Energisk, kreativ – og litt overlest
Songen og musikken held liv i ei noko komplisert oppsetjing.
Kristoffer Olsen spelar Mackie Kniven.
Foto: Det Norske Teatret
Det Norske Teatret
Berthold Brecht / Kurt Weill:
Tolvskillingsoperaen
Omsett av Halldis Moren Vesaas
Regi, konsept, musikalsk ansvarleg: Tore Vagn Lid
Scenograf og videodesignar: Kyrre Bjørkås
Den sviande samtidssatiren Brecht la fram med Tolvskillingsoperaen i 1928, eit lyskespark til kynisk kapitalisme og urettferd, har vore vanskeleg å halde like brennande i vår tid. Dette kjem sjølvsagt av at stykket og har vorte ein elska musikal.
Kor utfordrande kan ein klassisk musikal vere? Den originale teatermannen Tore Vagn Lid har kome eit godt stykke på veg med sin aktualiserte versjon, ein dagsaktuell dystopi med bruk av videodesign, dokker, robotar og diverse kontemporære hint. Det er fascinerande og held heilt klårt merksemda oppe.
Det blir derimot aldri heilt skodespelarane sin kveld, trass i at dei syng som englar. Når utsjånad og alder på dei fleste aktørane blir uvesentleg, blir dei òg anonymiserte, og handlinga blir meir forvirrande enn konsentrert.
Noko må veljast og noko må veljast bort, det skjøner vi. Og endå om vi har sansen for ideen til Lid, får vi ei aning om at her burde ein ha drepe heilt andre elsklingar.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det Norske Teatret
Berthold Brecht / Kurt Weill:
Tolvskillingsoperaen
Omsett av Halldis Moren Vesaas
Regi, konsept, musikalsk ansvarleg: Tore Vagn Lid
Scenograf og videodesignar: Kyrre Bjørkås
Den sviande samtidssatiren Brecht la fram med Tolvskillingsoperaen i 1928, eit lyskespark til kynisk kapitalisme og urettferd, har vore vanskeleg å halde like brennande i vår tid. Dette kjem sjølvsagt av at stykket og har vorte ein elska musikal.
Kor utfordrande kan ein klassisk musikal vere? Den originale teatermannen Tore Vagn Lid har kome eit godt stykke på veg med sin aktualiserte versjon, ein dagsaktuell dystopi med bruk av videodesign, dokker, robotar og diverse kontemporære hint. Det er fascinerande og held heilt klårt merksemda oppe.
Det blir derimot aldri heilt skodespelarane sin kveld, trass i at dei syng som englar. Når utsjånad og alder på dei fleste aktørane blir uvesentleg, blir dei òg anonymiserte, og handlinga blir meir forvirrande enn konsentrert.
Noko må veljast og noko må veljast bort, det skjøner vi. Og endå om vi har sansen for ideen til Lid, får vi ei aning om at her burde ein ha drepe heilt andre elsklingar.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.