JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Er det forfallsdato på musikalar?

Andrew Lloyd Webber-stykket har ry som nyklassikar, men det verkar datert.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Charlotte Brænna er åleine på scena.

Charlotte Brænna er åleine på scena.

Foto: Tovita Bråthen Razzi

Charlotte Brænna er åleine på scena.

Charlotte Brænna er åleine på scena.

Foto: Tovita Bråthen Razzi

2564
20210611
2564
20210611

Taran AS (Chateau Neuf)

Andrew Lloyd Webber/Don Black:

Tell me on a Sunday

Omsett av Martine T. Lundberg og Christian Ranke
Regi: Julie Ibenfeldt Lindvik
Med: Charlotte Brænna

Vi er sjølvsagt sveltefora på teater for tida, iallfall i Oslo, og det brått varme vårvêret får heller skine for seg sjølv når vi får servert Oslo-premiere på ein Andrew Lloyd Webber-musikal. Tell me on a Sunday er ein minimusikal, ein einaktar med berre éin person på scena, og med eit musikkfundament som ikkje krev stort orkester.

For å seie det kort og greitt handlar det om ei ung kvinne som prøver å finne både kjærleik og karriere, fortrinnsvis i showbusiness. Vi får ikkje sjå henne gå mot nokon tydeleg suksess på korkje det eine eller det andre området, men ho går like fullt ut av stykket med ukueleg optimisme.

Høyrest det banalt ut? I så fall er det kan hende nett det det er. Men nei da, vi forlangar ikkje at alt teater, og slett ikkje alle musikalar, skal vere revolusjonært tankevekkande eller nyskapande i forma. Det er berre det at... I denne oppsetjinga av den no nær 40 år gamle musikalen hadde vi nok likevel venta eit sterkare trykk, både musikalsk og innhaldsmessig. Kva det er som har gjort dette sujettet så attraktivt for musikaldivaer i tiår etter tiår, det forblir litt i skodda.

Vital

Det er ikkje noko å utsetje på den vitale, flotte Charlotte Brænna. Ho er 100 prosent til stades og yter både tekst og musikk full rettferd. Problemet ligg truleg meir i dette at vi lever i ei tid der kultur og levemåte endrar seg fortare enn musikk- og teatersjangrane gjer det.

Den typen musikalballadar som Lloyd-Webber står for, var nok fornyande på 70-talet, men dei verkar faktisk loslitne i dag. (Kan hende dei er meir interessante att om 25 år?) Draumane og konfliktane til denne omhandla kvinna verkar òg antikverte etter alle kjønnsrolleomveltingane den vestlege verda har gjennomgått. Ikkje for det, kvinne- og kjønnskamp er framleis naudsynt, men ikkje som på 70- og 80-talet.

Ikkje effektmakeri

Framsyninga profitterer elles på å unngå effektmakeri. Visuelt er det stort sett projeksjonar av bybilete som dominerer scenebiletet, rekvisittane er haldne nede på det reint naudsynte, og regimessig er det heile lagt opp rasjonelt og nøkternt. Stunder om gongen hjelper dette på, så nokre av dei mest appellerande songane går heim. Men det må òg seiast: Vi hadde venta oss meir.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Taran AS (Chateau Neuf)

Andrew Lloyd Webber/Don Black:

Tell me on a Sunday

Omsett av Martine T. Lundberg og Christian Ranke
Regi: Julie Ibenfeldt Lindvik
Med: Charlotte Brænna

Vi er sjølvsagt sveltefora på teater for tida, iallfall i Oslo, og det brått varme vårvêret får heller skine for seg sjølv når vi får servert Oslo-premiere på ein Andrew Lloyd Webber-musikal. Tell me on a Sunday er ein minimusikal, ein einaktar med berre éin person på scena, og med eit musikkfundament som ikkje krev stort orkester.

For å seie det kort og greitt handlar det om ei ung kvinne som prøver å finne både kjærleik og karriere, fortrinnsvis i showbusiness. Vi får ikkje sjå henne gå mot nokon tydeleg suksess på korkje det eine eller det andre området, men ho går like fullt ut av stykket med ukueleg optimisme.

Høyrest det banalt ut? I så fall er det kan hende nett det det er. Men nei da, vi forlangar ikkje at alt teater, og slett ikkje alle musikalar, skal vere revolusjonært tankevekkande eller nyskapande i forma. Det er berre det at... I denne oppsetjinga av den no nær 40 år gamle musikalen hadde vi nok likevel venta eit sterkare trykk, både musikalsk og innhaldsmessig. Kva det er som har gjort dette sujettet så attraktivt for musikaldivaer i tiår etter tiår, det forblir litt i skodda.

Vital

Det er ikkje noko å utsetje på den vitale, flotte Charlotte Brænna. Ho er 100 prosent til stades og yter både tekst og musikk full rettferd. Problemet ligg truleg meir i dette at vi lever i ei tid der kultur og levemåte endrar seg fortare enn musikk- og teatersjangrane gjer det.

Den typen musikalballadar som Lloyd-Webber står for, var nok fornyande på 70-talet, men dei verkar faktisk loslitne i dag. (Kan hende dei er meir interessante att om 25 år?) Draumane og konfliktane til denne omhandla kvinna verkar òg antikverte etter alle kjønnsrolleomveltingane den vestlege verda har gjennomgått. Ikkje for det, kvinne- og kjønnskamp er framleis naudsynt, men ikkje som på 70- og 80-talet.

Ikkje effektmakeri

Framsyninga profitterer elles på å unngå effektmakeri. Visuelt er det stort sett projeksjonar av bybilete som dominerer scenebiletet, rekvisittane er haldne nede på det reint naudsynte, og regimessig er det heile lagt opp rasjonelt og nøkternt. Stunder om gongen hjelper dette på, så nokre av dei mest appellerande songane går heim. Men det må òg seiast: Vi hadde venta oss meir.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis