JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Elskverdig nytapping

Børson frå Hedmarken er i snillaste laget, men lagar bra liv.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Romantikken blømer for Josefine (Anette Lauenborg Waaler) og Bør (Tom Styve).

Romantikken blømer for Josefine (Anette Lauenborg Waaler) og Bør (Tom Styve).

Foto: Gisle Bjørneby

Romantikken blømer for Josefine (Anette Lauenborg Waaler) og Bør (Tom Styve).

Romantikken blømer for Josefine (Anette Lauenborg Waaler) og Bør (Tom Styve).

Foto: Gisle Bjørneby

2991
20181102
2991
20181102

Teater Innlandet

Harald Tusberg og Egil Monn-Ivsersen, etter ein roman av Johan Falkberget:

Bør Børson jr.

Regi, omsetjing og OM-
arbeiding: Lars Erik Holter
Scenografi og kostyme:
Christine Lohre
Koreografi: Jonas Georg Digerud

Historia om Bør Børson jr. var opphavleg ein sviande satire over jobbetida under og like etter første verdskrigen. Johan Falkberget, som elles var ein malmklingande episk diktar, gjorde eit humoristisk sidesprang med denne romanen, og ironisk nok er nok tittelfiguren her den frå diktarens livsverk som har hatt lengst liv. Bør Børson jr. er ein snobbete oppkomling, og låtteleg i kraft av det, men vondt finst det ikkje i han, og vi unner han ein lukkeleg slutt med si Josefine.

Musikalversjonen av historia vart ein enorm suksess etter urpremieren i 1972, ikkje minst på grunn av Rolv Wesenlund. Låtar som «Å æ kjinne ein kar» og «Et lite wienerbrød» er for lengst trygt på plass i allsongskatten vår. Når Teater Innlandet no har gått inn for ei nyoppsetjing, har dei flytta stoffet både geografisk og i tid. Bør er frå Hedmarken, ikkje frå Olderdalen i Trøndelag, og tida er 50-åra, ikkje 10–20-åra. Forretningssvindel og stormannsgalskap finst sjølvsagt overalt og til alle tider, men det spørst om ikkje litt meir historisk brodd hadde skjerpa denne teaterhendinga. No blir tidsbiletet berre nostalgisk, og det heile veldig snilt.

Sjarmerande

Tom Styve i tittelrolla er leikent sjarmerande. På musikalscena er den store kunsten å få det stålkontrollerte til å sjå lett og improvisert ut, og det klarer Styve. Men i regissøren Lars Erik Holters til dels forbløffande omarbeiding har Bør-karakteren fått trekk av omsorg og klokskap som faktisk forstyrrar heilskapen. Så raus som dette skal ikkje Bør vere mot den desperate husmannen Ole Elveplassen, og den djupt erkjennande frierimonologen til Josefine i siste scene finst hjå korkje Falkberget eller Tusberg/Monn-Iversen. Styve er òg yngre og penare enn Bør plar vere på scena. Det gjer romantikkfaktoren meir truverdig. Men når Bør blir for intelligent og ettertenksam, knakar det litt i den satiriske grunnmuren.

Underhaldande

Men underhaldande er det, og Anette Lauenberg Waaler og Marte Stolp leverer framifrå som høvesvis Josefine og «Jomfru» Laura Isaksen, medan Lars Jakob Holm og debutanten Mats Moe går like kjapt inn for bygdekarane Ole Elveplassen og Nils Tollvold som for aksjesvindlarane Zolen & Månen. Som dei sistnemnde leverer dei kan hende kveldens mest gjennomført raffinerte nummer. Like elegant metamorfose syner Morten Rudå, som speler både storbonde og storbygrosserar.

Scenebiletet er lett å endre, fordi det er bygd for turné, men det er fikst gjort, og skodespelarane trivst i det. Musikken er på boks, men har friskt oppdaterte arrangement. Billettane til turneen går visst bra unna, så her er det pengar å tene, Børson.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Innlandet

Harald Tusberg og Egil Monn-Ivsersen, etter ein roman av Johan Falkberget:

Bør Børson jr.

Regi, omsetjing og OM-
arbeiding: Lars Erik Holter
Scenografi og kostyme:
Christine Lohre
Koreografi: Jonas Georg Digerud

Historia om Bør Børson jr. var opphavleg ein sviande satire over jobbetida under og like etter første verdskrigen. Johan Falkberget, som elles var ein malmklingande episk diktar, gjorde eit humoristisk sidesprang med denne romanen, og ironisk nok er nok tittelfiguren her den frå diktarens livsverk som har hatt lengst liv. Bør Børson jr. er ein snobbete oppkomling, og låtteleg i kraft av det, men vondt finst det ikkje i han, og vi unner han ein lukkeleg slutt med si Josefine.

Musikalversjonen av historia vart ein enorm suksess etter urpremieren i 1972, ikkje minst på grunn av Rolv Wesenlund. Låtar som «Å æ kjinne ein kar» og «Et lite wienerbrød» er for lengst trygt på plass i allsongskatten vår. Når Teater Innlandet no har gått inn for ei nyoppsetjing, har dei flytta stoffet både geografisk og i tid. Bør er frå Hedmarken, ikkje frå Olderdalen i Trøndelag, og tida er 50-åra, ikkje 10–20-åra. Forretningssvindel og stormannsgalskap finst sjølvsagt overalt og til alle tider, men det spørst om ikkje litt meir historisk brodd hadde skjerpa denne teaterhendinga. No blir tidsbiletet berre nostalgisk, og det heile veldig snilt.

Sjarmerande

Tom Styve i tittelrolla er leikent sjarmerande. På musikalscena er den store kunsten å få det stålkontrollerte til å sjå lett og improvisert ut, og det klarer Styve. Men i regissøren Lars Erik Holters til dels forbløffande omarbeiding har Bør-karakteren fått trekk av omsorg og klokskap som faktisk forstyrrar heilskapen. Så raus som dette skal ikkje Bør vere mot den desperate husmannen Ole Elveplassen, og den djupt erkjennande frierimonologen til Josefine i siste scene finst hjå korkje Falkberget eller Tusberg/Monn-Iversen. Styve er òg yngre og penare enn Bør plar vere på scena. Det gjer romantikkfaktoren meir truverdig. Men når Bør blir for intelligent og ettertenksam, knakar det litt i den satiriske grunnmuren.

Underhaldande

Men underhaldande er det, og Anette Lauenberg Waaler og Marte Stolp leverer framifrå som høvesvis Josefine og «Jomfru» Laura Isaksen, medan Lars Jakob Holm og debutanten Mats Moe går like kjapt inn for bygdekarane Ole Elveplassen og Nils Tollvold som for aksjesvindlarane Zolen & Månen. Som dei sistnemnde leverer dei kan hende kveldens mest gjennomført raffinerte nummer. Like elegant metamorfose syner Morten Rudå, som speler både storbonde og storbygrosserar.

Scenebiletet er lett å endre, fordi det er bygd for turné, men det er fikst gjort, og skodespelarane trivst i det. Musikken er på boks, men har friskt oppdaterte arrangement. Billettane til turneen går visst bra unna, så her er det pengar å tene, Børson.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh
Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Hjå vassfuglar kan skilnadene i fjørdrakt vera store innanfor éin og same art. Hjå lappspoven har hekkedrakta eit varmt rustbrunt skjær. Nebbet er svakt oppoverbøygt.

Foto: Sveiniung Lindaas

DyrFeature

«Forskinga avslører stadig nye bragder som viser uthaldet og styrken til trekkfuglane.»

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis