JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Elsk meg, elles vert det juling!

Bittert, men morosamt om fåfengd kjærleik.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ingvild Holthe Bygdenes og Anders Mordal har hovudrollene i stykket. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er veninner av rollefiguren Ester Nilsson.

Ingvild Holthe Bygdenes og Anders Mordal har hovudrollene i stykket. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er veninner av rollefiguren Ester Nilsson.

Foto: Mats Bäcker

Ingvild Holthe Bygdenes og Anders Mordal har hovudrollene i stykket. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er veninner av rollefiguren Ester Nilsson.

Ingvild Holthe Bygdenes og Anders Mordal har hovudrollene i stykket. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er veninner av rollefiguren Ester Nilsson.

Foto: Mats Bäcker

1675
20181116
1675
20181116

Centralteatret

Lena Andersson:

Rettsstridig forføyning

Dramatisering:
Karin Parrot-Jonzon
Omsetjing: Maja Skanding
Regi: Alan Lucien Øyen
Scenografi og kostyme:
Åse Hegrenes

«Plaisir d’amour ne dure qu’un moment ...» Kjærleiksgleda varer eit sekund. Den gamle franske visa er romantisk og kynisk. Det er òg Lena Anderssons historie. Romanen var ein snakkis, no har vi teaterversjonen. Løyndomen her er vel at han endar kvardagsleg, flatt. Ikkje lukkeleg, ikkje tragisk. Det aner vi straks. Og det kjenner vi att.

Skribenten Ester held foredrag om kunstnaren Hugo – og møter han. Ho vert stupforelska, han er mest trylt av at ho finn han interessant. Det går ikkje bra. Startstrategiane med kvasiintellektuelle dialogar er fine, og det er med skrekkblanda fryd vi fylgjer Esters desperate von om at fyren er glad i ho. Det er komisk – og heilt forferdeleg.

Ingvild Holthe Bygdnes og Anders Mordal er båe storarta. Her blir det veksla mellom teater og metateater, brått med kommentarar rett mot publikum, men vi er heile tida til stades mellom dei. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er to venninner som òg kan vere røyster i hovudet til Ester, ikkje ulikt koret i greske tragediar. Dei kjem med jordnære kommentarar og gir framsyninga eit utvida liv. Dei går òg inn i andre biroller i livet til Ester. Dei gjer det bra, men desse karakterane hadde fortent eige liv på scenen.

Regien til Alan Lucien Øyen er energisk, og Åse Hegrenes’ bakvegg med eit nonfigurativt bilete verkar òg rimeleg. Varme fargar og fullt kaos!

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Centralteatret

Lena Andersson:

Rettsstridig forføyning

Dramatisering:
Karin Parrot-Jonzon
Omsetjing: Maja Skanding
Regi: Alan Lucien Øyen
Scenografi og kostyme:
Åse Hegrenes

«Plaisir d’amour ne dure qu’un moment ...» Kjærleiksgleda varer eit sekund. Den gamle franske visa er romantisk og kynisk. Det er òg Lena Anderssons historie. Romanen var ein snakkis, no har vi teaterversjonen. Løyndomen her er vel at han endar kvardagsleg, flatt. Ikkje lukkeleg, ikkje tragisk. Det aner vi straks. Og det kjenner vi att.

Skribenten Ester held foredrag om kunstnaren Hugo – og møter han. Ho vert stupforelska, han er mest trylt av at ho finn han interessant. Det går ikkje bra. Startstrategiane med kvasiintellektuelle dialogar er fine, og det er med skrekkblanda fryd vi fylgjer Esters desperate von om at fyren er glad i ho. Det er komisk – og heilt forferdeleg.

Ingvild Holthe Bygdnes og Anders Mordal er båe storarta. Her blir det veksla mellom teater og metateater, brått med kommentarar rett mot publikum, men vi er heile tida til stades mellom dei. Henriette Faye-Schøll og Anne Guri Tvedt er to venninner som òg kan vere røyster i hovudet til Ester, ikkje ulikt koret i greske tragediar. Dei kjem med jordnære kommentarar og gir framsyninga eit utvida liv. Dei går òg inn i andre biroller i livet til Ester. Dei gjer det bra, men desse karakterane hadde fortent eige liv på scenen.

Regien til Alan Lucien Øyen er energisk, og Åse Hegrenes’ bakvegg med eit nonfigurativt bilete verkar òg rimeleg. Varme fargar og fullt kaos!

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis