle Bobo Solan Hedin som den «vanskelege» guten Jesper, ein merkeleg observatør i vaksenverda. Der resten av persongalleriet mest nærmar seg teikneserie, står denne karakteren som eit lite lys, både i replikk og kroppsspråk, imponerande levert av eit så pass ungt menneske.

Her er det òg, og eigentleg berre her, vi merker kloa til den røynde regissøren Petter Næss. Elles vart nok dette, diverre, eit heller polert og litt for stilig tilbakeblikk på det slitne etterkrigs-Oslo. (PS: Litt ris til forfattaren: Heller uvørdent å dikte opp ei lagnadstrist skodespelar ved namn Ragnhild Hall, når norsk teater har hatt ein særs vellukka skodespelar som heitte Ragnhild Hald (1896–1975).)

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Oslo Nye Teater

Lars Saabye Christensen:

Byens spor. Maj og Ewald.

Dramatisert av Toril Solvang
Regi: Petter Næss
Scenografi/kostyme: Dagny Drage Kleiva
Komponist: Nils Petter Molvær
Lysdesign: Øyvind Wangensteen

Lars Saabye Christensens sujett Byens spor hadde utgangspunkt i gamle protokollar frå Fagerborg Røde Kors. Ved å lese dei kunne forfattaren spinne historier rundt eit persongalleri ein her kunne lese om mellom linene.

Når Oslo Nye Teater no har teke første bandet av denne bokserien til scena, har dei fått med eit nennsamt riss av den mangslungne grupperomanen. Men ei historie som er så pass knytt til konkrete ting og hendingar, er vanskeleg å få heilt overtydande når scenebiletet og rekvisittane er stiliserte, og når skodespelarane speler fleire roller – og berre delvis illuderer som typar.

Scenografien er elegant i sitt funkisliknande rektangellandskap. Kostyme og frisyrar verkar tidsriktige. Skodespelarane er oppriktige, men den som får mest utteljing for innsatsen, er vesle Bobo Solan Hedin som den «vanskelege» guten Jesper, ein merkeleg observatør i vaksenverda. Der resten av persongalleriet mest nærmar seg teikneserie, står denne karakteren som eit lite lys, både i replikk og kroppsspråk, imponerande levert av eit så pass ungt menneske.

Her er det òg, og eigentleg berre her, vi merker kloa til den røynde regissøren Petter Næss. Elles vart nok dette, diverre, eit heller polert og litt for stilig tilbakeblikk på det slitne etterkrigs-Oslo. (PS: Litt ris til forfattaren: Heller uvørdent å dikte opp ei lagnadstrist skodespelar ved namn Ragnhild Hall, når norsk teater har hatt ein særs vellukka skodespelar som heitte Ragnhild Hald (1896–1975).)

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.

Foto: Dagfinn Nordbø

MatFeature
Dagfinn Nordbø

Finaste finnbiffen

«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis